Øyvind Lunden Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei er det noen som kan fortele meg rekefølga på oppset av ils bare avåtil eg får det til tror det kan ver eg som roter det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Se om jeg skjønner denna posten.. Detta er slik JEG gjør det, med default fly sant å si.. :grin: Først, får jeg da oppgitt rwy osv av atc, dermed går jeg i default map i fs, og finner ILS freq.. Stiller den inn i NAV1, venter til jeg er 15-20 NM fra airport, trykker inn NAV1, og 10 NM fra airport, setter jeg ut gear, fikser flaps, og kicker inn APP-knappen. Noe i den duren Helt sikkert MASSE jeg gjør feil, men lander perfekt ILS med det der.. omtrent hvertfall :grin: Ikke skyt hvis det er noe feil :blush: Som sakt, dette er default boeing i fs9. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Husk å sette final approach-kursen i HSI'en. Det vil ikke påvirke om du flyr med autopilot men om du flyr uten så har det mye å si - ellers vet du jo ikke hvor mye av final approach-kursen du flyr. Flyr du på ekte er det et krav uansett. Flyr du i Sim er det strengt tatt ikke nødvendig om du flyr på auto. Men det er jo mest gøy å gjøre det så ekte som mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Lunden Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 hei no spør eg sikert skikelig dumt. har lert meg det meste sjøl så det er en del eg ikkje veit. ka e hsi å kor stiler vi den inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei.Her har du en liten ILS-guide Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Lunden Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 boing 737 er ikkje det 147ias somm skal landes med? no kom eg fram med retning høgde å alt slikt men med en gang eg tødsja rullebana så kresja eg flyet noe peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du må nesten fortelle oss hvilken flymaskin du benytter. Det er slik at PMDG etc. har en funksjon som heter autoland. Denne funksjonen gjør at flymaskinen utfører en "flare" selv når tiden er inne for dette. Hvis du benytter deg av default 737 eller de fleste freeware 737 vil ikke disse flyene ha denne funksjonen. Dette vil medføre at du vil treffe bakken relativt hardt da flyet vil følge gjennomsynk i grader gitt av ILS'en. Når det gjelder hastighet kommer dette veldig an på hvor tungt lastet flyet er. Når jeg lærte meg å fly ILS i FS98 fant jeg rett hastighet ved å sette fulle flaps, hjul ned mens jeg var på ILS. Deretter satte jeg hastigheten til ca. 150 knop, for så å gå ut i spotview for å se hvordan flystillingen var. Peker nesen nedover har du for høy hastighet, har flymaskinen problemer med å holde glidebanen har du for lav hastighet. Du må finne mellompunktet. Da skal nesen peke noe opp i himmelen slik at hovedhjulene treffer bakken først, og ikke nesehjulet. Men som sagt, har du ikke autoland funksjon vil landingen uansett være noe hard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Lunden Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Hei det er 737 eg bruker fant ca fart no etter lit prøving den auto spead ka fly har den da å kor finner eg den fungsjonen i flyet? kjøper eg ett 737 fly så vil eg ha det eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 PMDG 737 serien har denne funksjonen. Da er det bare å lese seg fram på nettet, så finner du ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Lunden Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 da skal eg hive meg i lesinga. foresten kjekt å sjå så mye folk som er inntresert til å hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Lunden Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 foresten ils frekvensene for norge har eg men kor finner eg dej i fs har sett på map men finner dej ikkje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det skal være mulig å finne ILS frekvens i GPS (deafult). Om du har noe payware add-on med FMC, så skal det være mulig å finne frekvensene i FMC (i Boeing fly; vanligvis i "INIT REF" etter at korrekt rullebane er valgt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 I default map i FS, ligger trykker du bare på flyplassen, runway elns, så får du opp ILS freq.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 trenger strengt tatt ikke FSMAP hvis du har ILS-frekvenser for hele Norge..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Noen av oss flyr utenfor Norge vet du Tore. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Snakka om default map i fs, bare så det er sakt, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.