Roald Hansen Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 1. oktober er det tilbake tilbake SAS' opprinnelige callsign, Scandinavian for SAS Norge, og Scanor er histore. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Scandinavian for SAS Norge, og Scanor er histore. SAS Norge forsvinner også. Nå kjøres alt på et AOC. Siter
Anders Henriksen Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Litt trist at siste rest av braathens forsvinner Siter
Tommy Bernes Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Jaja, trist.. Men nå er det 10 min igjen med scanor da. Siter
Lars Hassel Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Hørte på scannern nå, Oslo controll sa til CNO386 i luften at han herved byttet callsign, slik at det ble Scandinavian386. Svaret fra Scandinavian386 var: Yiiha! :grin: Så ble det Scandinavian386 contact Bodø 125.700 God natt! Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Nice! Og gratulerer med dagen, Lars! Siter
Lars Hassel Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Takk takk! Det var litt overaskende og høre det egentlig, men en morsomt måte og gjøre det på! Siter
Aslak Iversen Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Og dermed ble flyindustrien kvitt ett av historiens verste kallesignaler. Scanner? Scanwhore? Scanair? Spanair? Et godt kallesignal er viktig. Viking, Yellow Cab, Baby, Flying carpet, Blueberry er kallesignaler som det knapt nok er mulig å ta feil av, dersom jeg skal se bort fra de nasjonale kallesignalene. Siter
Tor Strengehagen Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Og her sitter hele teknisk å overfører dokumenter og annmerkninger fra SAS/N til SAS. Greier vi dette uten del har vi ren flaks. Tror vi vil ha en del del ut av gen på morran. Et utolig stort stunt å gjøre på ei natt. Meget komplekst. Nye sertifikater, ny log, overføring av annmerkninger etc. Phu Siter
Tor Strengehagen Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Liten historie om dette. Satt som F/E på vei til Minorka i en Scanair charter Call sign Viking , opperert av SAS, Call sign Scandinavian. For pilotene så blei dette litt rot med særdeles innarbeidet Call sign Scandinavian. Styrmann sier da at neste mann som tar feil må spandere drikke til middagen på kvelden, til hele crew. Dermed fikk Capt et problem på neste oppkall. han begynte friskt med Ska for å avslutte King. Litt forundra reaksjon fra ATC SKY-KING??????? Vel, han måtte gi seg, og betalte drikka. Siter
Roald Hansen Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Skrevet 1. oktober 2009 ...og her er første tegnet jeg har sett. Det gjenstår ennå en del før alt er på plass. En 783 med CNO, en EX-BU -500 med SAS. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 There`s only one cool callsign... :whistle: :cool: Siter
Anders Forseth Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 "Oslo apporach good afternoon, Scano....errh...scandinavian 44XX" ble hørt ved en anledning eller to i ettermiddag. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Hehe, "been there, done that". Og selv om min erfaring begrenser seg til VATSIM, så bør det være mer enn godt nok til å vite at slike kallesignal er "sterkt vanedannende", og jeg har blandet "Speedbird", "Scanor" og "Scandinavian" titt og ofte... :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.