Tom Knudsen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Genial fuel planner tool med loadsheet for FAA og JAR [size:14pt] http://fuel.aerotexas.com [/size] [size:8pt](for at ingen skal klage, dette er for de som ikke kjenner til det fra før selvsagt, så ingen link til tidligere tråder er nødvendig.)[/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Takk for det Tom, og Riktig God Jul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Tusen takk for denne, skal garantert prøves ut God Jul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Hyggelig å høre, god jul til dere også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Så grei ut den Tom, men jeg fant ingen mulighet for å endre load hverken på pasasjer eller cargo. Men bortsett fra det helt grei. edit: ser den er basert på gjenomsnittlig payload i statene og blir opdatert hver måned. God jul til deg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Fordi det er en fuel planner Per.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Joda du flørten, men i fuelplanning så ligger det vel ett vist moment i payload,,,eller hva ? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Flørter??? Aaanyway, er ikke helt sikker på om fueling gutta veit hvor mye pax og load det er på flyet, de får vel bare beskjed om å laste så så mye fuel på flyet av capteinen, noe han velger ut fra turen i seg selv.. Load sheet får han jo etter at fueling er ferdig ( mener å vite at pax ikke skal være ombord under fueling. Med andre ord, bør man vel ha en load planner siden man ikke har dispatch og en fuel planner om man ikke har et excel ark ombord.. Hvordan dette gjøres real life, det er jeg faktisk litt usikker på i detalj. Jeg synes nå denne var kjekk, særlig når en skal fordele dette litt mer nøyaktig en hva f.eks vroute gjør, samtidig som man får en dokument ut, og de er jo gull verdt for oss flight simmere he he. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Oi, den der visste ikke jeg om! Tusen takk Tom - nok et bookmerke i nettleseren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Er det ikke litt voldsomt med reserve fuel? Jeg er vant med å lande med 2500 KG fuel i 737. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Men nå viser denne LBS da Paulo :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg vet det, men alikevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det var noen helt syke tall de kom opp med, uansett om det var i LBS... Men anyway, takk for tipset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Satt opp en rute nå fra ENAL til ENGM med 737-700 og da fikk jeg 2,8 tonn i reserve fuel, dette inkluderer holding og diverting. Er det så ille da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Kalkulatoren gir automatisk diversion til en plass 45 minutter unna pluss 30 min holding, så 2,8 er ikke så galt. Det blir vesentlig mindre dersom man kan bruke en alt flyplass som ligger nærmere. Vekta på flyet spiller også inn. Hvor blir det av juletips nr 2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.