Anders Moen Skrevet 30. september 2014 Skrevet 30. september 2014 Det blir nok oppdatert etterhvert om ikke Eivind har fått gjort det allerede(?). Har lagt inn i oppdateringsloggen iallfall, så får vi se. Ellers finnes vel ingen sceneries som er oppdatert enda (hvis ikke AoN er oppdatert?), og da ender det ofte litt lenger ned på to do-lista. Akkurat nå da det jobbes med sektorfil til 13 november som har et par små endringer i luftrommet i Sør-Norge Siter
Jens Leo Iversen Skrevet 31. oktober 2014 Skrevet 31. oktober 2014 Kan det stemme at dette mangler i .sct-filen under ENTC PRNAV STARS RWY 19: ;ENTC RWY 19 - LOMVI 1M LOMVI LOMVI TC501 TC501 TC501 TC501 BAXAS BAXAS Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 Kan det stemme at dette mangler i .sct-filen under ENTC PRNAV STARS RWY 19: ;ENTC RWY 19 - LOMVI 1M LOMVI LOMVI TC501 TC501 TC501 TC501 BAXAS BAXAS Det kan absolutt stemme! STARen lå der, men under de kovensjonelle STARene. Det er rettet opp i. Takk for tipset. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Mange av feilene dere snakker om, er fikset i AoN 3.68 (ennå ikke utgitt). Kan nevne noe: ENML: Tre taxiways. ENBO: Fikset feil taxi designatorer X/W. ENVA: Ny Twy H, nye parkeringer 22-29 (ennå ikke georefererert så FMC kan kalibreres på stand, men det kommer). ENHD: Nye parkeringer, Twy C, Deice. Jeg har faktisk dere i tankene når jeg oppdaterer AoN, og referansen er alltid AIP. La meg til slutt nevne at alle parkeringer rundt terminal på ENBO ikke er korrekt, fordi der må jeg innrette meg etter en gammel 3D modell, som ikke kan justeres etter AIP. Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 13. november 2014 Forfatter Skrevet 13. november 2014 Mange av feilene dere snakker om, er fikset i AoN 3.68 (ennå ikke utgitt). Meget bra! Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 15. november 2014 Forfatter Skrevet 15. november 2014 Ny sektorfil er klar. Versjon 4.1 AMDT 0514 Det er brukt godt over 100 timer på denne oppdateringen som inneholder endringer fra AMDT 02, 03, 04 og ikke minst 0514 (SNAP). Hovedårsaken til at det har tatt mye tid er fordi mesteparten av sektorfila sør av Namsos har blitt laget helt på nytt. Siden det var viktig å få ut en sektorfil som er "brukanes", må en regne med at det er endel bugs i denne versjonen. Både visuelle og operative. Send meg gjerne en mail når du finner noe som kan være feil, så sjekker jeg det ut: etfosse at yahoo punktum no LoA i Stavanger AoR og Bodø Sektor 18 og 19 (SNAP området) er enda ikke klart, så dette vil ikke fungere før senere. Filen kan lastes ned fra ES. De skal være live der nå. Eventuelt kan du laste ned fra Dropbox: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16066714/Norway_NC_2014_05_v41.7z Dette er en mer detaljert liste over det som er endret: AIP AMDT 0214 New SIG points established and withdrawn ENBO - SID revised ENBN - SID revised ENEV - P-RNAV SID/STAR and RNAV(GNSS) PROC established. SID, STAR, IAC and VAC revised. NDB RWY 17 withdrawn. Evenes TMA revised. ENHV - ADC and VAC revised ENKR - SID/STAR revised AIP AMDT 0314 New SIG points established and withdrawn ENAN - STAR and IAC revised ENEV - SID and IAC revised ENGM - STAR revised ENTC - IAC revised. RNAV(GNSS)-B introduced