Jarle Kristiansen Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Hei Er det noen som kan gi meg tips om en "grei"/snill LPT kontrollant?????? Vennligst send meg en epost om tips til jarlektm@tiscali.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Hagen Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 De er alle snille og greie hvis du kan det du skal kunne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Kristiansen Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Dersom det er noen her på forumet som har vert igjennom denne. Er det mye teori bortsett fra å lage en nav / reise plan og vekt og balanse? kan du nevne eksempler på teori du ble spurt om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Hagen Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 quote: Opprinnelig postet av Jarle Kristiansen: Er det mye teori bortsett fra å lage en nav / reise plan og vekt og balanse? kan du nevne eksempler på teori du ble spurt om? Jeg ble spurt ganske inngående om operative ting. Planlegging, W&B, ytelser (ikke pugge ytelsesdata, men bruk av tabeller/grafer), planleggingsminima, luftrom, TAF/METAR/IGA. På oppflygingen ba kontrollanten meg "navigere" til (les: finne) en lokal NDB og vise ham denne, deretter bar det til øvingsområdet for airwork, etterfulgt av landingsrunder. [ 21-05-2002, 08:36: Endret av: Harald Hagen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 LPT til PPL/A er barnemat. Jeg fikk ikke veldig masse spm før prøven, men litt om avgangsdistanser (tabeller i flymanualen), værminima for VFR og litt om hvordan jeg ville fly i forskjellige situasjoner (bla med dårlig vær). Jeg svarte ikke "riktig" på alt om hvordan jeg ville fly i situasjoner men det tror jeg nesten ikke han forventet heller, han hjalp meg i disse tilfellene og forklarte veldig bra hvordan og hvorfor. Ut i flyet, en grundig DI. Avgang til Torp, en T/G, bort til et treningsområde, ta noe slowflight, stall (fikk på forespørsel gå rett på stall med flaps) osv. Så var det ned igjen. Ingenting å bekymre seg for. Kan du fly flyet og er trygg på alt, stall, slow flight, landinger osv så går det som fy, hvis ikke så ta deg noen soloturer til og tren enda mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Kristiansen Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Sånn ca. hvor lang tid har en på å lage en nav/reise plan +W&B. Hvor mye tid er satt av til teori og praksis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 nav/reiseplan får du vite noen dager før, ihvertfall fikk jeg det, og hadde GOOOOOD tid på planlegging. DI må du vel vite hva er ?? Vet du ikke det spørs det vel om du er klar for oppflyging Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antun Pejakovic Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 quote: Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen: Ingenting å bekymre seg for. Kan du fly flyet og er trygg på alt, stall, slow flight, landinger osv så går det som fy, hvis ikke så ta deg noen soloturer til og tren enda mer. Trening før LPT er en veldig god ide. Jeg vet ikke om noen som har støket på en LPT. De smarte trener litt først. Men pass på, er du veldig rusten og ikke fløyet på 8-10mnd, bør du ikke trene airwork på egenhånd. Ta med en instruktør eller en erfaren flykompis. Dumt å slå seg ihjel. Hilsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Kristiansen Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 "Ut i flyet, en grundig DI" Hva mener du med / er "en grundig DI" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas Foosnæs Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 DI=Daily Inspection. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Kristiansen Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Flere tips mottaes med takk...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.