Gå til innhold

Carrier ops i Vestfjorden.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

I anledning Luftsportens Dag spurte jeg USNavy om de kunne demonstrere litt hangarskips-aktivitet utenfor Bodø. Joda, de omdirigerte USS Nimitz til Vestfjorden, så kunne Bodøfolk stå på kaia for å se. Selv rota jeg litt i hangaren for å finne en passelig doning for å komme en smule nærmere aktiviteten . Og sannelig hadde jeg nesten ubrukt 2-seter, som var som skapt for anledningen. Dermed bar det utover på båttur. Mannskapet ombord i Nimitz var både hyggelige og generøse, så vi fikk parkere ei stund mens vi tok en tur i kantina for fylle på med et par hamburgere. Og i det vi passerte Landegode var det på tide å sette nesa hjemover.

 

car.jpg

car1.jpg

car2.jpg

car3.jpg

car4.jpg

car5.jpg

car6.jpg

car7.jpg

car8.jpg

car9.jpg

 

Kjempeartig og FREEWARE hele greia. Dvs man må ha FSX/Acceleration i bunnen. Så trenger man "AI carriers 2" som finnes på Flightsim.com, det samme gjør T-45 Goshawk, mens USS Nimitz ankommer AVSIM med det første. I mellomtiden er det nok av hangarskip i "AI-carriers" som man kan trene take offs og landinger.

 

God helg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Mange takk folkens! Jeg blir bare mer og mer imponert over hvor mye bra "freeware" som er kommet til FSX. Denne hangarskips-pakken er mye bedre enn originalen til Acceleration, og er fullpakket med aktivitet og overraskelser, og i kombinasjon med AI Carriers kan man plassere en komplett hangarskipsgruppe i bevegelse hvor som helst. T-45 Goshawk har blitt presentert tidligere, men er kommet i stadig forbedret utgave. Nå holder samme mann på å fullføre en F-14 i samme kvalitet, som allerede har vært testet på Nimitz. Dette kan bli gøy :grin: .

 

Ernst din lille rakkar. Neste gang du disker opp med noe slikt skal jeg personlig holde deg å resten av nordsia i Bodø våken ei hel natt med konstant lavflygning med F-18Hornet så det rister i alt som heter tak og vegger.

 

.....Her på nordsia tar vi med oss et glass eller to, og går ut på verandaen hvis det er mye lavtflyvning, så hygger vi oss med privat flyshow og nynner til motorlyden :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...