Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Andrew er svært så produktiv for tiden :grin: .

Hans ferskeste prosjekter er oppdatering av ENSO Sørstokken (presentasjon kommer senere) og nytt scenery for ENBM Bømoen (Voss). Når det gjelder Bømoen, så har riktignok Geir Grønlien laget dette sceneryet for FSX tidligere. Geirs bygninger er meget flotte, men jeg fikk aldri flystripen til å fungere som den skulle. Så jeg spurte Andrew om denne, - og jammen var han raskt på plass med et flott scenery. Får vi nå Geirs bygninger plassert på Andrews ENBM utgave, så blir dette 100% perrrrrfekt! :grin:

 

Uansett - Geirs bygninger eller ikke - Andrew har gjort en kanonjobb på rekordtid!!!! :grin:

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var Meeren & Carenado som fikk meg i gang med dette!

 

Jeg har flydd rundt i fjordene i området siden Fly! tiden og savnet en liten innlandsflyplass nær Bergen. Etter at Gunnar nevnte Bømoen, mekket jeg bort det styggeste default greiene og satte avgårde med en nyinnkjøpt Carenado Mooney. Og det ble litt av en opplevelse, for et fly - og for en flyplass! Prosjektet fikk raskt førsteprioritet. Og det gikk unna takket være godt underlagsmateriale. Der jeg også fant ut at MS har plassert flyplassen 611 meter for langt sør. I denne versjonen av Bømoen blir det ikke kræsj uten videre...flyplassen har sloped flattens (nei, ikke runway) - og nedhugd skog i begge ender "as for real".

 

Min første landing før prosjektet startet gikk i blinde gjennom trærne. :whistle:

 

Senere tok jeg av fra Bømoen og satte nesa nordover mot en gammel kjenning; Sogndal Haukåsen. Og fant en default flyplass som umiddelbart fratok meg lysten til å fly. Nåvel...er snart ferdig med ENSG også.

 

PS: Grisebra bilder :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er berre ein trist ting med å flytte på default-flyplasser. Om du flyr multiplayer, så er ein avhengig av at alle andre har det samme addons. Om ikkje står ein som på bømoen parkert i skogen for andre enn deg sjølv. For meg som flyr 90% multiplayer, er det dessverre uaktuelt om ikkje stripa ligg på samme plass som i default. Og det er jo litt synd, med tanke på det flotte sceneryet ellers. Berre eit lite sukk frå meg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ta hensyn til noen av sukkene. FS9 har jeg ikke rørt på to år, og intet FS9 relatert skal inn igjen. Hva online angår er det heller intet håp. Jeg foretrekker å gjøre tingene mest mulig korrekt, og sånn blir det fremover. Onlineproblemene bør MS eller produsenter av online software fikse...ikke min jobb. Sånn er det bare :grin:

 

PS: Skjønner ikke hvordan man greier å bruke default Bømoen uansett...den burde vært stengt pga stygge landingsforhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jo multiplayeren til OFKL silkemyk. Null lagg og ingen kjedelige "linjebrudd"... Bare nevner det.

 

Sukker heller ikke over mangler i FS9. R.I.P.

 

Flott scenery. Jeg lager en flightplan og invitasjon til å delta på OFKL MP hvor vi benytter dette sceneryet. Et trekantsamband sammen med ENBR og ENSG blir en flott tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENBR-ENBM-ENSG er en fortreffelig tur som varmt anbefales. I cirka 3500 fots høyde via ymse daler :smile: Og turen er nå mulig i FSX fordi man kommer til flyplasser som ser ut som flyplasser og ikke et atombombet ødeland. MS folkene må jo ha røyket sokkene sine før de laget flattens. Har kommet langt med ENSG...så det er vel ikke så alt for lenge for jeg oppdaterer hele FSX Airports Norway med nye flyplasser og fungerende apronbelysning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at arbeidet med Bømoen (og Andrews arbeid forøvrig) engasjerer.

 

Jeg er akkurat tilbake fra en kjapp tur til Kristiansand, hvor jeg også fikk anledning til å treffe Andrew i Lyngdal i går. Vi hadde en svært interressant samtale om FSX og utviklingen av «hjemmescenery» :grin: ;)

 

BTW Geir!

Sist jeg prøvde å benytte OFK sin multiplayer, fikk jeg ikke dette til. Kunne absolutt ha lyst til å være der jeg også..... :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW Geir!

Sist jeg prøvde å benytte OFK sin multiplayer, fikk jeg ikke dette til. Kunne absolutt ha lyst til å være der jeg også..... grin

 

Huffda! Skal være plankekjøring å komme inn på den. Vi benytter teamspeak for kommunikasjon vel og merke.

Velg IP 195.159.196.20 så skal det ikke være noe mer hokkus pokkus. Kun FSX though, men det er jo unødvendig informasjon for din del ;)

Du må ha truffet en av servicedagene tipper jeg. Har vært tatt ned nå og da for service i vår.

Om jeg ikke tar helt feil er det en 16mBit linje som server kun denne MP'en.

 

Andrew: *Jeg vil meget gjerne ha scenery også... med tillatelse til å legge ved link for nedlasting på klubbsidene for en evt. multiplayer session.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

1.Du går inn på Multiplayer i FSX og velger LOKAL NETWORK (LAN)

 

2.Setter inn navnet ditt.

 

3. Klikker sign in

 

4.Velger connetc directly i neste skjermbilde.

 

5.setter inn ip...195.159.196.20

 

6. Trykker find sessions.

 

Serveren gir deg nå alle parametere, dvs real weather, all realisme på fult..( pass på overspeed, stress og kolisjon)

 

7. Du velger fly, Posisjon du vil starte fra.( Serveren gir deg realtid, dvs skal du fly i Norge på kvelden er det mørkt, men lyst i USA etc.

 

8 Klikker ok.

 

9. Nå kan du velge join session, eller dele cocpit med en annen, om han har satt opp dette

 

Lykke til..

 

Teamspeak er på samme adresse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...