Gå til innhold

Poetisk vakkert i Death Valley.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Jada jada, jeg lovte å trappe ned screenshots, men noen ganger dukker det opp noe nytt, som man bare MÅ fortelle videre :whistle: . Death Valley er FREEWARE scenery som du finner på hjemmesiden hos OZX . Som mange vet lager denne gjengen førsteklasses freeware, så også dette sceneryet. Jeg har nølt med å hente det, da det er en ganske stor nedlasting, men nå var jeg på jakt etter nye "eventyr" for MP-flyvning, så da tok jeg sjansen. Det angret jeg IKKE på.

 

vall1.jpg

Death Valley er et stort område, så jeg benytter L-39 for å scanne over størst mulig areal. I tillegg startet jeg i blålysningen for å få med meg nyansene i lyset som øker utover morgenen. Og så skader det ikke å vise hvor vannvittig bra denne Lotussim L-39 utnytter cockpit og landingslys.....

 

vall2.jpg

 

vall3.jpg

 

vall5.jpg

 

vall10.jpg

 

vall11.jpg

 

vall6.jpg

 

vall4.jpg

 

vall9.jpg

 

vall7.jpg

 

vall8.jpg

 

Death Valley er en blanding av photoscenery og autogen, så det flyter jevnt og fungerer utmerket både høyt og lavt. Det passer perfekt til å fly i disig luft, og området har flere små byer med flyplasser. Bare pass på at du ikke må skyte deg ut for langt unna folk, temperaturen dreper deg i løpet av få timer.....

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker, ja dette er et av de varmeste områdene på jorden. De dypeste dalene ligger under havsnivå med temperaturer på 45-50 varmegrader, så her må man ha vannflaska i nærheten. Likevel er Death Valley en attraktiv national park med tusenvis av besøkende og fantastisk fin natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er absolutt verdt et besøk, jeg synes det ser like bra ut enten jeg flyr høyt eller lavt. Det er også en fin innblanding av autogen-bygninger, så her er store og små landsbyer, flere flyplasser og superbra mesh. Jeg flyr med 100 % mesh og 30 cm bakketexturer, og har samme opplevelsen av detaljer som på Edwards AB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hva om vi inviterer til treff i Death Valley på søndag klokken 20.

 

God idè Pål, China Lake Airport er et godt utgangspunkt, og det er en rekke kjente flybaser innen rekkevidde. Skal sjekke nærmere hvilke baser som frister, samtidig som vi får anledning til å se oss om i Death Valley. Info følger seinere.

 

( [color:#990000]Og til de som leste posten før i dag, jeg var på helt feil jorde angående forslag til nav-tur [/color]:crazy: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Takker for fortsatt interesse, og håper flere skaffer seg dette sceneryet med tanke på MP ;) .

 

Hva om vi inviterer til treff i Death Valley på søndag klokken 20.

 

Yezz Pål, og nå har jeg sett nærmere på kart over Death Valley. Selv om det kan være dødelig varmt der ( nest varmeste sted på jorda ), så er området både bebodd og populært turområde med fantastisk landskap og nasjonalpark.

 

 

Jeg viser til nærmere invitasjon i avdelingen for "Multiplayer",

men tillater meg også å nevne det her.......

 

vall4-1.jpg

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Hvilke fly har folk tenkt å bruke? Ikke like artig hvis alle flyr med forskjellig hastighet.

 

Jeg har foreslått 2-motors àla Seneca, Dude, Twin Otter eller noe i den duren. Denne turen utfordrer på en annen måte enn heftig raze på Reno, eller spennende testflyvning på Edwards.

Nå blir det mer sosialt samvær med VFR i spektakulært landskap, og mellomlandinger på små flyplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun Twin-otter. Er fristet til å kjøpe enten Sceneca eller Duke for turen.

For øyeblikket tester jeg sceneriet med en JS41, og den ene av de flyplassene du har valgt ut som stopp ga meg en spennende landing og takeoff for å si det sånn.

Tenkte jeg kunne bruke den eller B377, men det kan hende de er litt i raskeste laget. Og Clipperen kan vel få problem med å lande.

 

Edit: Den siste flyplassen var bare lang nok for en touch and go med JS41, så jeg må finne noe mindre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...