Gå til innhold

småflyplassene


Gjest

Anbefalte innlegg

hei.

 

driver å skal mekke litt afd de minste plassene som er med NA7. Da må jeg lage nye oppføringer i AFD fila, og da trengs det ICAO koder for at fs skal holde styr på ting. Fins det slikt på de minste: jeg har ENOP - Oppdal og ENEG- Eggemoen. fins det slikt på de andre. jeg veit at Vinnu ikke har, så jeg lager en selv. har døpt den ENVU (leser dere dette luftfartsverket? "[blink]" )

 

Altså noen som veit om noen av de andre flyplassene i NA 7 som ikke står i AIP har icao koder, og i tilfelle hva er den koden. Jeg spør så jeg kan bruke de riktige. er sikkert noen som ikke har, og dem gir jeg fiktive koder.

 

fordelen med å legge inn de bitte små i afd, er jo at man kan lage AI fly til dem, pluss at de dukker opp i GPS osv.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen:

Hvis jeg husker rett, er Vinnu bare en liten gressbane, så hva skal du med en AFD-fil der da? Det er jo ikke akkurat mye ATC eller AI-fly der heller. Liten er den også, så man finner lett fram
"[blink]"

he, vel det er ikke mye ATC på noen av de små flyplassene da. ikke er det AI fly heller der. men det betyr jo ikke at folk ikke kan LEGGE TIL AI FLY SELV (i hvertfall de som har peiling på å gjøre det). kanskje noen som vil det? legge til litt GA trafikk osv. Nå skal man jo ikke akkurat si at den asfaltstripa oppi polarstrøka (les tromsø) er vanskelig å finne fram på da "[smil]" . skal man tenke slik så er det vel bare ENGM som kvalifiserer som nyttig ang. afd fil. hvis man bare bruker dem til taxehjelp.

 

Men en ting er sikkert, jeg MÅ ikke lage noe som helst jeg. Og når jeg lager noe er det JEG som bestemmer HVA jeg vil lage og ingen andre. Det er frivillig å bruke det uansett.

 

Jan Roar Rød

 

[ 19-04-2002, 18:55: Endret av: Jan Roar Rød ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke anelse på de småflyplassene, får vel lage ICAO etter fri fantasi "[smil]" Har du testa hvordan GA AI-fly håndterer disse småstripene - er banene lange nok til dem?

 

Har forresten slengt på noen push-back og baggasje-biler på Sola, samt litt småobjekter rundt omkring (12 objekter totalt - brukte timesvis "[stort ). Dette er standard library objekter, ingen FSSE behøves. Slike småting som dette, er det noe NA har lyst å legge ved pakken, så kan jo vi som leker med slikt sende .csv-filenetil sjekk? Eller vil dere holde dere til selvlagde objekter?

 

Syns i hvertfall det var gøy å se to svære kraner på Kværner sitt område - om de ikke ligna helt, pyttsann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere seilflyger, så har også jeg sansen for småfly.

Jeg har lagt inn de fleste småfly som har base på Værnes, og disse flyr til og fra småflyplassene i området.

Jeg holder også på med å skrive Flightplaner for Widerøe's

ruter mellom Trondheim og Bodø.

Men det er et problem. På de korte banene lander Dash'en

midt på banen, og får et langt "over-run". Det ser ut som at merket for Flyplassens locasjon blir brukt som setnings-sted. Jeg har ennå ikke funnet ut hvordan jeg kan flytte dette.Kan noen hjelpe? takker for tips.

PS jeg bruker fiktive koder for Meråker-Øyan mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ICAO kodene for de flyplassene jeg fant i readme fila til NA7

 

ENDU -Bardufoss

ENBR -Bergen/Flesland

ENBD -Bodø

---- -Bjorli

ENBN -Brønnøysund

---- -Dokka

ENEG -Eggemoen

ENEV -Evenes

---- -Frya

---- -Gossen

ENHA -Hamar

ENHD -Haugesund/Karmøy

ENHS -Hokksund

ENJB -Jarlsberg

ENKR -Kirkenes

ENKB -Kristiansund/Kvernberget

ENCN -Kristiansand/Kjevik

ENLK -Leknes

ENLI -Lista

---- -Meråker/Øyan

ENML -Molde/Årø

ENNK -Narvik/Framnes

ENNO -Notodden

ENOP -Oppdal

ENGM -Oslo/Gardermoen

---- -Oslo/Fornebu( nedlagt flyplass )

---- -Rakkestad

---- -Reinsvoll

ENSD -Sandane

ENTO -Sandefjord/Torp

ENSG -Sogndal

ENZV -Stavanger/Sola

---- -Sunndal/Vinnu

ENSH -Svolvær/Helle

ENSR -Sørkjosen

ENTC -Tromsø

ENVR -Trondheim/Værnes

ENVD -Vadsø

ENSS -Vardø/Svartnes

ENBM -Bømoen

 

--------------------------------------------------

Hva med å legge disse inn? jeg tenker på slik at vi kan bruke dem i GPS

 

ENEK -Ekofisk

ENBJ -Bjørnøya

ENFO -Forus

ENGA -Gullfaks A

ENGC -Gullfaks C

ENOA -Oseberg A

ENSF -Statfjord A

ENVR -Værøy heliport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...