Gå til innhold

MS har gitt ut ny directX....


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Et par ting til dere som har installert denne oppgraderingen. Hvordan kan jeg verifisere at min installasjon har gått rett for seg? Vil dette vises på versjonsnummeret i Directx diagnostic tool? Og hvilken versjonsnummer skal det i så fall være?

Årsaken til jeg spør er at etter jeg har trykket på install-knappen, så tar det ca. eller under ett sekund til installasjonen er ferdig. Det er tross alt 767 filer som skal eller kan installeres. Syns det gikk litt for kjapt.Og så har jeg fått problemer med Win XP pro. Det er blitt helt umulig å avslutte normalt. En fil ved navn devldr.exe/devldr32.exe lar seg ikke avslutte, selv ikke med makt ved help av task manager og end process.

Må dra ut 230V støpselet til slutt.

 

På forhånd takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

 

Jeg tror ikke at det tar et sekund jeg heller för det staar at installasjonen er 'completed'

Jeg nekter aa tro at oppdateringen er gjennomfört.

 

Det samme skjer hvis jeg forsöker aa installere en Nvidia-driver ved aa kjöre .exe filen. Alt pakkes ut og det staar at installasjonen er ferdig, men naar jeg rebooter er det den gamle versjonen som er aktiv.

 

Har WinXP Home, og er eneste bruker paa PC'en min. Kan det hende at WinXP ikke forstaar at jeg er administrator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere leser instruksjonen på download, vil dere finne følgende:

  • Download and save the file.
  • Run the executable to unpack the download files.

Default-mappen for unpack er Windows\\Temp. Utpakkingen tar ca 2 sekunder. I denne mappen blir det nå laget en ny mappe som inneholder oppgraderingen. Kjør installasjonen fra denne. Denne jobben tar litt lengre tid, bl a må du akseptere lisensbestemmelser osv. Når jobben er gjort, får du melding om at maskinen må startes på nytt.

Hilsen Roald

 

PS: Jeg har brukt ME siden den kom - både med FS2000 og FS2002, og har ikke hatt noen problemer med denne løsningen. Imidlertid har jeg vært borti at XP-eiere nærmest har revet av seg hår p g a frysing av FS2K2.

 

[ 30-06-2002, 17:41: Endret av: Roald Hansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Til deg Roald Hansen, ikke for å være ovenpå, men prosedyren du nevner har jeg fulgt til punkt og prikke. Vi tar det med teskje:

1. Unzipper til temp. dir. med lisensgodkjennelse.

2. I temp dir lages en mappe ved navn DX8.1bRedist med to

undermapper: License og Redist.

3. I Redist fins Directx81 mappa som består av 4 Zipfiler

og 4 ordinære filer samt dxsetup.

4. Kjører dxsetup og godkjenner license.

5. Etter at licensgodkjennelse er unnagjordt dukker det

opp et nytt vindu med: Install eller Close.

6. Kjører Install. Det er da det tar under et sekund og

denne meldingen dukker opp: DirectX setup has completed

successfully.

Jeg får ingen melding om at maskinen må restartes.

Det er da jeg spør om ca. 700 filer kan installeres så fort, og burde jeg ikke få melding om at maskinen må restartes, eller får ikke dere andre det heller?

Versjonsnummeret i directx diagnostic tool er:4.08.01.0810 og filene er stort sett fra august 2001.

Virker ikke helt som om at dette ble noe suksess. Og som jeg nevnte tidligere i annet innlegg så har jeg fått problemer med å avslutte WinXPpro etter at jeg har forsøkt directX installeringen.

 

Kanskje etter denne presiseringen, at det er noen guruer som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, John-Karstein!

 

Ja, dette ser jo egentlig ut som det jeg gjorde, men min versjon (når jeg kjører DXDIAG)) er DirectX 8.1 (4.08.01.901) Jeg har ikke XP men ME, og Kanskje en ny download av ca 25 MB vil hjelpe? Jeg er ingen guru, men snart kommer Jan-Roar inn - forhåpentligvis.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever samme resultat som John-Karstein.

Kjører prosedyren som beskrevet, og har i tillegg forsøkt å endre stien til en annen temp mappe, men oppnår samme dårlige resultat som beskrevet ovenfor.

Ny download har ingenting for seg, har allerede gjort det 3 ganger med samme resultat.

For ordens skyld, jeg har en fullversjon av XP Pro med lovlig lisens!

Vi får se om det ikke kommer en korrigert versjon fra Microsoft.

 

Hans Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...