Gå til innhold

X-Plane ENGM-ENRY


Anbefalte innlegg

En stor takk til Dag Johansen for å sende X-Plane fra nettbutikken til Finland! Måtte bare ta noen bilder av det flotte spillet! Nok prat, her er de:

 

Nettop tatt-av, svinger mot ENRY

 

screenshot_6.png

 

Over Oslo

 

screenshot_7.png

 

Over Østlandet

 

screenshot_8.png

 

Moss og Rygge i det fjerne

 

screenshot_9.png

 

Passert ENRY, skal snart svinge inn ;)

 

screenshot_10.png

 

På vei mot ENRY igjen nå...

 

screenshot_11.png

 

Her ble det en brå sving... :crazy:

 

screenshot_12-1.png

 

Taxer til stand

 

screenshot_13.png

 

Og et siste bilde...

 

screenshot_14.png

 

Takk for titten! Håper dere likte de ;)Hyggelige kommentarer ønskes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig!!! Moro å se at flere tester ut X-plane. Men du.... norwegian til X-plane? DEN hakke jeg funnet. Hvor var den, og hvilken flymodell? OGså så bra scenery du hadde over Oslo og sånt? Hvor har du funnet alt dette?

 

Jeg er på reise denne helga og kan nesten ikke vente til jeg kommer hjem. Vil fly!!!! :D Flotte bilder! Håper på mange fine X-plane-shots!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd mye elendige snutter av X-plane ved at 747 tar en loop/roll over osv. osv... som ikke samsvarer med virkligheten på youtube og andre snutter hvor grafikken ser ut som FS fra 1994. Slike ting som gjør at man blir svært skeptisk til X-plane. Men så får man presentert slike bilder ovenfor og som Tom Arild har og dermed står igjen med et lite spørsmålstegn angående X-plane. Derfor hadde det vært alright og sett langt flere screenshots fra forumet som representerer X-plane på en fornuftig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å knipse noen flere bilder til uka jeg. Kanskje lage en filmsnutt eller to også.

 

Når det gjelder navigasjonsflyging og slikt, så opplever jeg foreløpig at XP ikke er i nærheten av FSX dessverre. Derfor bruker jeg BEGGE simulatorer. X-plane når jeg vil se Norge (og verden) fra sin beste side, og FSX når jeg skal fly airlinere, VA-flyging eller navigasjon. Men X-plane kommer sikkert etter på dette området også.

 

Handlingen av flyene i X-plane varierer veldig. Og jeg har tilgode å fatte hvorfor dette skjer. Noen ganger når jeg flyr f.eks 172-modellen min, så føles det helt real. Andre ganger, som i dag tidlig - er det helt på jordet. Bare for å teste om det gikk så dro jeg 4 sammenhengende 360 roller til venstre 100 fot over bakken. I en cessna 172. Jeg ekke HEEEELT sikker på om det går i real life :P Dette kan ha noe å gjøre med kalibrering av yoke, men da forstår jeg ikke hvorfor det varierer så veldig.

 

Men Piper Archeren LN-NEW som Morten Melhuus har laget, flyr VELDIG fint. Bare synd den ikke har VC.

 

Skal også legge til at man som bruker visstnok enkelt kan endre disse flyegenskapene, men det har jeg ikke satt meg inn i enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra Tom Arild, hvis du får anledning til det. Blir helt annen type "markedsføring" når man får slike tilbake meldinger i form av bilder/snutter og anmeldelser som IKKE slår konkurrenten FS nedenom å hjem. Uansett vil jeg tro og ikke minst håpe at X-plane har kommet for å bli og bli en seriøst konkurrent til FS hvor slutt brukerne blir den store vinner ved å ty til den løsningen som gir mest mulig realisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Det her var skikkelig flotte bilder. Nydelig. Eneste jeg ikke likte her var e-6 ved siden av rygge. Den så noe merkelig ut.

 

Dette ga virkelig mersmak. Er dette standard scenery i X-plane eller diverse addons? Beskriv gjerne litt hva du har installert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, endelig kom den da Helge :)

Veldig fine bilder ;)

 

Men har et par spm jeg også.. hvordan er fps'en i forhold til FS9/FSX (vet ikke hvilken du brukte) hos deg?

 

Lurer faktisk på å kjøpe X-Plane jeg også etter alle de fine bildene som har kommet i det siste....virker som at de fleste kjører med finere grafikk og høyere FPS enn i MSFS(eller?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare for Helge, men jeg gjetter at han samme erfaring som meg. Jeg ligger på rundt 15-20 FS i FSX, litt avhengig av hvor jeg flyr, hvilket fly jeg flyr osv. I X-plane har jeg i snitt 40-60 FPS. Har vel fortsatt tilgode å se at simmen hakker når jeg flyr.

 

Helge... håper du gir beskjed om hvor du fant den painten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vatsim da? Nå vet jeg ikke om du Helge vet det, men noen andre? Åssen funker det? Og finnes det flyu som simulerer FMC/FMS, + litt snacks.. eller er det mere deafult MSFS?

 

Flotte bilder Helge det skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VATSIM og sånn ja. Flyging online er nok fortsatt best på MSFS. Ikke det at jeg har forsøkt det, men alt jeg til nå har lest er at ting faller ut hele tiden. At man plutselig ikke hører ATC og omvendt (arrestér meg hvis jeg tar feil). Derfor har jeg ikke forsøkt enda.

 

Men det er mulig jeg gir Xsquawkbox en sjanse ganske snart. Er bare spent på hvordan flyplasser og sånt ligger i forhold til det ATC ser (som sikkert sitter med MSFS). Les om Xsquawkbox her

 

Hvis man vil bruke FMC i flyene, så kan man kanskje kjøpe et addon som dette. Men der er nok også MSFS noen skritt foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...