Gå til innhold

Norwegian Eagles - Split, Croatia søn 28. Juni!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Da er det bare timer igjen til avgang!

 

[size:11pt]Jeg minner om at ALLE som vil, har anledning til å være med på denne flighten, uavhengig om de har booket en flight eller ei. Denne gang kan dere som ikke har booket bruke hvilken flytype og flyselskap dere selv ønsker. Gjør uansett oppmerksom på at flighter som ikke er booket vil få en lavere prioritet i landingsrekkefølgen, så ta med ekstra fuel for holding og evt. alternate. :)[/size]

 

Vi håper uansett deltakere som ikke har booket velger å fly B737, med SAS eller Norwegian callsign.

 

ALLE SOM DELTAR SKAL VÆRE TILGJENGELIGE PÅ TEAMSPEAK (TS.VACCSCA.ORG -> NORWEGIAN EAGLES)

 

Husk å sette "Norwegian Eagles" i remarks!

 

Da håper jeg at så mange som mulig stiller opp, kanskje vi slår rekorden med 14 deltakere fra tidligere? :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Tommy. Sjekket NAX5996 Oslo-Split sin FP:

GOTUR UL996 MAXUM UM736 SALLO UM44 KOGIM UM725 GRZ UL141 DOL UL868 GISER UL862 PALEZ L862 OKLAX OKLAX2B

 

Det å fly TGA->BBU->SORPI er en stor omvei tror nå jeg.

 

Jeg vil heller anbefale:

 

[color:#000000]NORPO UL996 MAXUM UM736 SALLO UM44 KOGIM UM725 GRZ UL141 DOL UL868 GISER UL862 PALEZ L862 OKLAX OKLAX2B[/color]

 

Edit: Etter å ha sammenlignet Ivar sin rute med denne i FSNav ser jeg at det ikke er store forskjellen distanse messig. Men jeg vil fortsatt anbefale mitt forslag, da det er rute brukt i Virkeligheten (Så den tar høyde for evt Luftroms restriksjoner osv), og vi flyr lengre i Splitt Control sitt luftrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bortsett fra at NORPO faktisk ikke er å finne på UL996. Så korrekt FP er i så fall en av to;

 

NORPO L996 RBU UL996 MAXUM UM736 SALLO UM44 KOGIM UM725 GRZ UL141 DOL UL868 GISER UL862 PALEZ L862 OKLAX

 

... eller ....

 

NORPO DCT RBU UL996 MAXUM UM736 SALLO UM44 KOGIM UM725 GRZ UL141 DOL UL868 GISER UL862 PALEZ L862 OKLAX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, prøvde å få kontakt med twr mens jeg lå på ILS-en til 23, ikke noe kontakt å få... mens jeg prøvde og prøvde, så begynte jeg å svinge inn mot final rw 23, men da var det noen som ikke fulgte med på farta... hører plutselig noen fæle pip og datt ned som en stein, hadde FORTSATT ikke fått kontakt med noe twr....

 

Jaja, tenker jeg blir med på returen, omtrent klokkeslett blir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var årsaken til at jeg ikke fikk kontakt funnet... Hadde klarte å skru av mikrofonen et sted mellom bytte av CTR og APP, så det var da ikke noe rart jeg aldri fikk noe kontakt med TWR...

 

APP har du tydeligvis aldri fått noen readbacks på meg utenom et par ganger hvor han ba meg bruke txt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neh ikke nåkka særlig til til ATC etter min smak..

fikk klarering fra App om visuell landing 05, kommer over til twr, med engang får æ beskjed fra twr, du e ikke klarert for visuell landing, kontakt app igjen-.-*

så da va d nok en runde før man fikk en ny visuell landing:P

men men kom meg ned..x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøblete tur for mange denne gangen. Var flere som aldri fikk landet pga. scenery som ga en FS kræsj,meg inkludert.

Bortsett fra det så var det en suksess ut fra Værnes i det minste. Aldri sett Værnes så fyllt til randen av fly noengang!! :o Lækkert!

 

Fantastisk ATC dekning i Norge idag forresten.

Med service fra ENVA_TWR og APP,samt ENBD_SØR,ENOS og den alltid trofaste Mr. Shultz på ESOS_CTR,+ endel enroute og CTR,APP og TWR at Split fikk vi en super tur.

Takk til Tore på ENOS som også fikk oss trygt ned på returen til Kjevik. God pilotoppslutning var det jo også! :D

 

enva.jpg

 

enva2.jpg

 

lineupj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en knall tur! Desverre fikk flere piloter CTD pga. sceneryet som det ble linket til. All honnør til Tommy som etter flere CTD fortsatt fullførte både tur, samt retur til Kjevik!

 

God ATC der nede, gikk iallefall smertefritt og elegant for min del. TWR var under trening, så noen feil ble gjort, men overall, meget godt jobbet spør du meg!

 

Bilder fra meg kommer iløpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...