Gå til innhold

To UH-60A Blackhawks på Torp nå!


Anbefalte innlegg

Ved 13-tiden idag landet to amerikanske UH-60A Blackhawks på Torp... [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Kom i formasjon og landet på 36, og takset deretter til GA-parkeringen hvor de skal stå til imorgen kl. 10... Deretter stikker de nordover for å delta på øvelsen som foregår i disse dager...

Kom akkurat derfra nå etter å ha tilbrakt 1,5 time der oppe, inkludert noen bilder og full innføring av omtrent alt som har med Blackhawk å gjøre... Et skikkelig stilig helikopter.. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Det var totalt åtte crewmedlemmer på de to helikopterene, og samtlige var like hyggelige...

Skikkelig morsom og lærerikt besøk...

De regnet forøvrig med å komme tilbake til Torp den 17 eller 18 Mars..

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet av en styrke på 10 mann på vei inn i skogen i Larkollen i går.

10 min. etter hørte jeg noe som kunne minne om Blackhawk, og ganske riktig, det var en Blackhawk.

Den sirtklet over "downtown" Larkollen, over skolen og hotellet.

Noen som vet hva som egentlig foregår...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i krigssonen begynner det å bli en del militær aktivitet nå. Værnes har jo vært preget av militær storøvelse i flere uker nå, med en del ankomster med sivile widebodies (DC-10, L-1011, MD-11 & 747) og militære fly (KDC-10, C-130, C-141 & C-5). Under øvelsen blir det stasjonert en del helikopter i øvingsområdet (mye mobheli) og på Værnes (samt en del andre flyplasser i Norge).

På veiene er det en del militære kjøretøyer, og jeg fikk et fint gjensyn med BV206 her i går som jeg selv kjørte under førstegangstjenesten.

Det virker forresten som 6. divisjon har tatt med seg mer enn kjøretøy og mannskap fra indre Troms til Trøndelag.. Snøen har lavet ned i flere dager nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...