Gå til innhold

Lite hygelige mennesker


Sondre Aabø

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle ta e tur på nasinge rett over grensa ved halden og ta noen bilder til mitt scenery projekt.

Så treffer vi på en hugelig mann som spør hva vi driver med osv han drev med fs2002 og sånn og spurte om litt forskeldig. Så drar han. Jeg og pappa møtter to andre fyrer en tynn og en litt kraftig. Mens jeg tar noen bilder så begyner pappa og han tynne med barten å snakke. Pappa sier at han vil ta flygerserfikat osv, men da begyner han med barten å kritisere at man ikke skal "ta serfikat" sånn vips men man skal komme inn i miljøet osv osv. Så ymter pappa at jeg driver med Flight simulator og lager scenery for nasinge. Så begyner han med barten å si at forsvaret og SAS osv er veldig varsomme med de som har spilt mye flysimulatorer for de har så mange domme reflekser og så trur de at de kan alt osv sier han til pappa (snaker om jobb nå). Så sier pappa at han er virkelig frekk osv. Og så sier han at flightsimulator ikke kan måle seg i høyeste grad med ordentlig flygning. Det er tatt opp en annen gang han som ikke hadde fløyet og som klarte landing bra(husker du?). Men han var stygg i tryne og det var klart hvem som bestemte over holdninger og sån av de kara det jo det va han lange med barten.

 

Åsen oppførsel er dette her a.

 

Kunne ikke få med alt (husker ikke alt) så det er mer en det som står her.

Vis DU er han med barten eller han _litt_ kraftige så får du se å skerpe deg _MYE_ ikke noe koselig for meg.

 

Og en ting til når dere kommer til en flyplass vær domme intil videre.

 

Med venligst hilsen Sondre Aabø

 

Har ikke sett etter feil.

 

[ 26-05-2002, 09:47: Endret av: Sondre Aabø ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skønner egentlig 0 på den siden der.

Har Flightsimulator2002pro er den simulatoren FAA approval?

Vis den ikke har det så hva må jeg gøre får å f det til eller hvem simulator bør jeg kjøpr?

Kan jeg få kjøpt noe til fs2002pro som gjør den FAA approval godsjent ?

Jeg flyr sesna 128 eller hva det no het og B737-400 og baron 58. er det noe som jeg bør laste ned til de flya eller er de realistiske som de er i pro pakka ?

 

Hater tentamen.

 

Hilsen

Sondre

 

[ 27-05-2002, 18:56: Endret av: Sondre Aabø ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS Flight Sim 2002 er ikke FAA godkjent til bruk som ett ledd i noe som helst trening.

 

Nederst paa http://www.x-plane.com/FTD.html er det en grei oversikt over hva man bruke de forskjellige simulatorene til. Som du ser har ikke FS noen som helst FAA godkjenning.

De andre er godkjent til bruk under deler av instrument-treninga. For FAR 142 skoler kan de bruke disse simmene opp til 30 timer under instrument trening, dersom skolen ikke er FAR 142 godkjent kan du kun bruke disse simmene opp til 20 timer.

(Legg merke til at du kun kan logge disse sim-timene dersom du har en godkjent instruktoer der som overvaaker hva du gjoer.)

 

X-Plane er ogsaa, som den eneste 'billig-sim', godkjent til bruk under trening til Commercial og ATP trening, men da 'bare' som 'OSet' til en stoerre simulator.

 

Haaper det forklarer litt mer. "[smil]"

 

Mvh,

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...