Gå til innhold

Seneca i kalde område.


TOS

Anbefalte innlegg

Tok ein tur idag i min nyinnkjøpte PA34 Seneca. Turen gjekk ifrå Scud Airstrip til ei lita stripe med koden BD7.

 

1.jpg

Alt er lasta ombord, og eg er klar for oppstart.

 

2.jpg

Continental maskinane vert starta opp, og alt ser flott ut.

 

3.jpg

Positive rate, gear up. Climmb power 35\\25 set.

 

4.jpg

Eg klatarar opp imot 9500 fot, retning nordvest.

 

5.jpg

Etablert på 9500 fot, og nyt finveret.

 

6.jpg

Litt turbulens over dei høgaste toppane, en ikkje verre en at kaffien held seg i koppen.

 

7.jpg

Venstresving vert gjort for å starte innflygninga.

 

8.jpg

Etterfulgt av ein høgresving nedover dalen.

 

9.jpg

Støttehula ramlar ut, og me startar siste bit av innflygninga.

 

10.jpg

Final turn. Full flaps alt er flott.

 

11.jpg

Short final.

 

12.jpg

Like før tøkjdåon.

 

13.jpg

Maskina er parkert og eg er ferdig for dagen. Takk for turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt er flott", du er en evig optimist du Torstein! :grin:

Godt å se vårt nye tilskudd i flåten, nå begynner vi virkelig å få en respektiv flåte i Alaska!

 

Flotte bilder forresten, ser at været så vidt har begynt å minne om høst, vi gleder oss til skyene virkelig legger seg nede ved havskorpa og vi igjen er nødt til å brøyte vei igjennom tykk tåke!

 

Jeg kommer forresten snart over, har fått jobb hos Alaska Airlines hvor jeg skal fly MD82, så holder for tiden på med line-training på MD82 hos Spanair. Du får si i fra når våre tjenester går ut over din fatning!

 

Ernst; jeg og Torstein har jo vært i sving i over ett år med vårt lille selskap der oppe i villheimen!

 

:grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Ernst; jeg og Torstein har jo vært i sving i over ett år med vårt lille selskap der oppe i villheimen!

 

Ka farsken, æ trudde Torstein var på hjemlige trakter :grin: .

 

Neida joda, jeg har jo fulgt med dere to uforbederlige villmarkinger, med stadig nye og villere påfunn, på steder der ingen kunne tru at nokon kunne fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst: Som Ivar seier, så har eg og han dreve mykje med frakt og taxiflygning i "The Alaskan Wild" det siste året. Flåten er stor og variert. Eit fly for einkvar utfordring.

 

Ivar: Ja meld deg på basen i Juneau du om du har tid til eit oppdrag eller tjue når du kjem nordover att. Alltid noko å gjere. Me har fåtåt inn eit par Navajo i flåten også. Så no har me det meste. Det einaste me treng er eit større fly på flottørar. 206'n er litt liten for enkelte oppdrag. Har du nokre tips? Helst to-motors maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, så mange twin forslag har jeg ikke. Men har vært å sett på både Cessna Caravan, Quest Kodiak, og Twin Otter. Skal vi gå virkelig stort kunne vi jo gått for PBY Catalina? :grin: Ut over det så har vi jo sett eksempler på C130 på floats.. Dog kanskje litt utenfor vårt nødvendighetsområde?

 

Jeg vil tro at Quest Kodiak vil være ett godt valg for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVFR ved takeoffen, Torsteinurdur?

 

Nei Andreasurdur. I Alaska er det ingenting som heiter MVFR eller SVFR. Der er det VFR, og AVFR, kor AVFR er det same som resten av verden kallar IFR. AVFR=Alaska VFR. :)

 

Gode forslag Ivar :) Me får sjå kva me endar opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig Torstein, og nå (etter patch 3) er jo Senecaen blitt riktig så bra å fly... :grin:

Benytter den selv mye i Alaska....

 

Jeg har snart klar en svensk versjon av denne modellen. Den får norske kjennetegn også (LN-FTB). Sliter litt med malingen over motorkassen - blir nok en shortcut her. :blush:

Ellers så ble den ikke så verst...

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...