Gå til innhold

Norwegian Eagles - Humanitarian Aid to Gaza!


Anbefalte innlegg

Norwegian_eagles_small.jpg

 

Noen av dere har vel fått med seg at Norwegian Ealges arrangerte en group flight i kveld, hvor målet for turen var å frake nødhjelp til Gaza. Oppmøtet på Gardermoen var meget bra, men vi hadde som vanlig frafall underveis, uansett var det en god del som fullførte! De av dere som tok bilder, legg de gjerne ut på denne posten, så vi får samlet de. :)

 

Jeg jukser alltid litt når jeg flyr på slike events, klokken ble derfor stilt 12 timer tilbake, og før jeg viste ordet av det var det morgentimer på Gardermoen. Her ser dere flymaskinene oppstilt, bildet er tatt fra tårnet.

Gza.jpg

 

Grunnet snøfall var det naturlig å ta en liten tur innom de-ice. Her er to UPS maskiner klare for dagens oppdrag.

gza1.jpg

 

Det ble etterhvert noe kø, mye tungmetall i påvente av å få ta av her!

gza2.jpg

 

Solen tittet omsider opp over horisonten for å gi oss ett noe varmere lys enn det vi hadde nede på Gardermoen.

gza3.jpg

 

Etter 4h 15min i luften var vi over noe varmere landområder enn hjemme i Norge. Her rett øst for Cairo idet vi svinger inn mot flyplassen. Vi var heldige å fikk to dyktige kontrollere som tok oss trygt ned, og fulgte oss helt fram til gate.

gza4.jpg

Short final RWY 23R på Cairo Intl. (HECA).

gza5.jpg

 

Nødhjelpen og flymaskinen nede på Egyptisk jord etter en pen landing.

gza6.jpg

 

Ett fellesbilde av samtlige flymaskiner og piloter som fullførte flighten. Utrolig gøy å se så mange flymaskiner med så mange forskjellige livery samlet. Selv kontrollerne måtte koble seg opp som flymaskiner for å ta bilde av oss.

gza7.jpg

gza8.jpg

 

Takk for en flott tur gutter! jeg ser VIRKELIG fram til den neste turen vår!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte da og komme meg med på et bilde før ting "skar seg" (selvforskyldt vel og merke). Holdt litt kontakt med de som var på vei nedover igjennom Team speaken. Dette var første gang jeg kastet meg på disse turene, og selvom det ikke gikk helt etter planen var det gøy og slå av ein drøs med gjengen som var på vei nedover. Her bei en hyggelig mottat, og det gir jo selvfølgelig mersmak med tanke på neste tur som måtte dukke opp! Alle som driver med denne hobbyen har vel opplevt et "teknisk uhell", men legger vi oss ned og gir opp for det...NEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...