Christian Andrè Todal Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei Er det noen som vet hvor man kan få tak i slike kart. Jeg har funnet slike kart på http://www.ippc.no/norway_aip, men jeg tenkte mer på en komplett pdf fil slik at man slipper å gå innom 300 sider for å få tak i komplette kart. Nå så måtte jeg innom i alle fall 15 sider bare for å få tak i det meste av kart til gardermoen. Hadde vært bedre å skrive ut alt og så kan jeg velge hva jeg trenger etterpå, sparer mye jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Denne kanskje? http://www.ippc.no/norway_aip/current/main.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 her har du Sweden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Andrè Todal Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Hei Alexander Jeg var inne der, men der får man bare lastet ned ett og ett kart. Tenkte mer i stilen et dokument/pdf fil som inneholder hele norge. Grunnen er at det skal bli lettere å hente alle kartene. Bare på 3 flyplasser har jeg brukt snart 1 time bare ved å hente kartene og så printe det ut. Tar utrolig lang tid for alle flyplassene. Men takk for forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Du kan kjøpe Jeppesen-kart(JeppView), da får du en PDF-fil for hver flyplass om jeg har skjønt det rett. (utdatert eksempel: http://www.ori.hu/getfile/ENGM.pdf) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Eid Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Her er vaccsca kart for skandinavia Greia må jo være å bruke 2 pc'er istedenfor å skrive ut alt. Denne saken generer kart fra FSX data'ene dine. Spesielt lurt offline da disse "kartene" alltid stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Andrè Todal Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Hei Frank Hele ideen med de kartene er at jeg skal begynne å fly online. En vakker dag skal jeg ha bygd meg en cockpit, og vil da ikke ha enda en pc i cockpiten for å se gjennom kart. Da vil jeg gjerne helst ha papirkart. Jeg har skrevet ut alle kart tilhørende ENGM, ENKB, ENML, ENZV og ENBR. Det er som regel de plassene jeg flyr til og fra. Sjelden jeg er andre steder. Og jeg printet det ut i A4 størrelse, mens områdekartene printet jeg ut i A3 som er brettet sammen og puttet i perm. Så jeg er veldig fornøyd med resultatet jeg har så langt, det er bare så møkk at det tar utrolig med tid for å få det som jeg vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Prøv Ndac kart-programmet fra www.navigraph.com Absolutt helt fantastisk! Jeg er sikker på at det er flere her inne som kan gå god for kvaliteten på dette programmet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Om du har en mailadresse kan jeg sende deg en hel CD jeg fikk av en flygeleder på Gardermoen Disse er riktignok fra mai 2009. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Kan testes før kjøp: http://www.aivlasoft.com/products/index.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hvis noen vil ha disse AIP-kartene fra mai 09 så hyl ut NÅ!!!! Det tar såpass lang tid å laste dem opp så det er ikke noe jeg gjør så veldig mange ganger til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Eid Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Sendt deg en PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kjøp en perm, og print ut kartene for en flyplass første gangen du skal fly til den, så til slutt får du en god samling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 nDAC fra Navigraph kan jeg anbefale. Det er bare å installere programmet, kjøpe 100 credits for 10 Euro, og deretter laste ned de kartene man trenger. Hver flyplass koster 2 credits, så prisen er det ikke noe å si på. Enroutekartene er dyrere, men de gidder jeg ikke bruke. Kartene er visstnok laget sånn at de blir fokuserte og klare uansett hvilken størrelse man printer. Dette er ikke Donald Duck kart, de er klin like de som kommer fra European Aeronautical Group, så mere RL blir det ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Desverre alle som jeg skulle sende kart til! Det går ikke! ALT for stor fil Jeg beklager så mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Ellers har du denne. Hele verden samlet. Kart Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.