Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 737 er ikke noe for meg.PMDG 737 klarer jeg ikke,og Wilco 737 CL flyes vel ikke på denne turen. Mulig Jeg kommer til og møte dere på vei... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Skrevet 28. juni 2009 Da er det bare timer igjen til avgang! [size:11pt]Jeg minner om at ALLE som vil, har anledning til å være med på denne flighten, uavhengig om de har booket en flight eller ei. Denne gang kan dere som ikke har booket bruke hvilken flytype og flyselskap dere selv ønsker. Gjør uansett oppmerksom på at flighter som ikke er booket vil få en lavere prioritet i landingsrekkefølgen, så ta med ekstra fuel for holding og evt. alternate. [/size] Vi håper uansett deltakere som ikke har booket velger å fly B737, med SAS eller Norwegian callsign. ALLE SOM DELTAR SKAL VÆRE TILGJENGELIGE PÅ TEAMSPEAK (TS.VACCSCA.ORG -> NORWEGIAN EAGLES) Husk å sette "Norwegian Eagles" i remarks! Da håper jeg at så mange som mulig stiller opp, kanskje vi slår rekorden med 14 deltakere fra tidligere? :grin: Siter
Werner Rafteseth Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Kommer du med en "offisiell" rute? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Skrevet 28. juni 2009 TGA UM609 BBU UL997 SORPI UL727 OSLOB UL996 INRER UM44 KOGIM UM725 SPL Dist: 1300 NM Siter
Tommy Hansen Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Er det ikke kortere med NORDPO RBU UL996-> Og hvorfor fly til Split,så ut til KENEM og så snu og fly tilbake? Både SAS og NAX flyr i følge IPPC til OKLAX for STAR derfra. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Enig med deg Tommy. Sjekket NAX5996 Oslo-Split sin FP: GOTUR UL996 MAXUM UM736 SALLO UM44 KOGIM UM725 GRZ UL141 DOL UL868 GISER UL862 PALEZ L862 OKLAX OKLAX2B Det å fly TGA->BBU->SORPI er en stor omvei tror nå jeg. Jeg vil heller anbefale: [color:#000000]NORPO UL996 MAXUM UM736 SALLO UM44 KOGIM UM725 GRZ UL141 DOL UL868 GISER UL862 PALEZ L862 OKLAX OKLAX2B[/color] Edit: Etter å ha sammenlignet Ivar sin rute med denne i FSNav ser jeg at det ikke er store forskjellen distanse messig. Men jeg vil fortsatt anbefale mitt forslag, da det er rute brukt i Virkeligheten (Så den tar høyde for evt Luftroms restriksjoner osv), og vi flyr lengre i Splitt Control sitt luftrom. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Tja, bortsett fra at NORPO faktisk ikke er å finne på UL996. Så korrekt FP er i så fall en av to; NORPO L996 RBU UL996 MAXUM UM736 SALLO UM44 KOGIM UM725 GRZ UL141 DOL UL868 GISER UL862 PALEZ L862 OKLAX ... eller .... NORPO DCT RBU UL996 MAXUM UM736 SALLO UM44 KOGIM UM725 GRZ UL141 DOL UL868 GISER UL862 PALEZ L862 OKLAX Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Skrevet 28. juni 2009 Flott at vi har så mange FP å velge i mellom.. SAS375 står uansett på stand 43. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Og der rappa mr. Sager sør-sektoren for ENBD... Er det lov å håpe på norgående? :whistle: EDIT: Fikk "jaget" Sager til ENSV, hvilket betyr at hele landet nå er dekket... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Skrevet 28. juni 2009 Hehe, hva med å dele inn Oslo i to sektorer? :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Skrevet 28. juni 2009 Da var samtlige airborn! Totalt 11 i følge, bra oppmøte! Vi får håpe alle kommer seg igjennom flighten å får satt hjulene trygt nede i Split. Det ryktes forøvrig at en gjeng tyrkere kommer fra Tyrkia, så det kan bli trangt om plassen. :grin: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Nå får Tore det heftig i Oslo, gitt :grin: Morro med mye trafikk, men var en kar som begynte å fly mot BBU men som samtidig hadde FP via UL996 ... Husker ikke hvem, men det kan være en påminnelse om å sjekke at det som ligger i FMC stemmer overens med det som ligger i FP... Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Ikke værst.Ha en god tur gutter. RBK kamp på tvn ble det på meg,der jeg flyr alene ut i atlanteren. :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Skrevet 28. juni 2009 Bli litt bedre kjent med Kroatia! http://www.vgtv.no/?id=22900&category=18 Siter
Tommy Hansen Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Da var vi i svensk luftrom og 11 mann ser ut til å være på vei fra Trondheim til Split Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Skrevet 28. juni 2009 Flere av oss tar turen tilbake til Kristiansand etter ankomst, kanskje det dukker opp en ATC der når vi lander ca. 01 i natt? :grin: Siter
Anders Moen Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Herregud, prøvde å få kontakt med twr mens jeg lå på ILS-en til 23, ikke noe kontakt å få... mens jeg prøvde og prøvde, så begynte jeg å svinge inn mot final rw 23, men da var det noen som ikke fulgte med på farta... hører plutselig noen fæle pip og datt ned som en stein, hadde FORTSATT ikke fått kontakt med noe twr.... Jaja, tenker jeg blir med på returen, omtrent klokkeslett blir det? Siter
Haakon_Olsvold Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Utrolig morsom approach, spesielt med så mye trafikk :grin: Og veldig dyktig ATC her nede Siter
Anders Moen Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Og da var årsaken til at jeg ikke fikk kontakt funnet... Hadde klarte å skru av mikrofonen et sted mellom bytte av CTR og APP, så det var da ikke noe rart jeg aldri fikk noe kontakt med TWR... APP har du tydeligvis aldri fått noen readbacks på meg utenom et par ganger hvor han ba meg bruke txt :whistle: Siter
Espen Sæther Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 neh ikke nåkka særlig til til ATC etter min smak.. fikk klarering fra App om visuell landing 05, kommer over til twr, med engang får æ beskjed fra twr, du e ikke klarert for visuell landing, kontakt app igjen-.-* så da va d nok en runde før man fikk en ny visuell landing:P men men kom meg ned..x) Siter
Tommy Hansen Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Trøblete tur for mange denne gangen. Var flere som aldri fikk landet pga. scenery som ga en FS kræsj,meg inkludert. Bortsett fra det så var det en suksess ut fra Værnes i det minste. Aldri sett Værnes så fyllt til randen av fly noengang!! Lækkert! Fantastisk ATC dekning i Norge idag forresten. Med service fra ENVA_TWR og APP,samt ENBD_SØR,ENOS og den alltid trofaste Mr. Shultz på ESOS_CTR,+ endel enroute og CTR,APP og TWR at Split fikk vi en super tur. Takk til Tore på ENOS som også fikk oss trygt ned på returen til Kjevik. God pilotoppslutning var det jo også! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Skrevet 29. juni 2009 For en knall tur! Desverre fikk flere piloter CTD pga. sceneryet som det ble linket til. All honnør til Tommy som etter flere CTD fortsatt fullførte både tur, samt retur til Kjevik! God ATC der nede, gikk iallefall smertefritt og elegant for min del. TWR var under trening, så noen feil ble gjort, men overall, meget godt jobbet spør du meg! Bilder fra meg kommer iløpet av kvelden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.