Anders Henriksen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Heisann folkens, Som ny FIR Director for Norge er jeg opptatt av et aktivt miljø på Vatsim for Norske ATC og piloter. I det siste har jeg tenkt litt på å ha en fast dag hver uke på VATSIM hvor Norge er godt staffet med ATC og piloter vet i god tid på forhånd hvilke steder som vil bli bemannet. For ca 2 år siden hadde VACCSCA det som ble kalt Scandinavien Flyin Day hvor Norge, Sverige og Danmark ble staffet hver Søndag mellom 18.00 og 21.00. Tanken var nå og fyre igang igjen i Norge med Norwegian Online Day hver søndag mellom 18.00 og 21.00, hvor idén er å staffe ulike deler av Norges landstrakte land hver gang. Altså en søndag staffer vi sør Norge med sør/østlandet annen gang med vestlandet så midtnorge og tilslutt nordnorge. Har en liten forslagsliste her: Sør og Østlandet Søndag 15 Februar - 18.00 - 21.00 lokal tid - Oslo Control Gardermoen Approach Gardermoen Tower Farris Approach Torp Tower Rygge Tower Kjevik Approach Vestlandet Søndag 22. Februar - 18.00 - 21.00 lokal tid - Stavanger Control Sola Approach Sola Tower Karmøy Tower Flesland Approach Flesland Tower En AFIS flyplass (ENSD, ENFL, ENSG, ENBL) Midtnorge Søndag 1. Mars - 18.00-20.00 lokal tid - Bodø Sør Control Værnes Approach Værnes Tower Vigra Approach Molde Afis Kvernerberget Approach Ørlandet eller Hovden? Nordnorge Søndag 8. Mars - 18.00-21.00 lokal tid - Bodø Nord Control Bodø Center Control Tromsø Approach Tromsø Tower Alta Approach Kirkenes Approach Evenes Tower Bodø Approach Bodø Tower VACCSCA Events Er det planlagt events i Norge eller et events i Sverige/Danmark som Norge må supporte vil selvfølgelig den aktuelle søndagen gå til dette. Flere forslag Norway cityhopping gardermoen-værnes-bodø-tromsø-svalbard Oslo, Bodø sør og Bodø Control (kombinert med oceanic) Gardermoen, Værnes, Bodø og Tromsø med Approach eller tower Svalbard Afis Forskjellige "shuttle sundays" med fokus på to flyplasser og god bemanning på disse, feks: Sola - Gardermoen Kjevik - Flesland Vigra - Værnes Bodø - Tromsø osv... Mulig jeg tar meg vann over hodet her, men tror dette er mulig! Dette er forslag til mulige "events" hver søndag, er veldig mottakelig for ris og ros på dette! Er også selvfølgelig ingen tvang for ATC som vil bemanne andre possisjoner enn dem som blir valgt. Er folket positive til dette vil jeg lage en ny tråd hver mandag med hvilke possisjoner er som tenkt bemannet og piloter og ATC får da god tid til å sette søndagskvelden fri -------------------------------- Anders Henriksen C1 Controller VATSIM Norwegian FIR Director VACCSCA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Heisann folkens' date=' For ca 2 år siden hadde VACCSCA det som ble kalt Scandinavien Flyin Day hvor Norge, Sverige og Danmark ble staffet hver Søndag mellom 18.00 og 21.00. Tanken var nå og fyre igang igjen i Norge med Norwegian Online Day hver søndag mellom 18.00 og 21.00, hvor idén er å staffe ulike deler av Norges landstrakte land hver gang. [/quote'] Ahhhhhhhhhh NICE fast dag og tid, ikke ikke minst perfekt dag flott flott tiltak gutter og jenter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Flott tiltak Anders! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Veldig flott! Får sikkert booket noen timer da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg staser på og komme meg inpå og fly. Skal fly til USA med fs.no sin server på fredag noen som blir med og flyr.??? Jeg bokker opp noen turer jeg på Søndag. Viss jeg ikke får problemer med fs-en da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arne Johansen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Slettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg staser på og komme meg inpå og fly.Skal fly til USA med fs.no sin server på fredag noen som blir med og flyr.??? Jeg bokker opp noen turer jeg på Søndag. Viss jeg ikke får problemer med fs-en da. Feil Emnte! og dette er Vatsim! det har absolutt ikke noe som helst med Fs.no sin server å gjøre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg staser på og komme meg inpå og fly.Skal fly til USA med fs.no sin server på fredag noen som blir med og flyr.??? Jeg bokker opp noen turer jeg på Søndag. Viss jeg ikke får problemer med fs-en da. Feil Emnte! og dette er Vatsim! det har absolutt ikke noe som helst med Fs.no sin server å gjøre! Ellers: Bra tiltak Anders, støtter opp så mye jeg kan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K L Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 veldig bra tilltak, jeg er med ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Initiativet er absolutt bra. Så får vi se om jeg får ut fingeren til litt flygeleding selv også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 bra tiltak men for min del værst tenkelig dag. fra 15mars og et stykke ut i november blir mine søndagskvelder forbeholdt LSK fremfor vatsim. Desverre må jeg nok bare si at LSK hobbyen er større her enn vatsim som kan gjøres på alle mulige dager. Hadde det vært lørdag vi snakket om så Men der jeg kan og laget ikke har søndagskamp så stiller jeg nok opp ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Urvik Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Kjempetiltak! :grin: Jeg er riktignok desverre opptatt selv de nærmeste søndagene, men vil prioritere dette høyt videre fremover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Veldig bra tiltak, dette vil nok ikke bare tiltrekke flere piloter, men også mer atc! Mye mer interessant å sitte når man må koordinere litt Count me in! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg er med når jeg kan. Dvs. ikke før etter 22. feb. Men morsomt tiltak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Kjempetiltak! Jeg stiller opp som både controller og pilot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S. Lillehaug Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg stiller opp som pilot Bra tiltak btw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Supert med gode tilbakemeldinger! Tror dette kan øke trafikken i Norge og ikke minst blir vi lagt merke til ute i Europa! Jeg vil nå lage en ny post med info og påmelding til Sør-Østlandet event nå til Søndag. Håper på godt oppmøte slik at dette kan bli en suksess! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 cc som Daniel sier, nå er dette kordinert ergo letter for folk og planlegge, da igjen flere ATC og flygere i den perioden, flott tiltak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Håper vi får nok av piloter over østlandet i dag og at dere benytter sjansen til å besøke flyplassene ENTO, ENRY også når de først er bemmannet. Enjoy, gleder meg til en hyggelig kveld i tårnet på torp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.