Ola Haldor Voll Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Sitter i Molde i helga, 3-4km fra flyplassen i retning vest. Bortsett fra en Beech B200 i går kveld har jeg ikke sett eller hørt et eneste fly. B200en fløy fra vest mot øst, på appeoach, noe som er uvanlig ifølge han som bør her, og det stiller jeg meg noe undrende til.. Vinden blåser fra øst i dag feks. Hvor kan man se en liste over innkommende fly? Vært morro å sett noe annet enn båter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Heggnes Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Her kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Dagen i dag er i hvertfall ikke tidspunktet å være flytitter. To ankomster og en avgang til Molde i dag Av ruteflyene i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Da foreslår jeg at alle med tilgang til fly tar seg en tur til Molde i dag, koste hva det koste vil. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hehehe høgdepunktet på Årø er vel F50 ifrå Flesland og Trondheim som kjem hoppande tre gangar dagleg :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det kommer vel en eller to 737er i dag, og tre på søndager Disse fokkerne som hopper seg ned og opp kysten vår er fraværende på lørdager. Ellers kan vi få besøk av et par Bitcher fra LTR og en og annen Agusta 139 fra samme selskap (dog er disse skjeldent innom flyplassen). Forøvrig, hvis du har scanner, er det muligheter for å få inn Vigra klart i store deler av byen, senderen deres står på sørsiden av fjorden borti gapet i vest, og det er åpen luftlinje derfra til stort sett hele Molde. Det kan jo også hende at ett og annet sivilt fly eller heli kommer på besøk, eventuelt at et av småflyene på flyplassen tar seg en tur. Om du har tid pleier de i tårnet å være velkommen for besøkende med interessen på plass. I dag er det dog så fint vær at det finnes mye rart å gjøre som ikke har noe med flyplassen å gjøre om du er her av andre grunner enn den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birger Blomvik Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Skal ikke starte noen flyplasskrig, men spotting er Kvernberget. Også lørdag. Ikke så mange fly, slik som på Årø, men det kan fort bli 10- 12 helikoptere. Og er du heldig så har de testing på helikopterene. Da er de i lufta fra 7 om morgenen til sene natta. Og de går rundt og rundt og rundt og.....som en evightesmaskin. Tester vibrasjoner og etc. Men Årø på en hverdag er OK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 det er nok grilling og mimring og latter som er fokus for helga, ikke fly. Jeg er visst umåtelig nerd på disse "flygreiene mine" i følge de andre her, så jeg tørr nesten ikke snakke om fly. :whistle: Kanskje jeg kommer igjen senere en gang med fly som fokus om det skulle la seg ordne å overnatte her til tross for at han jeg er het på besøk hos er alt annet enn interessert. Uansett er utsikten fra bil på vei til eller fra molde verdt turen i seg selv. Frodige, grønnkledde fjellsider med høye snøkledde topper lenger bak mot horisonten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Den ser enda bedre ut på toppen av et fjell, eller oppe i et fly (dog noe reduser utsikt i et fly, du har jo bare et eller to små vindu som regel), men panoramaet her er ikke til å klage over nei Du er nok ikke den eneste her inne som blir sett på som "supernerd" av de som ikke har interessen nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birger Blomvik Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Ja, ta en småflytur innover Eresfjord,Romsdalen og videre vestover mot Tomrefjord. Fantastisk. !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Da har jeg vært på tur siden kl 4. Gikk fra Kvam og opp mot Varden. Vel oppe på Varden tok vi oss et glass vann, og gikk ned igjen og kom ned ved Kongebjørka før vi tok oss tilbake til Kvam igjen hvor vår eminente venn bor. Kommer nok en panorama derfra etterhvert, følg med i fotoforumet. Ang. topic og fly - jeg har verken sett eller hørt ett eneste fly i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Mandag-Onsdag: - 5 Fokker 50, avgang kl. 0640, kl. 0920, kl. 1445, kl. 1730, kl. 1950 - 5 Boeing 737, avgang kl. 0650, kl. 0935, kl. 1415, kl. 1705, kl. 2055 Torsdag-Fredag: - 6 Fokker 50, avgang kl. 0640, kl. 0920, kl. 1205 kl. 1445, kl. 1730, kl. 1950 - 5 Boeing 737, avgang kl. 0650, kl. 0935, kl. 1415, kl. 1705, kl. 2055 Flightene mandag til fredag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg reiser nok i morgen kveld, men ellers takk for infoen Hehe, tror nok likevel det hadde vært morsommere å spotte på Årø enn på Fagerhaug, som er nærmest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.