TOS Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Tok ein tur idag i min nyinnkjøpte PA34 Seneca. Turen gjekk ifrå Scud Airstrip til ei lita stripe med koden BD7. Alt er lasta ombord, og eg er klar for oppstart. Continental maskinane vert starta opp, og alt ser flott ut. Positive rate, gear up. Climmb power 35\\25 set. Eg klatarar opp imot 9500 fot, retning nordvest. Etablert på 9500 fot, og nyt finveret. Litt turbulens over dei høgaste toppane, en ikkje verre en at kaffien held seg i koppen. Venstresving vert gjort for å starte innflygninga. Etterfulgt av ein høgresving nedover dalen. Støttehula ramlar ut, og me startar siste bit av innflygninga. Final turn. Full flaps alt er flott. Short final. Like før tøkjdåon. Maskina er parkert og eg er ferdig for dagen. Takk for turen. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. september 2009 Premium Medlem Skrevet 3. september 2009 Steike, dette var litt av en tur. Og jeg som trodde du hadde flyforbud :grin: . Har du startet eget flyselskap? Tøffe bilder, dramatisk landskap med iskald realisme og uredd bushpilot . Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 "Alt er flott", du er en evig optimist du Torstein! :grin: Godt å se vårt nye tilskudd i flåten, nå begynner vi virkelig å få en respektiv flåte i Alaska! Flotte bilder forresten, ser at været så vidt har begynt å minne om høst, vi gleder oss til skyene virkelig legger seg nede ved havskorpa og vi igjen er nødt til å brøyte vei igjennom tykk tåke! Jeg kommer forresten snart over, har fått jobb hos Alaska Airlines hvor jeg skal fly MD82, så holder for tiden på med line-training på MD82 hos Spanair. Du får si i fra når våre tjenester går ut over din fatning! Ernst; jeg og Torstein har jo vært i sving i over ett år med vårt lille selskap der oppe i villheimen! :grin: Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. september 2009 Premium Medlem Skrevet 3. september 2009 Ernst; jeg og Torstein har jo vært i sving i over ett år med vårt lille selskap der oppe i villheimen! Ka farsken, æ trudde Torstein var på hjemlige trakter :grin: . Neida joda, jeg har jo fulgt med dere to uforbederlige villmarkinger, med stadig nye og villere påfunn, på steder der ingen kunne tru at nokon kunne fly. Siter
TOS Skrevet 3. september 2009 Forfatter Skrevet 3. september 2009 Ernst: Som Ivar seier, så har eg og han dreve mykje med frakt og taxiflygning i "The Alaskan Wild" det siste året. Flåten er stor og variert. Eit fly for einkvar utfordring. Ivar: Ja meld deg på basen i Juneau du om du har tid til eit oppdrag eller tjue når du kjem nordover att. Alltid noko å gjere. Me har fåtåt inn eit par Navajo i flåten også. Så no har me det meste. Det einaste me treng er eit større fly på flottørar. 206'n er litt liten for enkelte oppdrag. Har du nokre tips? Helst to-motors maskin. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 MVFR ved takeoffen, Torsteinurdur? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Tja, så mange twin forslag har jeg ikke. Men har vært å sett på både Cessna Caravan, Quest Kodiak, og Twin Otter. Skal vi gå virkelig stort kunne vi jo gått for PBY Catalina? :grin: Ut over det så har vi jo sett eksempler på C130 på floats.. Dog kanskje litt utenfor vårt nødvendighetsområde? Jeg vil tro at Quest Kodiak vil være ett godt valg for oss! Siter
TOS Skrevet 4. september 2009 Forfatter Skrevet 4. september 2009 MVFR ved takeoffen, Torsteinurdur? Nei Andreasurdur. I Alaska er det ingenting som heiter MVFR eller SVFR. Der er det VFR, og AVFR, kor AVFR er det same som resten av verden kallar IFR. AVFR=Alaska VFR. Gode forslag Ivar Me får sjå kva me endar opp med Siter
Leif-Petter.Karlsen Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Hva med Alpha sin DeHavilland Sea Vixen,den er jo ikke så værst eller? Eller dere kan satse på Grumman Goose. Leif-P Siter
Erik Karlsen Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Artige bilder. Alska er et utfordrene sted og fly på. Men pass på kundene deres der oppe. Dere har en liten konkurent nå Jeg har opprettet 2 baser der. - Juneau (PAJN) - Klawock (PAKW) Det kommer flere, hvis økonomien forsvarer det. Har 1 cessna 208 sjøfly som jeg bruker der. Siter
TOS Skrevet 4. september 2009 Forfatter Skrevet 4. september 2009 Hehehe skal noko til å konkurere ut meg og Ivar. Me har fått eit ganske bra rykte på oss oppi der etterkvart. :grin: Siter
Erik Karlsen Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Merker det Sliter med og få oppdrag, men fikk et nå. Skal fly Kålhoder fra Funterbay (FNR) til Klawock. En ting lærte jeg fort, og det er og bruke litt tid på plannlegge turen. Tok en tur med kingair og fant ut at ditt jeg skulle var det ingen landingstripe, bare vann. Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Nydelig Torstein, og nå (etter patch 3) er jo Senecaen blitt riktig så bra å fly... :grin: Benytter den selv mye i Alaska.... Jeg har snart klar en svensk versjon av denne modellen. Den får norske kjennetegn også (LN-FTB). Sliter litt med malingen over motorkassen - blir nok en shortcut her. :blush: Ellers så ble den ikke så verst... Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. september 2009 Premium Medlem Skrevet 4. september 2009 Åj åj Gunnar, Torstein får ha meg unnskyldt, men nå ble jeg imponert av DINE bilder . Du har ikke vært så mye innom i det siste, men når du banker på så er det grundig :grin: . Siter
TOS Skrevet 4. september 2009 Forfatter Skrevet 4. september 2009 Flott paint det der Gunnar. Kanskje du mekkar ein norsk paint til FS9 utgåva også? :grin: Hadde vore suverent genialt. Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Takker! :grin: Torstein: Jeg lager disse opprinnelig for FS9, og konverterer teksturene slik at det benyttes i FSX etterpå. Akkurat dette fungerer fint med Carenadomodeller..... Så den norske Senecaen kommer for FS9 den..... :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.