Gå til innhold

Supercub

Anbefalte innlegg

I dag har FS Addons sluppet supercuben for FSX. Denne kommer i utrolig mange varianter og liveries. Den har en flott utførelse og den flyr bra (med litt mer hestekrefter enn A2A cub'en). Sammenlignet med A2A cub'en synes jeg at den er en god match.

(Selv om det ikke vises her, så kommer den også med tundrahjul, og som ren float utgave)

cub1.jpg

cub3.jpg

cub4.jpg

cub5.jpg

cub6.jpg

cub7.jpg

cub8.jpg

cub9.jpg

cub10.jpg

cub11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

He he, din luring Gunnar, mens andre svetter i ørkenen rundt Edwars AB, drar du på kosetur i Alaska. Vedder på at du har med kvinnfolk i Cub`en som vanlig :grin: . - Neida, jeg er på jakt etter en Supercub jeg også, og jeg har hatt et nysgjerrig øye på denne modellen, så nå er jeg spent på din erfaring etter noen timer i lufta. Valget står mellom denne og "Flight Replica" sin, som er like rundt hjørnet. Begge er sikkert superbra, men jeg venter til begge er ute....... Din overbevisende bildereportasjen gir 1-0 til FS Addons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen!

Hadde jo tenkt meg til Edwards i går jeg også, da jeg ble klar over at denne var sluppet. da gikk kvelden til nedlasting og testing.

Jeg mener at den er på høydemed A2A Cub'en. Om jeg skal være kritisk til noe, så er det småting. A2A cub'en har en litt bedre lydpakke... (denne kan vi jo skifte ut, men ser ikke det store poenget). Litt mer weathering på paintene kunne være å foretrekke. Dette får vi vel ordne selv, og vi har jo paintere som virkelig kan det her på forumet.

Som tidligere nevnt, så kommer denne i mange varianter - for enhver bruk i Tongass o.l. Prisen er ikke mye å si på (16.50 €, eller kr 142,- med gårsdagens kurs for downloadversjonen).

Dessverre følger det ikke kvinnfolk med denne modellen, men da kan man jo fly i ro og mak - og slippe alt maset.... :blush: ;)

Til sist: Jeg har Flight Replica sin J3/L-4 - holder de på med en Supercub også?....

cub13.jpg

cub14.jpg

cub15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Jeg har Flight Replica sin J3/L-4 - holder de på med en Supercub også?....

Javisst, Cub-eksperten har lenge hatt denne som tema i "uthuset" , men han er tydeligvis en mann med god tålmodighet, for han jobber med flere idèer samtidig. Jeg har lenge vært stor fan av arbeidet hans, og har de fleste flyene han har gitt ut (Bf-109, Me-262, L-4, Standard Cub), alle modeller med stor detaljrikdom og veldig gode flightmdl.

Flight Replica Super Cub kan studeres HER .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men FR sin såg jo bare lekker ut og litt til!! laugh Skikkelige tundra hjul og greier! cool

Takker alle sammen. FR sin cub ser meget bra ut, men FSA cuben er absolutt ikke noe dårligere. Også denne kommer med tundrahjul Tommy! :D

FSAddon

...Og Truls Petter - **Alzheimer light** - hva var det jeg skulle gjøre med Braathens logoen? :crazy: :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også denne kommer med tundrahjul Tommy!

Hehe, joda... Men kan du teste en ting med Super cuben til fsaddon? KAn man lande denne med tundra hjul og halen oppreist helt til man stanser? Samt om man kan "skimme" vannet slik man kan med A2A sin cub?

Leste at dette kommer med FR sin, derfor frister den mer, da eg er virkelig glad i sånne tekniske utfordringer... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet (i det vide og det brede)....

Vannskimming er intet problem - det var faktisk ganske artig å kjøre vannski med ballongdekk :grin:

På landingsrundene så setter halen seg halveis før flyet stopper.

Prøvde med trimming (mindre vekt og litt mindre flaps), men resultatet ble det samme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...