Runar Hvitsand Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 Hei. Var en tur på kvernberget nå kl. 17.30, og der kom det en Fairchild Metroliner. Det er en sjelden gjest her oppe . Jeg har hvertfall ikke sett denne her tidligere. Her oppe er det stort sett bare Fokker50 og B737 som kommer. Ja, også Dornier 228 da... (maurslukeren), så man må bare glede seg over litt avbrekk fra det vanlige. Noen som vet mer om denne? Den hadde OY-registrering. mvh Runar Hvitsand Siter
Stian Vaaden Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 Vet ikke noe om dette. Men på lørdag skjer det også noe stort på kvernberget! Da kommer jeg med en Piper Cherokee [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Runar Hvitsand Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Skrevet 13. mars 2002 Hei. Ja, det er jo stort nok det. Det er ikke så mange småfly heller her at det gjør noe heller. Faktisk, grunnen til at jeg dro til kvernberget i hele tatt var at jeg så et småfly som kom inn for landing idet jeg dro fra jobb, og bestemte meg for å ta en titt på dette. Det så ut som en Piper-et-eller-annet, da det hadde lave vinger, og ikke slike høye Cessna-vinger. Det var hvitt med røde og oransje striper tror jeg. Hva skal du gjøre her i byen da siden du kommer med eget fly? Får ta en tur innom, kanskje jeg ser deg. mvh. Runar Hvitsand Siter
Thor Magne Hasselø Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 "Det så ut som en Piper-et-eller-annet, da det hadde lave vinger, og ikke slike høye Cessna-vinger. Det var hvitt med røde og oransje striper tror jeg " Dette var LN-UXQ AA-5 Tiger Fra Ørland flyklubb, på tur fra og til Ørland. Metroen hadde reg OY-NPE. En Blackhawk / Seahawk har drevet landingsøvelser flere kvelder på ENKB. I tillegg har en E-3 AWACS stadig sirklet over byen, så noe skjer jo her også. [ 14-03-2002: Endret av: Thor Magne Hasselø ] [ 14-03-2002: Endret av: Thor Magne Hasselø ] Siter
Birger Blomvik Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Stemmer det. NATO har en liten lokal krig på indre Nordmøre, så det er stor aktivitet for tiden. Stian Vaaden; Tar du en passasjer for selvkost, på lørdag ? Mail meg direkte om dette.... Siter
Stian Vaaden Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Skal fly solo navigassjonstur på lørdag. Først fra værnes til kvernberget, så til molde og tilbake til værnes. Har nok ikke lov til å ha med passasjerer når jeg flyr solo. Regner med jeg lander på kvernberget i 12-tida.. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Får ønske deg god tur, ser ut som du får dritflaks med været [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Skal selv muligens ut på langtur fredag eller lørdag (som pax). Var ute på natta igjen i går... Ingenting som slår nattflyging. Siter
Stian Vaaden Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Jo takk du [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Fløy til kvernberget en gang i slutten av januar også, men da mistet jeg strømmen halveis på vei dit så jeg kom meg ikke derifra.. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Var den PA-28 Jarle og Geir var nede og hentet? Clamer Siter
Stian Vaaden Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Jepp. Det var det. Batteriet var gammelt og hadde fryssi i stykker. Siter
Stian Vaaden Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Det blir cessna-172 jeg skal fly på lørdag istedet.. LN-AST.. Siter
Frode Foss Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Blir det bra vær på Søndag kommer jeg med LN-KCL til ENKB [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Gjest Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Som nybegynner på forumet, så vet jeg ikke om du snakker om "live" eller sim ?. Hvem eier AST'en for tida? Fløy den en gang fra Stafsberg i 77 eller 78. Siter
