Joakim Birkeland Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Hei igjen! Tok en liten tur nå nettop Bommet litt på landingen hehe :blush: Snart kommet til Bergen [sarkasme/på] Og litt av den herlige landingen min [sarkasme/av] Taxer inn til parkeringen Ferdig! Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Fine bilder ! Øv på landingen , så sitter den ! Siter
Anders Moen Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Flotte bilder dette Jepp, er bare å øve på landinger, så sitter det etterhvert. Øving gjør mester Men altså, kom du ikke inn litt fort?? Syns det ser ut som at farten lå på 200++, stemmer det? Siter
Joakim Birkeland Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 Ja, kom litt fort inn hehe, er bare så teit at når jeg har Auto APP så går den til tårnet, og ikke selve flyplassen så jeg må skru av autopiloten og styre selv bort til flyplassen Og takk for kommentarene Siter
Emil Topstad Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Flotte bilder! men tenker på den farten som ble nevnt, pleier og ha 180 når jeg skal lande dette flyet, er det feil? hva er riktig... :whistle: Siter
per berge Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 180 er vel i drøyeste laget det og vil jeg mene. Pleier å ligge på rundt 150-160 jeg når jeg er over runway. Enda går vel det litt fort og etter hva jeg har skjønt. Har jo mye med vær og gjøre men det finnes jo tabeller for slikt. Siter
Emil Topstad Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Ok, takk hehe... går litt fort her i gården og kjønner jeg Siter
Andreas Nysveen Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Det går helt fint å gjøre en ILS approach på flesland i FSX, er du sikker på at du har tunet riktig frekvens? Siter
Joakim Birkeland Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 Er ikke helt sikker, har gjort Shift + 3, trykket på D med pil gjennom, trykker inn flyplassen, trykker ned til GPS istedenfor NAV, setter på APP men så går den direkte til tårnet, sånn at jeg må slå av autopiloten, svinge utover for å treffe banen rikitig.. Siter
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 5. mars 2009 Premium Medlem Skrevet 5. mars 2009 Flyr 737 fra PMDG, der sier FMC at landingshastigheten skal være på 130 - 135 kts, men mer eller mindre last (inkl. fuel) kan endre dette endel. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Flotte bilder Er ikke helt sikker' date=' har gjort Shift + 3, trykket på D med pil gjennom, trykker inn flyplassen, trykker ned til GPS istedenfor NAV, setter på APP men så går den direkte til tårnet, sånn at jeg må slå av autopiloten, svinge utover for å treffe banen rikitig.. [/quote'] Her trengs det et lite lynkurs hvordan man flyr en ILS approach. ILS Guide Siter
Christian Ramberg Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 jeg syns du ser litt tung ut under landing....ser nesten ut som om du har fulle tanker.kanskje derfor airspeed er litt høyere enn vanlig.normal landingspeed er rundt 135 knots...kommer seff an på fuel og payload da.måtte bare pirke litt på det...men hvis du hadde det morro under turen så skal jeg ikke si så mye...er det det hele handler om Siter
A L Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Ja jeg pleier også og holde meg imellom 140 -130, det må man selvfølgelig seg på skjermen, om hvor det står at du får stall, og hvor fort du kan komme på Approach med full flaps. Siter
per berge Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 dette med Paylaod og fuel har jeg såvidt begynt sette meg inn i og her er det mye å holde kontrol på. Men det er jo gøy da når en ser att en traff riktig. Tenkte jeg skulle kjøpe meg ett software som heter TOPCAT som beregner speed, desent og litt av hvert etter hva jeg har skjønt. Kikka bare kjapt på trial versjonen jeg lasta ned med ett forholdsvis trøtt trynet i går kveld. Nå er det full reinstal her i helga og fjerning av det meste av 3d parts software på inne på simmen. Men dette med speed kontra last er veldig insprirerende for mitt vedkoemnde. Du får mye mer forståelse av hva det vil si å føre et fly i virkeligheta og det er vel det vi er ute etter, hvertfall for mitt vedkomende. Siter
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Hallais, jeg vil råde deg til å få ett fly med fmc, det gjør flygingen mye mer realistisk. Jeg kan anbefale PMDG 737 for fs9 og Feelthere B733 - 735 for fsx. Da vil flyet selv regne ut landingshastighet utifra vekt, vind osv. Men det trengs en del tid og trening kanskje lesing før du handler FMCen perfekt. Lykke til Siter
Frode Skibrek Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Det finnes mange gode tutorials i PDF-format for å lære seg FMC i PMDG 737serien. Og det fine er at klarer man å mestre FMCen i 737, så klarer man også å betjene PMDG 747,Level-D 767 og PSS 757/777. Alle disse maskinene er relativt likt bygget opp mht FMC. Wilco 737 er er litt eldre utgave av FMC og vil derfor kanskje virke mer kronglete. Men klarer man den så er ett stort skritt løst. Og det er ikke VANSKELIG. man må bare ta seg tiden til å lese og prøve og feile. God trening på landinger, og lykke til videre med fs Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.