ENSS - IAC revised ENVD - IAC revised AIP AMDT 0414 Gudrun and Petrojarl Knarr HTZ new. Petrojarl 1 HTZ withdrawn. List of permanent installations with helideck revised New SIG and RNAV points established: DEVAK, ETESA, ODEVI, SUPOV, UMPAS, ST407, ST408, ST409, ST505, ST506, ST507. Withdrawn INPIS, ST504 ENGM - SID RWY 19R revised ENST - SID, STAR, IAC revised AIP AMDT 0514 TRM VOR withdrawn. Some parts of Norway CTA adjusted and some parts new. Balder and Ekofisk CTA new. Heidrun CTA realigned. Flesland and Sola TMA replaced by West Coast TMA. Kvernberget and Vigra TMA replaced by Møre TMA. Værnes and Ørland TMA realigned. ATC sectors in south western part of Norway realigned. FREQ changed. Oslo, Stavanger, Bodø ATCC replaced by Norway ACC. Oslo, Stavanger and Bodø Control/Radar replaced by Norway Control. Sogn E, E2, E3 TIA new. Sogn S, SE TIA realigned. Balder and Ekofisk ADS realigned. Statfjord ADS adjusted. New off-shore FREQ. Finland sector priority rearranged The following routes are removed: M89, M725, T64, Z11, Z15, Z410. The following routes are new: L197, M185, T505, Z255, Z256, Z258, Z259, Z260, Z261, Z262, Z263, Z264, Z265, Z266, Z267, Z268, Z269, Z272, Z275, Z276, Z277, Z278, Z279, Z280, Z281, Z284, Z285, Z286, Z287, Z288, Z289, Z290, Z299, Z307, Z309, Z312, Z314, Z321, Z322, Z323, Z324, Z325, Z326, Z327, Z328, Z329, Z418. The following routes are revised: L617, L621, L727, L996, L997, M82, M125, M604, M609, M996, N623, P5, P600, P601, P603, P607, P609, P612, P613, P615, P618, P619, P621, P622, P855, P990, P992, P996, T65, T70, T400, T401, Z86, Z101, Z105, Z107, Z108, Z125, Z129, Z132, Z133, Z134, Z135, Z155, Z200, Z202, Z313, Z316, Z320 The following route is withdrawn: KY39 The following routes are revised: KY01, KY04, KY05, KY10, KY11, KY12, KY13, KY14, KY15, KY16, KY18, KY20, KY40, KY41, KY42, KY50. ENR 4.4 SIG points withdrawn: ABLAX, ADEKO, ADROK, AGNON, AKIRI, AMLOL, ANAXA, APSAP, ARDIP, ARKUD, ARLAX, AVERI, BADUM, BAMLO, BANKY, BAPRO, BATSO, BENTI, BERET, BIBRA, BIRLU, BOLNI, DIRBI, DOGGI, DOLFI, EBOGA, EKNES, EKSIN, EPOXI, ERIRA, ETNOR, EVMEL, EVRYS, EXANA, FANCY, FONNI, GALSO, GEVLI, GIRDI, GITRO, GOPOL, GOROM, GRAMU, INLAS, INTIR, IVGAN, KOMIX, KOTEX, KVITO, LAPID, LAREM, LARMO, LASAG, LATSI, LAVMU, LEKSA, LENSI, LINTU, LISNO, LUCKY, LUNAN, LUSED, LUXEN, MADDY, MAMON, MAXIT, MIRVU, MITSU, MOLIB, MONUS, NALIB, NASTI, NEDOG, NESER, NESGA, NEVIG, NIBVA, NORPO, OGNAN, OKELO, OKLAN, ORTAM, OSBON, OSKAS, OSMOL, OSTER, PIRAG, RANAT, REKDA, REKLI, RESGU, RILKO, RINLO, RIRUT, ROGMO, ROKSO, ROLIT, RORBU, RORSI, ROSEB, ROSEN, ROTUR, ROXET, RUDIL, RUNAR, RUPEX, SANDO, SIRDA, SOGLO, SOGRA, SOLRO, SOMES, SOROX, SORVI, SOSOL, SOTAR, SOVES, SOVIG, SOXUS, STONE, SUBEK, SUBUX, SULAD, TAMEG, TELRO, TILVA, TONDI, TORVO, TOSGO, TULGI, TUNIX, TUNOD, TURSI, TUSTA, TUVIG, UGBUG, UGLAN, UMSIS, UPATA, UTIGO, UTIRA, VABUD, VAGSI, VAMIL, VAVIG, VEDOL, VETIG, VEVAS, XEMUK, XETSO New SIG points established: ABNOV, ABRUD, ADEXA, AGLUD, AGNUB, ALENU, AMKIK, AMPOR, AMRUN, AMTUP, APSUS, ARNEN , ASPOM, BAMPU, BANEN, BAPAV, BAPKI, BASOP, BAVSU, BATGI, BAXAB, BAXEP, BEDGO, BEDUT, BEDVI, BEMRO, BEVGU, BOKVO, BUGAG, BULUB, DEVUK, DILRU, DIMAV, DISIX, DITUN, DOKOV, DUNGA, ELKET, ELMOT, EMDEG, EMPES, ERLIX, ERMEG, ERPER, ERUVO, ESEMU, ETNEK, ETPAN, ETSER, EVBON, EVLED, EVMOR, GAKTO, GIGMU, GIGNI, GIPOD, GIRER, GOKTA, GOMDO, GUDPI, INKIB, INLUP, INROT, INSOD, IPMAR, IPNUS, IPTOK, IRGAD, IRGIV, IRKIX, ITVAK , IVLIL, KOXOL, KUVED, KUVOV, KUVUM, LANBO, LAPVU, LEDMO, LUGEK, LUGOV, LUKEX, LURUP, MOMUX, NAXUT, NEDIV, NEGIM, NEVMI, NEVOS, NEVOX, NEXUT, NIDIN, NINED, NULVU, NUMLU, NUNKI, ODLEK, OGDER, OGDIT, OGMUR, OKPAS, OLOSI, OSPAS, OTBIG, PEVEG, PIBEN, PISUB, REGVO, RIKDU, RINLU, ROBMI, ROTGA, RUDUV, SOPLU, SUKES, SUMIP, TEGBO, TIBNO, TUDLU, TUPOG, TURER, TUSRU, TUVUT, UBEDA, UGDOM, ULSIP, ULSUM, UMBUP, UNBOG, UNLEX, UNPUT, UNRUG, UNSET, UPDER, UPEPI, UPGEN, UPKEP, UPMID, UPUPU, URARU, UTILU, UTOGI, UTPIP, UVRON, VADLI, VAVON, VAVOP, VELON, VEVEP, XILDA RNAV point withdrawn: BR501 New RNAV established at ENAL, ENBL, ENBR, ENFL, ENHD, ENKB, ENML, ENOL, ENOV, ENRO, ENSD, ENSG, ENSO, ENVA, ENZV ENBR SID/STAR/IAC revised. ENFL IAC revised. SID/STAR introduced. ENBL IAC revised. SID/STAR and RNAV(GNSS) introduced. ENHD SID/STAR/IAC revised. ENCN SID/STAR/IAC revised. ENKB SID/STAR/IAC revised. VOR RWY 07 withdrawn. ENML SID/STAR/IAC revised. ENRO IAC revised. SID/STAR and RNAV(GNSS) introduced. ENSD IAC revised. SID/STAR and RNAV(GNSS) introduced. ENSG IAC revised. SID/STAR and RNAV(GNSS) introduced. ENSO SID/STAR/IAC revised. RWY designator changed to 14/32. ENZV SID/STAR/IAC revised. ENVA SID/STAR/IAC revised. ENOL SID/STAR/IAC revised. NDB RWY 15 withdrawn. ENOV IAC revised. SID/STAR introduced. ENAL SID/STAR/IAC revised. NDB RWY 25 withdrawn. Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Flott jobb du gjør Eivind Tørr jeg spørre om det er noen fremgang mot en ES 3.2 versjon av Natcon? O:) Siter
Even Rognlien Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 @Bjørn: Ser ut som en ny NATCON plugin ikke er så veldig langt unna. Juha Holopainen jobber på en nå som ser ut til å bli meget bra. Tror du kan glede deg Igjen, en enorm takk for de nye sektorfilene! Siter
Anders Moen Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Som Even sier så jobbes det med den, og vi tester og tester Vi fikk ny versjon i dag, så planen blir vel å få testa denne versjonen litt mer grundig for å se om det er noe som mangler eller ikke fungerer som det skal. Hvis ting går greit så er det nok ikke fryktelig lenge til release, men vi må få ordna en liten manual først. Er en del å sette seg inn i ved bruk, selv om de fleste vil lære seg de viktigste funksjonene rimelig fort (Full størrelse her: http://www.andersmoen.com/dev/images/ENOS_NATCON_WIP.jpg) Her brukes det en custom kart-fil lagd for Oslo AoR. Alt som vises på scopet (utenom inbound-, exit- og departure-lister etc) er tegnet opp gjennom pluginen. Alt av AoR- og TMA-grenser, delegerte luftrom blir tegnet av plugin og ikke default ES, noe som gjør at strekene kan se mer ut slik de gjør real life. Anders Siter
Even Rognlien Skrevet 20. juni 2015 Skrevet 20. juni 2015 Da var den klar Se posten her: http://forum.vatsim-scandinavia.org/index.php?/topic/2641-euroscope-natcon-plugin-available/ Kan lastes ned direkte herfra: www.tiny.cc/natcon For Andorid-brukere finnes det en app som skal gjøre det litt lettere å kontrollere NATCON's Touch Input Display. Installasjonsinstrukser følger med connector-pluginen. App: http://tiny.cc/tid Connector: http://tiny.cc/tidconnector Siter
