Gå til innhold

Flyplasskart, arrival and departure charts


Christian Andrè Todal

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som vet hvor man kan få tak i slike kart. Jeg har funnet slike kart på http://www.ippc.no/norway_aip, men jeg tenkte mer på en komplett pdf fil slik at man slipper å gå innom 300 sider for å få tak i komplette kart. Nå så måtte jeg innom i alle fall 15 sider bare for å få tak i det meste av kart til gardermoen. Hadde vært bedre å skrive ut alt og så kan jeg velge hva jeg trenger etterpå, sparer mye jobb.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alexander

 

Jeg var inne der, men der får man bare lastet ned ett og ett kart. Tenkte mer i stilen et dokument/pdf fil som inneholder hele norge. Grunnen er at det skal bli lettere å hente alle kartene. Bare på 3 flyplasser har jeg brukt snart 1 time bare ved å hente kartene og så printe det ut. Tar utrolig lang tid for alle flyplassene.

 

Men takk for forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frank

 

Hele ideen med de kartene er at jeg skal begynne å fly online. En vakker dag skal jeg ha bygd meg en cockpit, og vil da ikke ha enda en pc i cockpiten for å se gjennom kart. Da vil jeg gjerne helst ha papirkart. Jeg har skrevet ut alle kart tilhørende ENGM, ENKB, ENML, ENZV og ENBR. Det er som regel de plassene jeg flyr til og fra. Sjelden jeg er andre steder. Og jeg printet det ut i A4 størrelse, mens områdekartene printet jeg ut i A3 som er brettet sammen og puttet i perm. Så jeg er veldig fornøyd med resultatet jeg har så langt, det er bare så møkk at det tar utrolig med tid for å få det som jeg vil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nDAC fra Navigraph kan jeg anbefale. Det er bare å installere programmet, kjøpe 100 credits for 10 Euro, og deretter laste ned de kartene man trenger. Hver flyplass koster 2 credits, så prisen er det ikke noe å si på. Enroutekartene er dyrere, men de gidder jeg ikke bruke.

 

Kartene er visstnok laget sånn at de blir fokuserte og klare uansett hvilken størrelse man printer.

 

Dette er ikke Donald Duck kart, de er klin like de som kommer fra European Aeronautical Group, så mere RL blir det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...