Runar Hvitsand Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Skrevet 14. mars 2002 Hei igjen. Takker for svar både om metroen og småflyet. AA 5 Tiger? Den var stort sett ny for meg.Det er vel en sånn Grumman American det da? I ettermiddag har et stort 4-motors fly sirklet og sirklet over distriktet her, og lagt fine mønstre på himmelen. Det er vel en AWACS eller en 707/KC135 tenker jeg. Ble lite arbeid og mye glaning opp i lufta heller. Gikk faktisk med samme spørsmål som Birger, men regnet med at det ikke gikk. Synd, har aldri vært oppe i noe mindre enn TwinOtter i gamle dager. mvh Runar Hvitsand [ 14-03-2002: Endret av: Runar Hvitsand ] Siter
Martin Skaatun Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 quote: Opprinnelig postet av Stian Vaaden: Det blir cessna-172 jeg skal fly på lørdag istedet.. LN-AST.. AST?? Den står jo på Listerud flyverksted i Bergen i kveld... ...motordekselet var tatt av og maskinen var ribbet... Siter
Stian Vaaden Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Var den?? To fra klubben skal til bergen å hente den i morra. Håper inderlig den er ferdig til da! Det er Håkonsvern Aero klubb som eier AST. Vi snakker om real flyging her ja [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Martin Skaatun Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Ja, i følge Hans Jacoq så satset han på at den var feridg til i morgen... ...så det blir nok tur på deg! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Stig Enoksen Skrevet 15. mars 2002 Skrevet 15. mars 2002 Dette minner meg litt om et veldig skjeldent besøk på Kvernerget i fjor-sommer/høst (husker ikke helt nårtid), men jeg er ikke sikker på om det var en Beechcraft Beechjet 400 eller en Learjet 45, vanvittig stilig fly er dette iallefall... Og dette flyet ble stående i over en time på flyplassen... Skulle så gjerne ha vist hvem det var som filmet dette flyet, når det stod nede på bakken... [ 18-03-2002: Endret av: Stig Enoksen ] Siter
Runar Hvitsand Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Skrevet 15. mars 2002 Hei alle. De fire F-16 og to F-15 merket vi godt her på arbeid, ja. Et stilig syn hvertfall. Thor Magne: Stilige bilder fra gamle dager (1980) Husker godt øvelsen "Teamwork" selv om jeg var bare snaut 11 år da. Metroliner-en kom i dag også, til samme tid som sist. Spørs om det ikke er Trondheims-ruta som bruker den istedet for maurslukeren sin (Do228). LN-AST som skulle komme hit i morgen, kom faktisk hit i dag også, Ca 15.30. Tok en tur ut å kikket, men det er ikke så enkelt å se så mye der oppe. En annen godbit som har vært her oppe er en russisk Antonov AN 24/26. Var her to dager på rad i august. Det HØRTES når den tok av.I fjor var det også en Bae 146/avro RJ85 innom her også med noen engelske VIP-folk visstnok. Gudene må vite hva de skulle her... mvh Runar Hvitsand [ 15-03-2002: Endret av: Runar Hvitsand ] Siter
Thor Magne Hasselø Skrevet 15. mars 2002 Skrevet 15. mars 2002 http://www1.airpics.com/search.php?string=Thor+Magne+Hassel%F8&si=0&st=7&count=10 Dette er noen av de virkelige godbitene som har vært på Kvernberget. Merk C1A Trader fra USS NIMITZ, F16, OV-10, CH 53, DC6. Akkurat nå passerte 4 F16 og 2 F15 over her. [ 15-03-2002: Endret av: Thor Magne Hasselø ] Siter
Thor Magne Hasselø Skrevet 18. mars 2002 Skrevet 18. mars 2002 http://www1.airpics.com/search.php?type=&string=KSU&si=20&count=10&st=6 Anonov AN-26. Onsdag var det en E-3 AWACS som sirklet over her(Magic 95). Torsdag var det en E-8C JSTAR (Magic 71) som fløy over byen. Metroen blir benyttet på Trondheimsruta ja. Siter
Runar Hvitsand Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Skrevet 18. mars 2002 Da har jeg full oversikt her. Takk, Thor Magne. mvh Runar Siter
Thor Magne Hasselø Skrevet 25. mars 2002 Skrevet 25. mars 2002 Her kommer også straks bilder fra P-3C Orion, som var nedom ENKB Torsdag 21. http://www1.airpics.com/search.php?type=&string=KSU&si=20&count=10&st=6 Siter
Runar Hvitsand Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Skrevet 25. mars 2002 Hei. Så at det kom en P3C Orion, ja. Så at den hadde hjula ute også ,og regnet med at den landet også. Kom meg aldri så langt at jeg fikk tatt en tur opp for å se. Har vært opptatt med bil-prosjekt endel kvelder nå. Har forresten vært Orion her før, men bare med low-pass, så vidt jeg vet da. mvh Runar Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.