Marius Arnesen Høiseth Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg synes å huske at det var laget et scenery for Alta lufthavn. Jeg har det på den gamle PC'en, men jeg har ikke funnet det på nettet. Ettersom det er litt arbeid å koble til den gamle maskinen min igjen, så lurer jeg på om noen andre vet hvor dette Alta-sceneriet er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 oi dæven det er i morgen ja.. da blir det noen SENE natterstimer med innstalasjon i natt da^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Haha, ja, jeg er heldigvis nettopp ferdig med full reinstallasjon av Norge på ny PC Det eneste som mangler nå, er kunnskaper om VOR. Jeg sliter hvis jeg får rwy 29 ned til Alta i morgen :grin: Noen tips? Jeg har skjønt litt, men er det virkelig så enkelt som bare å velge en vanlig STAR og så en VOR-rwy i FMC'en (pmdg 737ng)? Altså helt likens som vanlig ILS? Det er forskjellene der i grenselandet jeg ikke helt har skjønt ennå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Værmeldingen tilsier RW11 in use at Alta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Nice Fant Alta-sceneriet, foresten. Det lå en plass inni norske flyplasser og afcad-pakkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Blir det 29, så er det bare å circle etter ILS 11. Hvilken ALTA brukes? De ha visstnok bygget nytt der oppe, terminal og oppstillingsplasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Bruk gamle kart for Alta dersom dere finner det. Både terminal og oppstillingsplass er plassert helt anderledes nå enn det som er tilfelle i samtlige tilgjengelige FS sceneries, inkludert deafult... EDIT: Er været godt ser jeg ikke behovet for å benytte ILS før den visuelle delen til bane 29... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 det er klart ønsker man en utfordring benytter man seg av rw29. men sant som du sir Anders, her er rw11 in use for øyeblikket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John A, Moen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hammerfest Information vil være oppe fra ca 18:00 til 22:00 lokal i kveld. Så det er bare å stikke innom å drille AFIS fraseologien sin Ikke hver dag man får fly i TIZ på vatsim med AFIS Online:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Aslak: Mener du å fly over TALVIK, og så fly visuelt inn på høyre side av rwy og lande? Jeg har sett på VOR-e-kartet til Alta, bare... Jeg ser også at det står DVOR/DME 117.400 ATA. Skal denne frekvensen inn i NAV? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 http://www.flightsim.com/main/howto/plate/kodiakvor.htm http://stoenworks.com/Tutorials/IFR,%20VOR%20Approaches.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 vær forberedt på glatt rullebane i Alta, har regnet litt å med minus grader skyter det fort is på banen/veiene. tro meg kom nettopp inn etter å ha vært å kjørt å er jæævli glatt for øyeblikket^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Alta Approach er up and running! Og rullebane i bruk er foreløpig 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Takk for link, Petter Anders, når er jeg på vei til Bodø, så det blir snart Tromsø og videre til Alta. Håper været blir verre på turen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Nåh Mr Grønnmyr, hvor forsvant så du uten å si et ord til ATC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John A, Moen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 jeg og anders sitter på samme linjen her, også tok kattene knekken på modemet:p Skal være stabilt igjen nå altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Må bare unnskylde til de 4pilotene som var på Alta frekvensen da vi fikk nettet vårt ned! Når det var på det beste så tok nettet kvelden. Lite kult! Men takk for trafikken! Dette er moro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John A, Moen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Skulle ønske jeg hadde noen AFIS-kunnskaper! Finnes det noen guider til slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 http://vaccsca.org/component/option,com_docman/gid,116/task,doc_download/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Følte meg litt caught between a rock and a hard place i kveld :grin: Ble maset på om og fly på Island,siden de har online day på søndager der.Og jeg ville gi ATC litt traffikk på dette eventet. Ble jo riktig så trivelig. Først ALTA-Bodø.Så Bodø-Keflavik. Full atc dekning hele veien.Bodø appr-control-oceanic.RKV kontrol-Kef appr og Tower. Full atc hele veien,med oceanic clearance..Nice! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.