Gå til innhold

Gardermoen - Flesland med 737


Anbefalte innlegg

Flotte bilder

 

Er ikke helt sikker' date=' har gjort Shift + 3, trykket på D med pil gjennom, trykker inn flyplassen, trykker ned til GPS istedenfor NAV, setter på APP men så går den direkte til tårnet, sånn at jeg må slå av autopiloten, svinge utover for å treffe banen rikitig.. [/quote']

:o Her trengs det et lite lynkurs hvordan man flyr en ILS approach.

 

ILS Guide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns du ser litt tung ut under landing....ser nesten ut som om du har fulle tanker.kanskje derfor airspeed er litt høyere enn vanlig.normal landingspeed er rundt 135 knots...kommer seff an på fuel og payload da.måtte bare pirke litt på det...men hvis du hadde det morro under turen så skal jeg ikke si så mye...er det det hele handler om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med Paylaod og fuel har jeg såvidt begynt sette meg inn i og her er det mye å holde kontrol på. Men det er jo gøy da når en ser att en traff riktig. Tenkte jeg skulle kjøpe meg ett software som heter TOPCAT som beregner speed, desent og litt av hvert etter hva jeg har skjønt. Kikka bare kjapt på trial versjonen jeg lasta ned med ett forholdsvis trøtt trynet i går kveld. Nå er det full reinstal her i helga og fjerning av det meste av 3d parts software på inne på simmen.

 

Men dette med speed kontra last er veldig insprirerende for mitt vedkoemnde. Du får mye mer forståelse av hva det vil si å føre et fly i virkeligheta og det er vel det vi er ute etter, hvertfall for mitt vedkomende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

Hallais, jeg vil råde deg til å få ett fly med fmc, det gjør flygingen mye mer realistisk. Jeg kan anbefale PMDG 737 for fs9 og Feelthere B733 - 735 for fsx. Da vil flyet selv regne ut landingshastighet utifra vekt, vind osv.

Men det trengs en del tid og trening kanskje lesing før du handler FMCen perfekt.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange gode tutorials i PDF-format for å lære seg FMC i PMDG 737serien. Og det fine er at klarer man å mestre FMCen i 737, så klarer man også å betjene PMDG 747,Level-D 767 og PSS 757/777. Alle disse maskinene er relativt likt bygget opp mht FMC. Wilco 737 er er litt eldre utgave av FMC og vil derfor kanskje virke mer kronglete. Men klarer man den så er ett stort skritt løst. Og det er ikke VANSKELIG. man må bare ta seg tiden til å lese og prøve og feile.

 

God trening på landinger, og lykke til videre med fs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...