Fredrik Wold Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Fant tilfeldigvis et eldre klipp på Youtube, som sikkert for mange er gammelt nytt, men såpass at jeg føler jeg kan dele det med dere andre. Visstnok noen videreføringer av Jet Assisted TakeOff med Hercules, med noen andre varianter. Spesielt imponert over takeoffen på ca 10 meter Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Cool.....likte den gitt :-) Siter
Marius91 Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Hehe gikk ikke helt som planlagt den ene gangen gitt, vinga brakk og full fyr Men bra de blir testet skikkelig, stilig film! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Stilig! Må si jeg synes det var noe kreativt å avfyre rakettene, hva hadde de ønsket å oppnå? Man trenger ikke mye flyerfaring for å forstå at det umulig kunne gå bra.. Siter
Fredrik Wold Skrevet 23. november 2009 Forfatter Skrevet 23. november 2009 Ser ut som grunnleggende mythbusting med å få ned farta fortest mulig Tror ikke jge hadde meldt meg frivillig til å sitte i cockpit da Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Har ikke gutta boys hørt om den operasjonen? De modifiserte flere Hercer som skulle kunne lande og ta av på en fotballbane i Teheran for å hente ut gisler. Under denne demonstrasjonen var det vel slik at noen av rakettene tente for tidlig andre ikke i det hele tatt osv. Synd, for det var litt av et prosjekt. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Satt faktisk å ventet på at de nedovergående rakettene skulle løse ut for å dempe landingen, noe som ikke skjedde.. Siter
Martin Meyer Skrevet 24. november 2009 Skrevet 24. november 2009 Tøft prosjekt! Amerikanerne har prøvd seg på litt av hvert opp igjennom årene. Det jeg fant på wikipedia om ulykken. During the test, the Lockheed crew determined that the computer used to command the firing of the rockets during the landing sequence needed further calibration to perform the crucial firing sequence during landing, and elected to manually input commands. The reverse-mounted (forward facing) eight ASROC rockets were situated in pairs on the upper curvature of the fuselage behind the cockpit, and at the mid-point of each side of the fuselage beneath the uppers. Testing had determined that the upper pairs, fired sequentially, could be ignited while still airborne (specifically, at 20 feet), the lower pairs could only be fired after the aircraft was on the ground. The flight engineer, blinded by the firing of the upper deceleration rockets, thought the aircraft was on the runway and fired the lower set early, while the descent-braking rockets did not fire at all. Later unofficial disclaimers alleged to have been made by some members of the Lockheed test crew asserted that the lower rockets fired themselves through an undetermined computer or electrical malfunction, which at the same time failed to fire the descent-braking rockets. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.