Gå til innhold

Mini-events


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Hei dere! Har lyst til å se om vi kan få til noen små "mini-events" hvor vi får litt koordinert ATC som vi kan annonsere på Vroute. Er det noen controllere som har lyst til å joine? Formålet er å trekke folk og oppmerksomhet til VACCSCA. Det er litt kjedelig å sitte kontroller uten trafikk; dersom fjellet ikke kommer til Muhammed, så må Muhammed gå til fjellet. Meld meg eller legger igjen en liten notis her og så blir vi enige om små opplegg vi kan annonsere på Vroute.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel etterhvert som man blir kjent og finner tonen og skyperingetonen osv med andre controllere er det jo ikke noe stress å samkjøre planleggingen av hvor og når man ønsker å sitte har man en kveld fått booket i det minste 5posisjoner kan man vel begynne kalle det event og da er det jo bare å poste en tråd her for å annonsere :)

Slik jeg forstår ønsket ditt er det ikke mye mer enn litt god planlegging og teamwork som skal til men forsatt en vanlig ordiner vatsim kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et viktig poeng å få det på Vroute, ja, og hadde jeg bare hatt kontaktinfoen til øvrig atc så hadde det jo ikke vært no' problem. Dette er jo en ypperlig stund å gi meg kontaktinfoen din hvis du føler deg kallet. Jeg er mest å finne på vaccsca ts serveren, men er fleksibel ;)

 

Birger: Vatsim annonser og Vroute er to forskjellige systemer, og vises uavhengig av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norwayracetracks.jpg

 

VACCSCA Norway has the pleasure to welcome you to join a race-track that will take you through most of the significant airports of southern Norway. We will aim at staffing ENGM, ENCN, ENZV, ENFG (AFIS), ENBR and the center positions. Fly the airframe of your choice, and enjoy the Norwegian countryside IFR or VFR.

 

 

ENGM Oslo Airport is situated a few miles north of Oslo city, the capitol of Norway. It has two parallell runways (01-19L 19-01R), and plenty of room for heavies. ENCN Kjevik is a smaller airport with a 6660ft runway (04-22) situated by Hamresanden beach resort where you are likely to find ice skaters spotting your approach over the city bay area (if weather conditions allow). ENZV Sola airport is your gateway to Stavanger and the life line to the source of Norwegian wealth - the oil platforms of the North Sea. It has two crossing runways (18-36 and 11-29), and is one of the bigger regional airports. ENFG Fagernes airport (Aerodrome Flight Information Service, AFIS) has a 6800ft runway (15-33), and serves the areas of Fagernes, Valdres, Hallingdal and Gudbrandsdal, some really wonderful vallyes you should not miss! Lastly, ENBR Bergen Flesland Airport, the second largest airport we have, on the west coast of Norway has a 9800ft runway (17-35). The scenery here is simply stunning with snow-capped mountains stooping into the fjords and sea (how about some VFR exploration?).

 

 

So there you have it! Welcome to Norway Racetracks. We hope to see you and your crew tuesday evening 17-20z. Hot Chocolate is served on request!

 

Charts of all Norwegian airports can be found here

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig synd at jeg ikke får muligheten til å delta i kveld - for dette så moro ut!

 

Det hadde vært helt fantastisk dersom dette hadde blitt et regelmessig event, da tror jeg Norge hadde blitt satt på Vatsimkartet en gang for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eventet i gang folkens! Kakaoen er klar, og kartene venter! De-icing er klare, og venter på vingene dine! Få med deg skiutstyret og head up to fagernes feks, eller få koppen fylt opp i kristiansand. Hva med litt jumbo i fra Gardermoen, eller en tur til Bergen eller Sola for litt vestlandsvær med moderat vind, sludd og snøvær med redusert sikt?

 

Uansett hva du liker, kom og fly. We'll be expecting You! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å ta en ordentlig rundtur siden jeg hadde god tid, men rakk jo dessverre ikke treninga på ENVA, ENFG logga ut rett før jeg var på vei dit. Dessverre, for jeg hadde gledet meg til å benytte en AFIS-plass for første gang, men fikk jo god støtte av ENOS selv om det ikke er helt det samme :)

 

Og ellers må jeg jo nesten takke for servicen på Kjevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...