Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 6. februar 2009 Premium Medlem Skrevet 6. februar 2009 Var ute å fløy i kveld.Turen skulle gå fra Værnes til Keflavik. Kom litt tidlig inn,før det var fullt bemannet på Værnes så jeg hadde stilt meg opp på feil Rway.Det var ingen problemer da jeg kjørte til 09 etter beskjed fra tower.Det var mange online da både Værnes og Gardermoen var bemannet.Problemet jeg fikk var att jeg stadig datt ut av serveren.Fikk noen beskjed om att der var begrensning på serveren og kun 12 kunne være på samtidig.Er dette riktig att begrensningen skal være på 12? Det vil jo da bli problemer om mange piloter er ute samtidig. For min del så kuttet jeg ut hele greia etter en stund.Keflavik var og bemannet,men jeg dro dit offline. FS2004 Siste utgave av Squankboks for FS 2004. Nybegynner online,så det kanskje årsaken? :confused: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Tror neppe det er riktig at serverne er begrenset til 12 koblinger. Men om du sliter med å bli frakoblet en server, prøv en annen... Det pleier å fungere. Siter
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 6. februar 2009 Prøvde neste server på lista,men det var det samme.Jeg fikk faktisk opp en feilmeldin hvor det stod att det var bare mulig for 12 å være på samtidig.Kan man prøve hvilken som helst server? Også di utenfor europa ? Siter
Haagen Tangen Eriksen Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 ble og kastet ut fra server, sto noe om at max antall pålogga eller noe.. men tok neste server og det funket.. var inne for andre gang og fikk lyd i mic ihvertfall...så satser på en flight snart Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Prøv hvilken som helst server, ja. Siter
torstein-lye Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Har selv fått samme beskjed. Det og koble seg opp på ein annen server kan være løsningen, men trenger heller ikke og være det. Har vært med på noen Real ops happenings, og det frister ikkje så veldig til gjenntagelse, når den ene etter den andre detter ut pågrunn for "svak" server, er det en smule frusterende. Har min mistanke om at SquawkBox`en henger litt etter i utviklingen, og ein oppdatering hadde vel gjerne vært på sin plass Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Merkelig fenomen.Hare flere 1000 timer på vatsim nå,og eneste de ganger jeg detter ut av serveren er ved flyplasser der det er masse trafikk ved en event. Sjekk pingen på den serveren du er logget opp mot kan være smart og.Laveste ping for meg er CW europa serveren. Siter
A L Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Ja det må man prøve deg litt frem på Når jeg bruker Europe -CW før så hakket ATC voicen, og når jeg da byttet server til UK-1 så er alt fint! Amen! Siter
torstein-lye Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 (Merkelig fenomen.Hare flere 1000 timer på vatsim nå,og eneste de ganger jeg detter ut av serveren er ved flyplasser der det er masse trafikk ved en event.) Hummm... det er jo det denne tråden går i! Alle kan komme seg ut av Frankfurt en tirsdag ettermidag, men problemet topper seg jo når der er happenings/eller i helgene . Dersom der er noen her på forumet som menner de har ein god løsning på det og ikkje dette ut av serveren når der er stor stafikk, tar jeg gjene imot tipset! Siter
Werner Rafteseth Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Det er ikke så mye annet å gjøre enn å prøve forskjellige servere. Det er nok serverne som er problemet, og servsplits er ikke uvanlig under meget store events. Siter
Hans Utne Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Det er ingen begrensning hva angår antall tilkoblinger, før man evt nærmer seg 250 på en server. Du vil i slike tilfeller få beskjed om å forsøke annen server for å dele på trafikkbelastningen. Spørsmålet her er "hvilken" server som ga denne meldingen, var det en av VATSIMs? Siter
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 13. februar 2009 Jeg brukte Sqvawkbox v.4 og FS2004 når dette skjedde. Ja det er Vatsimserver jeg kobbler på. Kobblet først på EUROPE-CW som er førstevalg på lista som kommer opp.Prøvde deretter EUROPE-E2 og det samme skjedde meg der også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.