Gå til innhold

FSX: Norway Scenic Fixes


Anbefalte innlegg

Da har jeg fikset opp Tromsø, Molde og Kjevik for Norway Scenic kystlinjer. Jeg har også lagt inn en "kyststripe" på flyplassene for å gjøre de litt mer naturlige.

 

Ny AoN_v2.7 vil bli lastet opp snart. I den vil jeg inkludere v.26 av Tromsø og Molde for de som likevel vil bruke de fæle UTE kystlinjene. Vit at UTE versjonen av ENTC og ENML *ikke* vil bli oppdatert da jeg ikke hæler å sitte med 2-3 versjoner av hver flyplass :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les guiden til NickN:

 

http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=29041

 

Der er det mot slutten av innlegget en fin liste for innstilling av veibredder. Noen få 2-felts veier kan godt gjøres enda litt smalere for Norge sin del. Norwegian Roads var bra, men jeg savner den ikke, da det var alt for mange veier som lå flatt i fjordene og liksom skulle være "broer". Det var egentlig noe helt annet jeg skulle si, men det gikk i glemmeboka. Kaffeeeee! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bruker denne oppsktiften med NS sammen med UTX, men elva som renner sørvest (fra Maura/Nannestad) for ENGM og ut i Øyeren er stykkevis og delt, ikke pent, det samme er det med elva som kommer i fra Hurdalsjøen (nord for ENGM) og ut i Vorma, Stykkevis og delt men ikke så ille. Samt jernbanen langs nordover langs Mjøsa ligger ute i vannet flere steder, nei, ikke noe vakkert syn :-(

 

Noen andre med samme erfaring?

 

Er det noen som kan fikse dette eller må jeg fortsette og bruke rent UTX oppsett, da er disse feilene borte men det er jo også Scenic'en..... "sukk"

 

"tenker: Hva er best av to onder?"

 

Mvh

Stein-Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det sånn at begge oppsett har sine onder som du beskriver, og man må velge ett av de. UTE har håpløse kystlinjer i Norge, og ren Scenic har småfeil og ikke fullt så bra cityclass. Både default og UTE har ubrukelige jerbanelinjer. Jeg gjør ikke noe med dette, holder meg kun til flyplassen.

 

Dessuten er elver og slikt i FSX ødelagt av et tafatt forsøk på å legge en steintextur som en overgang mellom vann og kyst. Derfor det du beskriver. Det lureste du gjør er å søke etter "Modified Terrain.cfg". Den er laget av et par skikkelige eksperter, og "maler over" der det er steinmurer midt i en elv. Fila funker perfekt med alle mine addons og modifikasjoner, og jeg anbefaler den på det varmeste. Den fikser dog ikke det du beskriver, men retter likevel på svært mye. Kjevik hadde ikke sett ut uten Modified fila.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...