Andreas Stangenes Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Hei dere! Har lyst til å se om vi kan få til noen små "mini-events" hvor vi får litt koordinert ATC som vi kan annonsere på Vroute. Er det noen controllere som har lyst til å joine? Formålet er å trekke folk og oppmerksomhet til VACCSCA. Det er litt kjedelig å sitte kontroller uten trafikk; dersom fjellet ikke kommer til Muhammed, så må Muhammed gå til fjellet. Meld meg eller legger igjen en liten notis her og så blir vi enige om små opplegg vi kan annonsere på Vroute. Siter
Lars Hassel Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Støttes, jeg kan sikkert ta ENOS. Var jo litt trafikk i kveld, jeg hadde det iallefall morsomt:) Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Vel etterhvert som man blir kjent og finner tonen og skyperingetonen osv med andre controllere er det jo ikke noe stress å samkjøre planleggingen av hvor og når man ønsker å sitte har man en kveld fått booket i det minste 5posisjoner kan man vel begynne kalle det event og da er det jo bare å poste en tråd her for å annonsere Slik jeg forstår ønsket ditt er det ikke mye mer enn litt god planlegging og teamwork som skal til men forsatt en vanlig ordiner vatsim kveld Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Jeg tror trikset er, som du skriver: "som vi kan annonsere på Vroute.".. Er det annonsert, kommer det flere fly enn hvis man er logget på med ukjent slutt-tid. Tror nå jeg da. Siter
Birger Blomvik Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Er det slik at booking via Vroute også vises på vatsim sine hjemmeesider også? Samt omvendt. Eller er dette to forskjellige bookinger Siter
Even Rognlien Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Jeg tar gjerne Gardermoen tower eller lavere Ellers kommer det veldig an på hvilke dager det er snakk om. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Skrevet 24. januar 2010 Det er et viktig poeng å få det på Vroute, ja, og hadde jeg bare hatt kontaktinfoen til øvrig atc så hadde det jo ikke vært no' problem. Dette er jo en ypperlig stund å gi meg kontaktinfoen din hvis du føler deg kallet. Jeg er mest å finne på vaccsca ts serveren, men er fleksibel Birger: Vatsim annonser og Vroute er to forskjellige systemer, og vises uavhengig av hverandre. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Skrevet 24. januar 2010 Da har jeg notert meg følgende personell: Mini-events ATC Kai Dreyer: ENGM APP Lars Petter Hassel: ENOS Even Rognlien: ENGM TWR Werner Rafteseth: ? Andreas Stangenes: ENCN eller annet. Man - Søn. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Skrevet 24. januar 2010 Da er første forslag tirsdag 26 januar kl 18 - 21 lokal. ENOS: Lars Petter Hassel ENCN_TWR: Andreas Stangenes ENFG_I_TWR: Njål Johanessen Andre posisjoner som hadde vært fint: ENCN_APP (Anders Moen) ENGM_TWR ENGM_APP + + (legg til det du har lyst til) Siter
Jarle Pedersen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har trening på ENVA_TWR tirsdag fra 17-19. Så du kan føre det opp på listen din Siter
Njål Johannessen Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Her kan det bli liv ja, sett meg opp på ENFG_I_TWR Siter
H O Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Når skal dette skje? Virker som om det er verdt å få med seg Siter
Andreas Stangenes Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Skrevet 25. januar 2010 Dette håper jeg skjer i morgen, gutter, kl 18-21 lokal. Det er lov å sitte lenger, men dette er det som er en grei minimum Veldig fint å få bekreftet ENGM i løpet av kort tid! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Skrevet 25. januar 2010 Noen som vil ta ENBR? Siter
