Gå til innhold

Fotosafari


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Fotosafari i Tongass Fjords.

 

Ikke før har Gunnar landet sin Skywagon, så overtok jeg flyet og dro på måfå fra Sitka til Johnson Petersburg i Alaska.

Carenados Cessna 185 er en drøm for bushflyvning i røffe forhold, og Tongass Fjords X er akkurat passelig røff for drømmeturer med Skywagon.

 

cc1.jpg

 

cc2.jpg

 

cc3.jpg

 

cc4.jpg

 

cc5.jpg

 

cc6.jpg

 

cc7.jpg

 

cc8.jpg

 

Cessna`n er forresten nettopp patchet for noen småfeil og mer nøyaktig flaps. Sjekk hjemmesiden hos Carenado. - Og nå er jeg spent på hva slags spennende "repaints" Gunnar har på gang :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal dere ha, hyggelig å være tilbake :D .

 

Ja Einar, æ klarte ikke tanken på at Alphasim skulle gi ut VC til C-17 mens jeg bare satt å så på :o .

 

Jan Arild, jeg vet hvordan du har det :whistle: , men så blir det så steike artig når du får fly igjen :D .

 

Stian, du må gjenta det du sa, jeg har barnesensurering på PCen, så hele innlegget ble slettet :blush: :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Ernst! :) Har endeleg fått meg maskin som burde greie å dra FS X på ein halvvegs fornuftig måte, og blir nok å eksperimentere litt med den sjølv om FS9 vert primærsimmen min ei stund til framover :) Men du har ikkje akkurat kvalt interessen for FS X og Alaska i kombinasjon med diverse propellfarkostar du har synt fram her i det siste :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker Torstein, og velkommen i klubben :grin: . Du blir neppe værende så mye lenger i FS9, når du får smaken på alle kvalitetene i FSX :D . Som den ekte piloten du er, vil du snart sette pris på realismen du kan hente ut av FSX, og nå er utvalget av førsteklasses addons blitt svimlende bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja.

 

Fine bilder som alltid Ernie. Ser du sliter litt med kantutjevningen, men det kommer seg vel. Denne metallfuglen skal ned og inn i min hangar. Ikke tvil.

 

Jeg tok for et lite øyeblikk siden den samme turen. Fantastisk hvordan de har lagt inn små fiskelandsbyer rundt i scenery`et

 

Små photoscenery rett å slett:

2010-2-2_22-47-26-907.jpg

 

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake i Tongass Ernst! :grin:

Yep, dette er nok rette maskin for en fotosafari.

Flott presentasjon Ernst!

 

Carenados Cessna 185F har allerede blitt svært populær - også blant erfarne Skywagon piloter. Jeg vil anbefale alle Skywagon eiere å følge med på Carenados forum på AVSIM. Her er det virkelig utvikling på gang. Jeg regner med at vi snart får en ny patch fra Carenado. Denne vil gi modellen en karakteristikk, som er så langt mot virkeligheten som det overhode er mulig å komme i FSX. Dessuten finnes det veldig mye nyttig info om håndteringen av Skywagon (gitt av en erfaren bushpilot med mange timer i Cessna 185). :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal du ha Gunnar, neste på programmet er å få dradd i gang teamspeak, så vi kan ta noen fellesturer i Alaska-bushen :D .

 

Og Pål (!), det derre med kantutjevning tok nesten knekken på selvtilliten min, og nå vurderer jeg å langtidssykemelde meg :cry: . - Var egentlig svært fornøyd med hva jeg så på skjermen, men så blir jo bildene veldig komprimerte før de kommer på "trykk". Men jeg ser jo på dine bilder at det finnes perfeksjon :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å gi deg dårlig nattesøvn, heller ingen grunn til det.

Det kan nok være den blanke overflaten på flyet som spiller meg et puss, og som ikke tåler komprimeringen. Kantene på hvert objekt ser jo fine ut, og det er jo klare detaljer, men det er noe som skurrer i overflatene på flyet.

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er noe som skurrer i overflatene på flyet.

 

Det skjer nok ikke bare hos Ernst!

Den blanke utgaven ser jo heller ikke så pen ut på disse bildene:

testflyging

 

Jeg har også reagert på at screenshots blir seende helt anderledes ut enn hva man opplever når man flyr den blanke modellen i simulatoren. Dette er en gåte, som jeg skal forsøke å forske litt på. Jeg skal bl.a ta for meg spec templatene og alfakanalene.

 

I utgangspunktet ser også basisteksturene ut til å være veldig mørke, så dette krever nok litt testing..... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bl.a ta for meg spec templatene og alfakanalene.

 

Jeg tok noen testrunder med ny flymaskin idag, og jeg har også disse sorte prikkene i overflaten. Går man veldig nærme flyet ser man at dette er tiltenkte ujevnheter i den blankpolerte metalloverflaten. Men det ser ut til at det kun skjer om overflaten reflekterer landskap. Om man legger flyet over på side slik at overflaten vil reflektere himmelen er overflaten jevn som en barnerumpe.

 

Gunnar: Finnes det noe som heter bumpmap, når det gjelder dette?. Det er det det minner meg om fra annen 3d modellering.

 

Linker til to bilder: her

Ujevnheter sees best under vingen.

 

og her

Kroppen er glatt som en barnerumpe.

 

Når jeg flyr er dette absolutt til å leve med. Men det kan jo ødelegge litt for ellers flotte bilderepotasjer som de til Ernst og Gunnar.

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar: Finnes det noe som heter bumpmap, når det gjelder dette?. Det er det det minner meg om fra annen 3d modellering.

 

Yep, det gjør det! D.v.s. den heter bare bump. I tillegg til alfakanalen, er det da 3 filer som betyr noe for refleksjoner. Dette er hovedtekstur/bump/spec.

Jeg er ikke veldig dreven på «spec» og «bump» (dette var jo nytt med FSX), så jeg ønsker info fra dem som vet mer om disse 2.

 

Når jeg flyr er dette absolutt til å leve med. Men det kan jo ødelegge litt for ellers flotte bilderepotasjer som de til Ernst og Gunnar.

 

...ser ut til at nedturen først kommer etter at bildene er tatt :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...