Ivar Skaugstad Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Jeg og Magnus Meese tok oss en ettermiddagstur med Luftforsvarets SAAB Safari i går. Det ble en kort tur til Setermoen og Elvenes i tett formasjon med noen landinger før turen gikk tilbake til Bardufoss. Her er noen stemningsbilder fra turen vår. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Safari? Hvor kommer den fra? Stemningsfulle bilder Siter
Even Moe Egenes Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 De 2 der dere er på bakken, hvilken flyplass er det? Safari er ett SAAB Aero produkt. Siter
Fredrik Wold Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Jeg og lurer på hvor flyet er å finne, og jeg tipper at de var nede en tur på Setermoen? Siter
Even Moe Egenes Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Ligger 3 forskjellige til 9'ern her: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/search.cgi?query=safari Blir dette samme plassen som artillerisletta er på? Siter
Magnus F. Meese Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Makan til flott småflytur er det lenge siden jeg har flydd, og Safari'n skuffer ikke! Det er Setermoen/Artillerisletta ja, og jeg skal love dere at det er trangt der med tanke på landing og t/o. Anbefales Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Skrevet 20. januar 2009 Du har rett der Magnus, en skikkelig utfordring den stripa der! Mest på grunn av sitt glatte underlag, ikke mye til bremse effekt å få ut av tåbremsene. :grin: Hvordan ser det ut der i dag, den er vel ikke operativ lengre? Siter
Jon Arne Iversen Skrevet 12. januar 2013 Skrevet 12. januar 2013 Kom over denne tråden mens jeg googlet etter nevnte flyplass. Og ikke dårlig å få svar 4 år senere! Stripen er ikke i bruk lengre. Nå er det bare Bell som lander her. Har selv vært passasjer med en bell herifra. Og ja, virkelig sketchy å ta av her. Sist jeg så en Twin Otter lette herifra sneiet den blokkene som er på nordsiden av rullebanen. Var bare snakk om noen meters klaring. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.