T F Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 For de som drømmer om å få sett en romfergeoppskytning med egne øyne; ikke mange muligheter igjen! Mer presist, bare 5 igjen! Den siste er planlagt 16. September neste år... så er den epoken over. Her er NASA's korte oppsummeringer om de gjenværende oppdragene: Remaining Shuttle Missions Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Sant det - hadde første jobb-dag i dag på over en måned - selvfølgelig på den dagen de tente på lunta til romferga. Får håpe man kan få med seg neste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Og hva blir neste metode for å komme seg opp der? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Constellation rakettene (egentlig Ares rakett, Orion kapsel og Altair månelander), som skal tilbake til månen... og etterhvert videre. /T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Ja det er en flott opplevelse og få med seg, noe annet en disse prompe rakkettene de har skutt opp i det siste, Romferga er helt rått i forhold. Skal prøve og få med meg en til før de slutter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Yess!!!! Endelig! Etter 4 utsettelser med romferge mens jeg hadde sjans + en utsettelse av rakett Atlas V (som skulle vært gjennomført natt til lørdag), fikk jeg sett STS-129 skutt seg opp i dag! Tok masse bilder + film!! [video:youtube]GEjlF5zgw40 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Veldig fin film! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Dødsrått Jim ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Takk takk :-) Er bare svært fornøyd!! Og glad for det da det ble ingen utsettelse i dag med tanke på avreise herfra til Norge i morgen (tirsdag)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Veldig tøff film. Får meg til å undres om hvordan det er å sitte inni på vei opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Vaaden Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg var også heldig å få med meg launch av atlantis i dag. Skal skrive under på at det var skikkelig rått. Ser ut som jeg sto ikke så langt unna der du sto Jim! Jeg stod ca 100 meter øst for countdown-klokka. Morsomt at det var flere nordmenn der, bare synd vi ikke visste det litt før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Gratis, veldig bra film... Lyden når du er der er helt rå...sto du i bayen, eller var du inne på området? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Rå film, men en eller annen i bakgrunnen hylte da helt forferdelig? :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg var også heldig å få med meg launch av atlantis i dag. Skal skrive under på at det var skikkelig rått. :grin: Skål for det! Jeg var kanskje 200-300 meter øst for klokka.. Fikk du tatt noen bilder/film, Stian? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Takk Geir Lyden når du er der er helt rå...sto du i bayen, eller var du inne på området? Vel.. Var ca 6 miles sør for selve romfergen. Der hvor det er tillat med det nærmeste stedet vi kan skue fra. Ellers er et annet på selve Kennedy Space Center med omtrent like langt, men uten sikt mot fergen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er nokk der jeg forlovet meg det..... jeg sa ikke noe til kona om rakkett, men hu begynte og stille spørsmålstegn da det komm så mye folk.....og 15 sek før launch, snudde jeg meg og sa, her kommer fyrverkeriet til ære for deg......da ble jeg helten den dagen ihvertfall...he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er nokk der jeg forlovet meg det..... jeg sa ikke noe til kona om rakkett, men hu begynte og stille spørsmålstegn da det komm så mye folk.....og 15 sek før launch, snudde jeg meg og sa, her kommer fyrverkeriet til ære for deg......da ble jeg helten den dagen ihvertfall...he heOriginalt! :grin: Lurer om du snudde deg vekk fra henne kort etterpå og så på raketten i stedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ska itj sjå bort for det ja.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hvordan fikk dere fikset billett til denne plassen, dere meldte dere på denne epostlista og fulgte nøye med? Jeg ønsker å få med meg en av de siste oppskytningene, og sikter da etter den nest siste eller den siste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ja det er lurt du "abbonemenere" der. Men det aller lurest er at du følger selv med. De "beste" bussene - altså Kennedy Space Center-bussene blir utsolgt i løpet av få sekunder. Men jeg kan nødt anbefale deg Gator Line som pleier å arrangere bussturer fra Orlando/Titusville til KSC og til den beste utsiktsplassen på Casaway. Bruk heller denne urlen. Gray Line har som regel plasser hvis man ikke er "for sene" - linken til Gray Line. Hvis du tenker på den nest siste eller den siste, så er det i "høysesong" for orkan. Da må du risikere å bli værende i USA lengre tid enn forventet. Eller bare rett og slett reise hjem uoppgjort som jeg opplevde sist sommer :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Vaaden Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg satt klar og prøvde å få kjøpt billetter til causeway med en gang de ble lagt ut for salg. Jeg trykte raskt på kjøpt men tydeligvis ikke raskt nok for det var utsolgt i løpet av sekunder! Jeg fikk tak i billetter på ebay for noen uker siden. Riktignok en del dyrere enn NASA sine billetter...men det var verdt det:) Jim: Faren min har tatt en hel masse bilder med telelinse. Har fått med booster-seperation på en par bilder også. Skal se om jeg får lagt ut noe etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Gleder meg å se disse bilder som er tatt av din far! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Ja det er lurt du "abbonemenere" der. Men det aller lurest er at du følger selv med. Har du noen formening om hvor lang tid i forveien de legger ut billettene? Jeg har ikke greid å finne ut av dette enda. Men jeg kan nødt anbefale deg Gator Line som pleier å arrangere bussturer fra Orlando/Titusville til KSC og til den beste utsiktsplassen på Casaway. Takker for tipset Hvis du tenker på den nest siste eller den siste' date=' så er det i "høysesong" for orkan. Da må du risikere å bli værende i USA lengre tid enn forventet. Eller bare rett og slett reise hjem uoppgjort som jeg opplevde sist sommer :-([/quote'] Ja, og jeg har hatt det i tankene. Det jeg har vurdert så langt er å ankomme Orlando to dager før oppskytningen, for så å ha 2+ uker i området. Men nei, det er jo ingen garanti for at en får med seg oppskytningen :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Opprinnelig Postet Av: Jim VoldJa det er lurt du "abbonemenere" der. Men det aller lurest er at du følger selv med. Har du noen formening om hvor lang tid i forveien de legger ut billettene? Jeg har ikke greid å finne ut av dette enda. http://twitter.com/ExploreSpaceKSC <-- der vil informere når ca billetter vil selges. Merker det begynner ca 1 måned før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.