Gå til innhold

Ikke mange romfergeoppskytninger igjen...


T F

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad

Ja det er en flott opplevelse og få med seg, noe annet en disse prompe rakkettene de har skutt opp i det siste, Romferga er helt rått i forhold. Skal prøve og få med meg en til før de slutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Geir

Lyden når du er der er helt rå...sto du i bayen, eller var du inne på området?
Vel.. Var ca 6 miles sør for selve romfergen. Der hvor det er tillat med det nærmeste stedet vi kan skue fra. Ellers er et annet på selve Kennedy Space Center med omtrent like langt, men uten sikt mot fergen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Er nokk der jeg forlovet meg det..... jeg sa ikke noe til kona om rakkett, men hu begynte og stille spørsmålstegn da det komm så mye folk.....og 15 sek før launch, snudde jeg meg og sa, her kommer fyrverkeriet til ære for deg......da ble jeg helten den dagen ihvertfall...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nokk der jeg forlovet meg det..... jeg sa ikke noe til kona om rakkett, men hu begynte og stille spørsmålstegn da det komm så mye folk.....og 15 sek før launch, snudde jeg meg og sa, her kommer fyrverkeriet til ære for deg......da ble jeg helten den dagen ihvertfall...he he
Originalt! :grin: Lurer om du snudde deg vekk fra henne kort etterpå og så på raketten i stedet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lurt du "abbonemenere" der. Men det aller lurest er at du følger selv med.

De "beste" bussene - altså Kennedy Space Center-bussene blir utsolgt i løpet av få sekunder. Men jeg kan nødt anbefale deg Gator Line som pleier å arrangere bussturer fra Orlando/Titusville til KSC og til den beste utsiktsplassen på Casaway. Bruk heller denne urlen. Gray Line har som regel plasser hvis man ikke er "for sene" - linken til Gray Line.

Hvis du tenker på den nest siste eller den siste, så er det i "høysesong" for orkan. Da må du risikere å bli værende i USA lengre tid enn forventet. Eller bare rett og slett reise hjem uoppgjort som jeg opplevde sist sommer :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt klar og prøvde å få kjøpt billetter til causeway med en gang de ble lagt ut for salg.

Jeg trykte raskt på kjøpt men tydeligvis ikke raskt nok for det var utsolgt i løpet av sekunder!

Jeg fikk tak i billetter på ebay for noen uker siden. Riktignok en del dyrere enn NASA sine billetter...men det var verdt det:)

 

Jim: Faren min har tatt en hel masse bilder med telelinse. Har fått med booster-seperation på en par bilder også. Skal se om jeg får lagt ut noe etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lurt du "abbonemenere" der. Men det aller lurest er at du følger selv med.

Har du noen formening om hvor lang tid i forveien de legger ut billettene? Jeg har ikke greid å finne ut av dette enda.

 

Men jeg kan nødt anbefale deg Gator Line som pleier å arrangere bussturer fra Orlando/Titusville til KSC og til den beste utsiktsplassen på Casaway.

Takker for tipset :)

 

Hvis du tenker på den nest siste eller den siste' date=' så er det i "høysesong" for orkan. Da må du risikere å bli værende i USA lengre tid enn forventet. Eller bare rett og slett reise hjem uoppgjort som jeg opplevde sist sommer :-([/quote']

Ja, og jeg har hatt det i tankene. Det jeg har vurdert så langt er å ankomme Orlando to dager før oppskytningen, for så å ha 2+ uker i området. Men nei, det er jo ingen garanti for at en får med seg oppskytningen :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig Postet Av: Jim Vold

Ja det er lurt du "abbonemenere" der. Men det aller lurest er at du følger selv med.

Har du noen formening om hvor lang tid i forveien de legger ut billettene? Jeg har ikke greid å finne ut av dette enda.
http://twitter.com/ExploreSpaceKSC <-- der vil informere når ca billetter vil selges. Merker det begynner ca 1 måned før.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...