Gå til innhold

Landing ils


Øyvind Lunden

Anbefalte innlegg

Se om jeg skjønner denna posten.. Detta er slik JEG gjør det, med default fly sant å si.. :grin:

 

Først, får jeg da oppgitt rwy osv av atc, dermed går jeg i default map i fs, og finner ILS freq.. Stiller den inn i NAV1, venter til jeg er 15-20 NM fra airport, trykker inn NAV1, og 10 NM fra airport, setter jeg ut gear, fikser flaps, og kicker inn APP-knappen. Noe i den duren :) Helt sikkert MASSE jeg gjør feil, men lander perfekt ILS med det der.. omtrent hvertfall :grin: Ikke skyt hvis det er noe feil :blush: Som sakt, dette er default boeing i fs9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å sette final approach-kursen i HSI'en. Det vil ikke påvirke om du flyr med autopilot men om du flyr uten så har det mye å si - ellers vet du jo ikke hvor mye av final approach-kursen du flyr. Flyr du på ekte er det et krav uansett. Flyr du i Sim er det strengt tatt ikke nødvendig om du flyr på auto. Men det er jo mest gøy å gjøre det så ekte som mulig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten fortelle oss hvilken flymaskin du benytter. Det er slik at PMDG etc. har en funksjon som heter autoland. Denne funksjonen gjør at flymaskinen utfører en "flare" selv når tiden er inne for dette.

 

Hvis du benytter deg av default 737 eller de fleste freeware 737 vil ikke disse flyene ha denne funksjonen. Dette vil medføre at du vil treffe bakken relativt hardt da flyet vil følge gjennomsynk i grader gitt av ILS'en.

 

Når det gjelder hastighet kommer dette veldig an på hvor tungt lastet flyet er. Når jeg lærte meg å fly ILS i FS98 fant jeg rett hastighet ved å sette fulle flaps, hjul ned mens jeg var på ILS. Deretter satte jeg hastigheten til ca. 150 knop, for så å gå ut i spotview for å se hvordan flystillingen var. Peker nesen nedover har du for høy hastighet, har flymaskinen problemer med å holde glidebanen har du for lav hastighet. Du må finne mellompunktet. Da skal nesen peke noe opp i himmelen slik at hovedhjulene treffer bakken først, og ikke nesehjulet.

 

Men som sagt, har du ikke autoland funksjon vil landingen uansett være noe hard. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...