Gå til innhold

Mad Dog!


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har akkurat gått til innkjøp av Leonardo Maddog 2008 Pro. Fy f... dette må være den hittil KULESTE airlineren jeg har hatt til FS9...ingen over ingen ved siden! Anbefales for enhver hard core simmer som liker den slags metalldingser :D

 

Denne gangen gikk turen som NRD101 ("North Rider") fra Flesland til Münster Osnabrück. Bildet er tatt i FL310 etter akkurat å ha forlatt norskekysten.

 

Kommentarer mottas med takk!

 

Maddog.jpg

 

Akkurat gjort "Leaving the airplane checklist"

MaddogVC.jpg

 

Det neste "crewet" har akkurat ankommet og koblet til ground power

MaddogVC3.jpg

 

Jump seat view:

MaddogVC2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell side; http://www.flythemaddog.com/

 

2008 Standard versjon på SimMarket; http://secure.simmarket.com/lsh-fly-the-maddog-standard.phtml

 

... og Pro-versjonen; http://secure.simmarket.com/lsh-fly-the-maddog-professional.phtml

 

----

... anbefales dog ikke for de som ikke har noen slags erfaring med FMC (eller liknende) systemer. Erfaring med f.eks. LevelD 767 eller PMDG 737 er en fordel... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Gunnar der.

 

Har du kontroll på FMC programmering i PMDG737 eller LVLD767, så er denne faktisk lettere.

Noe av det som er sjarmen med denne saken, er at ikke alt alltid fungerer, eks at autopiloten ikke alltid er 100%, og du må fly litt manuelt - slikt man gjerne vil forvente fra en gammel sliter som MD'en! Autoland derimot fungerer prikkfritt, og den holder tilogmed senterlinja helt til du kobler ut A/P, Nice! Jeg ble iallfall mektig imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe programeringa for fmc blir nok det minste problemet for min del, i å med at æ kan level-d 767 ut å inn, samme med pmdg 73x å 747, enste jeg er redd for er å ikke skjønne panelene (slik som airbus.

men da tror jeg at jeg å skal gå til annskaflese av denne maskinen, faktisk noe av det peneste flyene synes jeg da^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøm (f.eks fra APU):

 

Battery switch - ON & locked

 

Sjekk at du har fuel i tankene

 

Start pump - ON

 

Hold APU starter i ON helt til turtallet passerer 35%, da skal APU starte.

 

Så kobler du APU generatorene på bus 1 og 2. Du hører et ganske tydelig "dunk" for hver gang.

 

Hvis APU'en ikke vil starte, sjekk at start pump er på, + at du har fuel (iallfall i høyre tank...tror det er der den drar fuel fra!).

 

Håper dette hjelper!

 

Vet ikke hvor mye forskjell det er fra Maddog 2006 og 2008, men iallfall VC'en (som ikke finnes i 2006 utgaven). Ellers mener jeg det var noe forbedret systemsimulering. Sjekk websiden, det står iallfall der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten korreksjon på APU;

Hovedbryteren til APU har 3 posisjoner; OFF, ON, START. Så her skal nok bryteren holdes i "START" til 35% turtall er oppnådd. Bryteren vil gå tilbake til "ON" med en gang du slipper den...

 

2006 versjonen har VC, nærmere bestemt 2006 v2.5

 

Dette bildet;

MD82ENGMEKCH24DEC08.jpg

... er tatt i 2006 utgaven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...