Gå til innhold

LN-FOI


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det er svært skjelden jeg maler noe som har Lima November på seg, faktisk er vel dette første painten.

 

Her kommer Lockheed L-188CF Electra LN-FOI fra Fred Olsens Flyselskap slik den så ut på mid/sendt 1970-tall. De fløy electra i mange mange år og det var først med stengingen av Fornebu og utsiktene om investeringer i nye fly og bakke fasiliteter som førte til at selskapet sa takk for seg.

 

Modell er en fin freeware sak som er gitt ut av Team KBT (de samme som har laget serien med P-3 til FS9).

 

scrshot13702.jpg

 

Scrshot13762.jpg

 

Scrshot13783.jpg

 

Scrshot13722.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

:o ÅÅJ ÅÅÅÅJ :o dette var artig! Har faktisk sett at denne modellen var sluppet, men den forsvant litt i mengden av kvalitets-fly som har strømmet på til FSX i det siste.

 

Kommer du til å gi ut denne painten!?!? Det er jo så absolutt et fly man burde ha i hangaren, og spesielt med denne painten.

Jeg var så heldig å få fly klappsete med dette flyet (husker ikke reg.) da jeg laget en reportasje om eksport av oppdrettslaks (ca 1985). Var med flyet fra Bodø til Bardufoss, videre til Tromsø og endte til slutt på Fornebu. Kjempeartig tur! ( Jeg ble med laksen videre til New York med SAS sin 747combi, men det er en annen story :grin: ).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ja planen er å gå it painten, kanskje det blir en til slik de så ut på 90-tallet med hvit underside og litt omgjort blå cheat line.

 

Jeg viste ikke om at Fred Olsen fløy Electra før jeg nevnte modellen til en P-3 pilot jeg jobber med. Han nevnte en episode der en Fred Olsen Electra mistet en propell under flygning. Kjenner du noe til den episoden Ernst?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...