Anders Moen Skrevet 31. mai 2016 Skrevet 31. mai 2016 (Sakset fra Vatsim-Scandinavia-forumet) Norwegian sectorfile 2016_03_v47 released! It can be downloaded via the Euroscope sectorfile downloader. Beklager at det har tatt litt tid. Det er slutt på at vi får tak i endringene før på AIRAC dato, derfor tar det noen dager. Tusen hjertelig takk til @Bjoern Helge Smaavollan for oppdatert bakkegeo på: ENAL ENAT ENBR ENHD ENKB ENML ENVA. Og takk til @Jan Tore Elvheim som har testet disse og lagt de inn! Og en enorm takk til @Anders Moen som har jobbet sammen med meg på alt annet i fila! CHANGES: AD: ENGK New AD. ADC established. ENBN Revised RNAV (GNSS) RWY 04 (ENBN 5-3) and (ENBN 5-11) ENFL FREQ 121.850 removed. Revised RNAV (GNSS) Z RWY 07 (ENFL 5-2) ENHK SID, IAC revised ENKB Following IAC revised: ILS Z or LOC Z RWY 07 (ENKB 5-1), ILS Y or LOC Y RWY 07 (ENKB 5-2), RNAV (GNSS) RWY 07 (ENKB 5-3/4). RNAV(GNSS) RWY 07/25 and 190 revised. ENGM Revised ILS or LOC RWY 01R (ENGM 5-1). SID and OMNI DEP RWY 01L, 01R, 19L and 19R revised ENSB Longyear TIZ realigned. SID RWY 10/28, omni-directional departure RWY 28, RNAV(GNSS) Z/Y RWY 10, RNAV(GNSS) RWY 28 and RNAV(GNSS)-A established. ILS RWY 10 and LOC RWY 10/28 revised. LOC z/y RWY 28 withdrawn ENAL RNAV(GNSS) RWY 07/25 withdrawn. RNAV(GNSS) Z/Y RWY 07 and 25 established. VOR RWY 07 and ILS or LOC RWY 25 renumbered ENBR RNAV SID RWY 17/35 revised ENRY OMNI-DEP, SID and STAR RWY 12/30 revised. NDB 12 and ILS or LOC RWY 30 revised. RNAV(GNSS) RWY 12 and 30 introduced. NDB RWY 30 withdrawn. ENTO AD 2.10 OMNI-DEP, SID and STAR RWY 18/36 revised ILS or LOC RWY 18/36 and VOR RWY 18/36 revised. RNAV(GNSS) RWY 18/36 introduced. ENTC STAR RWY 01/19 revised. ENR: GEN 2.5 DME EKO, DME UL, NDB EKO established. NDB TR, DVOR/DME BBU and DME KLD withdrawn ENR 2.1 Tromsø TMA realigned ENR 2.2 Longyear TIA realigned. Svalbard TIA established. Balder HTZ upper limit adjusted. Permanent installation with helideck, Edvard Grieg, including HTZ established. ENR 3.3 M604 and P600: NDB ISD replaced by INPAR. P80 RERDI replaced by ABASU. Z202 NDB HTK replaced by ADAPU. M609 between BINTU and PISUX, Z200 between ROBRO and RANUM and Z202 between BULIN and Støtt NDB. L727 direction of cruising levels corrected for segments SOBDU-PEMOV-ISVIG. P601: VATIT changed to ELKOP. T551: VATIT changed to ELKOP. Z259: Changed direction ENR 3.4 KY953 realigned and BULIN replaced by OMIDU ENR 3.5 VATIT changed name to ELKOP ENR 4.4 Lots of SIG points New and Withdrawn Danger area D304 Hjerkinn moved to table for areas activated by NOTAM and given new ID D361. Danger areas D103 Haslemoen, D154 Børja, D160 Rakke, D251 Rott, D257 Vigdel II, D258 Vigdel III, D261 Lista I, D262 Lista Il, D466 Malangen, D467 Ytre Malangen withdrawn ENR 5.1 Restricted area EN R103 Kongsvinger established ENR 5.5 Airsports area completely revised in sector file. Other SCO_CTR skal nå bli identifisert korrekt av ES. Windows 10 users: Seems like ES has a problem unpacking files. You need to download the file manually from here: http://www.vatsim-scandinavia.org/euroscope/sectorfiles/norway/Norway_NC_2016_03_v48.7z and unpack it to your Documents/Euroscope folder Dere som bruker NATCON plugin må laste ned og legge inn sektorfilene der óg, da den nedlastningen ikke er oppdatert Siter