Andreas Stangenes Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Skrevet 25. januar 2010 VACCSCA Norway has the pleasure to welcome you to join a race-track that will take you through most of the significant airports of southern Norway. We will aim at staffing ENGM, ENCN, ENZV, ENFG (AFIS), ENBR and the center positions. Fly the airframe of your choice, and enjoy the Norwegian countryside IFR or VFR. ENGM Oslo Airport is situated a few miles north of Oslo city, the capitol of Norway. It has two parallell runways (01-19L 19-01R), and plenty of room for heavies. ENCN Kjevik is a smaller airport with a 6660ft runway (04-22) situated by Hamresanden beach resort where you are likely to find ice skaters spotting your approach over the city bay area (if weather conditions allow). ENZV Sola airport is your gateway to Stavanger and the life line to the source of Norwegian wealth - the oil platforms of the North Sea. It has two crossing runways (18-36 and 11-29), and is one of the bigger regional airports. ENFG Fagernes airport (Aerodrome Flight Information Service, AFIS) has a 6800ft runway (15-33), and serves the areas of Fagernes, Valdres, Hallingdal and Gudbrandsdal, some really wonderful vallyes you should not miss! Lastly, ENBR Bergen Flesland Airport, the second largest airport we have, on the west coast of Norway has a 9800ft runway (17-35). The scenery here is simply stunning with snow-capped mountains stooping into the fjords and sea (how about some VFR exploration?). So there you have it! Welcome to Norway Racetracks. We hope to see you and your crew tuesday evening 17-20z. Hot Chocolate is served on request! Charts of all Norwegian airports can be found here Siter
Morten Ruud Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Imponerende introduksjon til eventet. Var en smule i tvil om jeg orket å dra igang FS i morgen, men nå tror jeg at jeg må ta runden rundt i Sør-Norge! Siter
H O Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Utrolig synd at jeg ikke får muligheten til å delta i kveld - for dette så moro ut! Det hadde vært helt fantastisk dersom dette hadde blitt et regelmessig event, da tror jeg Norge hadde blitt satt på Vatsimkartet en gang for alle Siter
Sindre Holberg Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Heisann, Håkon! Jeg kan fortelle deg så mye som at vi er i gang med et prosjekt som går ut på dette Ønsker dere lykke til! Kan meget desverre ikke delta Mvh Sindre Holberg Event Coordinator-vACCSCA Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Kjempebra intiativ! (men synd det slutter så "frykteleg tidleg"). I skrivende stund er det forresten bare Kjevik og Leirin som er booket på Vatroute, så for folk som titter innom der, ser det foreløpig litt skralt ut. Flott om de som skal sitte ATC booker slik at det blir synlig, tror jeg. Siter
Lars Hassel Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Ligger ann til at jeg kan bli bittelitt forsinket, så legger inn booking fra 18.30 Sjangsen for at jeg er på fra 18.00 er forøvrig ganske stor! Mvh Lars Petter Hassel Siter
Andreas Stangenes Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Skrevet 26. januar 2010 Da er eventet i gang folkens! Kakaoen er klar, og kartene venter! De-icing er klare, og venter på vingene dine! Få med deg skiutstyret og head up to fagernes feks, eller få koppen fylt opp i kristiansand. Hva med litt jumbo i fra Gardermoen, eller en tur til Bergen eller Sola for litt vestlandsvær med moderat vind, sludd og snøvær med redusert sikt? Uansett hva du liker, kom og fly. We'll be expecting You! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Skrevet 26. januar 2010 Ja da var mini-eventet over. Beklageligvis fikk vi ikke så mye staffing som jeg håpet på, men jeg håper likevel at folk fikk seg noen fine turer med ATC! Jeg skal koordinere litt mer med VACCSCA neste gang, og forhåpentligvis blir det litt mer liv da. Kakao og fred til alle! Siter
Morten Ruud Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Jeg tenkte å ta en ordentlig rundtur siden jeg hadde god tid, men rakk jo dessverre ikke treninga på ENVA, ENFG logga ut rett før jeg var på vei dit. Dessverre, for jeg hadde gledet meg til å benytte en AFIS-plass for første gang, men fikk jo god støtte av ENOS selv om det ikke er helt det samme Og ellers må jeg jo nesten takke for servicen på Kjevik. Siter
Njål Johannessen Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 beklager at ENFG logget ut;/ noe stasj kom i veien så jeg måtte logge tidligt Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.