Per-kristian Jensen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Heisann! Sitter for tiden uten yoke, og bestemte meg i dag for å se litt igjennom bildene jeg har tatt gjennom tiden. Fant en god del bilder tatt under Virtual NATO oppdrag. EG01 F-16 #664 med full etterbrenner over Lofoten for å avskjære RFF1840 Her er Russeren ORCA1 under innflyvning til Stavanger etter fergeflyvning fra Keflavik for VNATO operasjon i Stavanger. QID96 på første oppdraget over Nordsjøen. AAR bommen er senket. Her med slangene utstrekt Ohio ANG 57-2593 EG01 and EG02 formasjons flyning over Finnmark Sammarbeid med vRAF. Avskjæring av 2x Russiske TU-95 Bears. Alle bildene er tatt på VATSIM under Virtual NATO oppdrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Stilige bilder, ser ut til at dere storkoser dere på oppdrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Ørdal Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Likte disse! Men hvor har du skyene og himmelen fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Flott Per! For dere som er intresert i å være med i ETT av verdens beste og spennende VA,Trykk på nato linken i mitt avtar :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Artige bilder. Kan du forklare steg for steg hvordan dere gjennomfører en hot scramble på vatsim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Flotte bilder Per Kristian! Kjempeflott å se litt bilder fra felten! Ikke til å legge under en stol at aktiviteten bland Russiske strategiske fly har økt dramatisk de siste 12 måneder. Noe som vNATO har fulgt med på i argusøyne. Hei Kristoffer! I slike tilfeller blir det alarmert via vNATO's hjemmesider. Og tilgjengelig personell blir kalt inn. Disse russiske flygingene blir monitorert og beredskapsfly fra bla. Bodø klargjort umiddelbart. Så snart som de er klare går de i luften der de holder seg i hovedsak innenfor norsk luftrom, og kun overvåker den spesifike flygningen. I tilfeller der det er controllere pålogget flyr vNATO flyene direkte under controlleres kommando. Vi har ved enkelte tilfeller vært inne i Svensk luftrom også og fulgt etter Russiske fly på Controllers kommando. Her er det snakk om identidfisering og forsøk på kontakt med pilot som ikke reagerer på beskjeder fra Controllere. I tilfeller der det ikke er Controller pålogget forsøker vi monitorere russiske bombe eller jagere. Vi ser hvorvidt de holder seg i internationalt farvann eller går nærmere i eventuelle mønstre for illgivning. (Selfølgelig alltid snakk om trening). Vi legger oss ikke inn i ikke-nato-lands områder så lenge ikke en controller spør om vår hjelp. Som sagt skjer også dette og vi flyr inn for å undersøke saken etter controllers request. Det vNATO i hovedsak gjør er å skape seg et blidet av hvordan disse toktene blir utførte. Og russiske fly blir kontaktet for godkjenning i eventuelle scrambles. Alle flygninger blir gjennomført etter Vatsim VSOA reglement av opplærte piloter. Situasjonen som har oppstått på Vatsim siste tid er noe som vNATO var klar over kom, men likavel kanskje kom som julekvelden på kjerringa. Vi var og er under opplæring av våre jagerpiloter innen taktisk flyging og det som hører med. Så jeg kan vel være den første som innrømmer at vi var ikke helt klare for dette da det kom. Men at våre piloter er under stadig opplæring for å kunne håntere slike situasjoner i hensyn til Vatsim og all sivil luftfart rundt. Håper jeg oppklarte litt av dette Med Venlig Hilsen Espen Furfjord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Stilige bilder! Morsomt å se at Kirk sin F-16 (som jeg var med å lage texturene til) + min panel merge er fortsatt i bruk. Men både FS9, fly og panel blir steinalder i forhold til de mulighetene som finnes med Aerosoft sin F-16 til FSX. Blir faktisk overrasket over at dere bruker så gammel/lite avansert F-16 simulering og FS9 til deres virtuele opplegg når det finnes langt mer avanserte og bedre alternativer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Det har med dårlig maskinvare å gjøre Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 sliter også med maskinvare .. Men for dem som har noe som holder så er det bare å peise på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.