Geir Teigo Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 Hei dere sektorfilguruer Vi opplever at norske ATC posisjoner ikke gjengis med korrekt plassering på kart når koordinater fra sektorfil benyttes. Vi har lagt inn et nytt kart på nettsidene, men det ser veldig amatørmessig ut når ENGM vises som et sted oppe i møre og romsdal og ENTO ligger på Gardermoen... Jeg er på syltynn is når jeg uttaler meg her, men har selv sett i vatsim.data.txt som kartene baserer seg på, at posisjoner for bl.a. ENGM og ENTO som var online når jeg sjekket, ikke er knyttet til flyplassen/tårnets posisjon. Jeg har også sjekket et 20-talls flyplasser i europa som var online 19.02. at deres posisjoner er knyttet til fysisk plassering av flyplass/tårn, og lurer på om ikke dette kan bli standard praksis i norge også. Sverige og danmark har ikke denne "feilen", så her er praksis forskjellig fra norge. Når vi først er i gang kan vi også justere posisjonene til ENOS_XXX slik at koordinat ligger mest mulig i senter for CTR_ sektorene. Jan Tore har gitt meg noe info om hvorfor avviket vises på kart, men dette må fagfolkene i Vatsim Scandinavia bli enig om og evt. rette. Kan dette la seg gjøre? Er det noe jeg kan hjelpe med? Siter
Geir Teigo Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 Håper vi kan gjøre dette på samme måte som sverige, danmark, tyskland... og de fleste andre. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 Testet litt her nå mens ENBR er på båttur på Sognefjorden og ENGM var i Trøndelag. Logget på som ENCN_TWR. Første bilde, så har eg .vis til ENCN og vises på rett sted i kartet. Bilde 2, fortsatt pålogget som ENCN, flytta eg .vis til ENZV, og flyttes til ENZV på kartet, med andre ord, visibilitycenter endrer posisjonen på kartet her på sida. Kordan ting blir bestemt når flere sitter på samme flyplass, som ENGM, 5 pålogget div app og twr veit eg ikkje, ENGM flytta seg på kartet ned til Mjøsa mellom mine tester så ett eller annet ble forandra der blandt gjengen på ENGM mens eg testa... Siter
Geir Teigo Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 TAkk for rapport Jan Tore. Når flere er pålogget, vises dette som liste hvis du flytter musepeker til f.eks. ENGM. Akkurat nå er det 4 atc på engm. Hvis alle har .vis på ENGM, vil det virke da? Det later iallefall til du er inne på noe. ESSA så riktig ut under eventet her forleden, og de hadde mange posisjoner pålogget. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 Tviler på at alle plutselig flyttet .vis til Mjøsatraktene så regner med at det er første "ENGM_XXX" posisjon i datafila som definerer hvor rundingen popper opp uten at eg har mulighet til å sjekke det. Ellers hadde det jo potensielt blitt 4 forskjellige ENGM rundinger dersom alle hadde hatt forskjellig vis center Siter
