Gå til innhold

Grattis Norge


Mats Findell

Anbefalte innlegg

Usj og æsj.. Har jeg noen gang sagt at jeg går i korps..? I så fall har jeg vært ute fra kl 0700 idag, og gjett hvem jeg så på 'Vår Frelsers gravlund'...?

 

... Wenche Foss!!

 

Nå har jeg vært ute å gått i år og dag bare for de 50 minuttene det tok, korpset vårt var det første skolekorpset som kom.

Og kl 1500 er det borgertog, nok en gang må jeg ut... "[sur]" Men dette har vært en festlig syttende Mai hittil, så jeg får vel bare traske/marsjere i borgertoget også da..

 

PS: Grattis, Norge.. "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Michael Rosland:

Usj og æsj.. Har jeg noen gang sagt at jeg går i korps..? I så fall har jeg vært ute fra kl 0700 idag, og gjett hvem jeg så på 'Vår Frelsers gravlund'...?

 

... Wenche Foss!!

 

Nå har jeg vært ute å gått i år og dag bare for de 50 minuttene det tok, korpset vårt var det første skolekorpset som kom.

Og kl 1500 er det borgertog, nok en gang må jeg ut...
"[sur]"
Men dette har vært en festlig syttende Mai hittil, så jeg får vel bare traske/marsjere i borgertoget også da..

 

PS: Grattis, Norge..
"[stort

Jaja "[stort Ikke like hardt som hos meg.

Vi starta 06:45...og driver på til 16:30

 

Jeg er den eneste som spiller skarptromme i korps, sammen med en på basstromme.

Dvs. at jeg spiller "solo" trommemarsj mellom hver melodi.

Samtidig så har jeg hovedansvaret for å holde tempo.

 

Har nok marsjert 2 mil i dag, til sammen.

Og slått millioner av slag på tromma "[stort

 

(helnoter, halvnoter, 1/4-delsnoter, 8-deler, 16-deler, 8-dels trioler og 16-dels trioler) "[stort

 

Nå har jeg igjen russetoget. Og da... skal det bli såååå f*** godt å slappe av resten av dagen "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grattis Norge!

 

Fast jag bott i Norge i 5 år nu så upphör inte mitt intresse för denna dag. En otrolig upplevelse att få delta!

 

Dessvärre får jag fira denna 17/5 på flyget till Stockholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen: desverre ?? Jeg tør garantere deg at flere her hadde avbrutt "feiringen" umiddelbart for å bytte plass med deg, meg inkludert "[smil]"

 

Jeg personlig "feirer" dagen med flight planning for morgendagens flyging til (og fra) Stavanger, og det er ikke så morsomt at det gjør noe, morsomt er det heller ikke at met'en melder om 15kts motvind bortover, og VRB05 på turen tilbake utpå ettermiddagen / kvelden :-/ "[blink]"

 

Får håpe morgendagen blir morsommere i så måte, og det lover bra, flyet er nyvasket, værmeldingen er bra, gps'n ladet og kameraet ladet med minnebrikke og strøm "[smil]"

 

Du får ta fokker'n en tur nedover / bortover Jørgen "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av findell:

Grattis Norge på er nationaldag. Vi svenskar har alltid varit avundsjuka på vårt grannland i väster den 17 maj. Sverige behöver också en nationaldag med fest och allt vad det innebär.

 

Grattis!

 

Med vänlig hälsning

Mats Findell

Såvitt jag vet, så har ju vi midsommarafton i Sverige, och den finns ju inte i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Bernt Michael Johansen:

quote:

Såvitt jag vet, så har ju vi midsommarafton i Sverige, och den finns ju inte i Norge.


Å jo da, men her heter den St. Hansaften..

Men jeg tror nok feiringen av Midsommarsafton i sverige er et par hakk heftigere enn St. Hansaften her...

 

Dessuten feirer dere vel 30.april i Sverige? En kollega av meg i sverige skulle ihvertfall ha halve dagen fri og sende opp raketter....

 

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik så er svenskene smartere enn oss når det gjelder st. hansaften/midtsommarafton. De flytter dagen til nærmeste helg slik at alle kan feste med god samvittighet til de sene nattetimer, mens vi i Norge må avslutte kvelden tidlig siden vi må på jobb dagen derpå (hvis vi ikke er så heldige at dagen faller på fredag eller lørdag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...