Gå til innhold

AN-124 lander på Gardermoen


Hans Fredrik Sunde

Anbefalte innlegg

Gradert info vettu.. Forsvars-saker.

 

Forsvaret har da alltid sagt ifra tidligere når "Anton" har planer om å ta seg en tur. De besøkene jeg har hørt om da :)

 

 

Kanskje noe med dette å gjøre: mil.no

 

Uten at jeg er noen stor etteretnings guru ;)

 

 

Kan selvfølgelig være mulig at de skal sende ned en haug med utstyr.

 

 

Forsvaret har brukt flyet mye til sending av nødhjelpsutstyr, så det kan jo også være en mulighet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har støtt og stadig vært innom ihvertfall siden 2007 da jeg selv jobbet på OSL. var med og kjøre follow me på den en vinterdag som jeg fikk knipsa en del bilder av heller dårlig kvalitet (mobil) men fin å ha som bakgrunn på telefonen ihvertfall :)

 

at den stort sett opperer ned til Afghanistan er muligens fortsatt tilfelle. Forsvarsforsyninger er vel big buisness den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvaret har da brukt AN124 til mer en bare nødhjelp...

Mener å huske at de gamle Hercene ikke fikk lov til å transporte tungt utstyr pga dårlige vinger, samt at det er stress å fly C-130 til Afghanistan. De sender vel personell med Pegasus, og annet utstyr med IL76 fra Silkway, og A124 fra de ulike selskapene som har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...