Geir Teigo Skrevet 22. februar 2017 Skrevet 22. februar 2017 Ja, en posisjon må være førende. Jeg skal høre med han som laget det hvordan logikken er. Vi kan ta diskusjonen inne på deres eget forum, så annonserer jeg bare her når ting er i orden Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 27. april 2017 Skrevet 27. april 2017 Sakset fra VATSCA forum Norwegian sectorfile 2017_03_v56 released! It can be downloaded via the Euroscope sectorfile downloader. Includes the following changes: GEN: 2.5 Fleten NDB FT, Reksten NDB REK, Langeneset locator LS withdrawn ENR: 4.4.1:SIG points removed: ULVAK 4.4.2: New SIG points/RNAV points: ABDEM, ML630, ML631,NM410, RS 405, RS505 UNDEN replaces KR503 ENNK: withdrawn ENAS: new 5.1 EN R103 Kongsvinger adjusted AD: ENBV RNAV (GNSS) RWY 07 Revised ENKR , IAC revised ENNM IAC updated ENNK Airport permanently closed - delete all text pages and charts, Removed position and airspace ENAS RNAV procedures established ENGM ATCSMAC completely revised ENRS IAC revised OTHER: VCCS Settings implemented in Norway NATCON.txt (you can delete Norway VCCS) And also the bugs mentioned in quotes in previous post. IF THE NEW FILE DOES NOT SHOW UP IN THE DOWNLOADER, PLEASE DELETE YOUR INTERNET EXPLORER HISTORY (YES IE, not any other browser.) Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 Sakset fra VATSCA forum Norwegian sectorfile 2017_04_v57 is released! It can be downloaded via the Euroscope sectorfile downloader. Includes the following changes: AIP CHANGES: ENR: M609: Segment GEPTU - ULVAK - Evenes changed to GEPTU - Evenes. P35: New ATS route P65: Segment BARUX - INSEP withdrawn P190: Segment TOPLO - INSEP - EXITA withdrawn 4.4 New point: LAKOK, UMTED, VATAX, SULOB, UVREG, RIXEN, EVLAG, LULES, ROGOT, TOVBI, CN741, CN742, CN743, CN750, CN751, GK501, GK502, GK503, GK616, GK617 - (RIXEN was actually not found in the new AIRAC, so this is missing for now..) Sectorization Southern Norway: ENGK and ENGK TIZ added. ENCN TMA revised AD: ENGK SID/STAR RWY 05/23, RNAV(GNSS) RWY 05/23 and ENGK TIZ established. PS: There is no ground layout for this airport yet, will probably come in the next update! ENCN NDB-procedures both RWY WD. RWY ID changed for all relevant procedures, charts and text. ENCN TMA Minimum vector altitude ENHD RWY ID changed for all relevant procedures ENLK RWY ID changed for all relevant procedures ENSD RWY ID changed for all relevant procedures ENVD RWY ID changed for all relevant procedures, ENSN - Delete airspace and procedures ENRO TMA Minimum vector altitudes OTHER/BUG FIXES: ENKR Border should display correctly red borders when EFES is online. ENBR_E_APP not owning ENSO TIZ when ENSV_CTR is online - fixed ENGM_TWR and ENGM_W_TWR will use same voice-room (ENGM_W_TWR) - Must be selected manually if logging in as ENGM_TWR. Small portion of ENCN TMA did not show as red when ENOS was online - fixed. Amendments by @Bjoern Helge Smaavollan: (THANK YOU SO MUCH!) Complete revision of ground layout for ENKR and ENBO Extended twy W on ENGM as reported ENZV ACFT parking/docking charts and coordinates updated ENZV 2-3/4/ Radar antennas revised. Updated to current PSR/MSSR, changed name to make it easier to deactivate/activate individual antennas Revised RNAV W and X for ENGM on chart. Revised RNAV W and X for ENGM for arrival list. IF THE NEW FILE DOES NOT SHOW UP IN THE DOWNLOADER, PLEASE DELETE YOUR INTERNET EXPLORER HISTORY (YES IE, not any other browser.) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.