Gå til innhold

Gjensyn med krigsveteran.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Nå er det noen år siden denne veteranen tjenestegjorde på Bodø Flystasjon, så det kom nesten noen tårer i øyekroken, da jeg igjen kunne line opp Jan Vissers fantastiske F-86F. Flyet er det første i en serie med F-86 og info finnes HER . Desverre er den bare laget for FS9 foreløpig [color:#FF0000]!!!!![/color], så denne prøveflyvningen er av en "portover". Etter en hel del mekking, funker den faktisk ganske bra i FSX, så jeg fikk en god smakebit på hva som er i vente. Den flyr meget realistisk, og jeg fikk meg en kraftig overraskelse, da jeg slurvet med hastigheten før jeg tok inn hjulene på første take off. Hjulene ble skadet, og låste seg uten å komme helt inn i hjulbrønnen, så da var det bare å gjøre en god, gammeldags buklanding, og krype på sine knær bort til crewchief`en.

Neste tur gikk bedre, og da rakk jeg å nyte både utsikten og den meget gode lydkvaliteten. Og glemte jeg å si det,.... dette er FREEWARE.

 

ind1.jpg

ind2.jpg

ind3.jpg

ind4.jpg

ind5.jpg

ind6.jpg

ind9.jpg

ind10.jpg

ind7.jpg

ind11.jpg

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker.......

de hjulene er ikke alltid like lett å ha kontroll på

 

He he, det gjelder å passe på hastigheten, bade hjul og flaps må ikke overstige fartsbegrensningene. Men sånn var det jo, og jeg er fornøyd med at noen endelig innbefatter denslags i realismen :grin: .

 

Freeware!! Dette må inn på simmen min, helst FSX.

 

Det går helt greit, bare se etter nødvendige tilpasningsfiler på AVSIM. [color:#FF0000]MEN[/color]husk dette flyet er laget spesielt for [color:#FF0000]FS9[/color], med alle de begrensninger det medfører!!! En egen utgave for FSX kommer seinere, og først da kan vi glede oss maximalt over denne kvalitetsmodellen (pluss flere andre F-86-modeller).

 

Er F86 Sabre konstruert av tyske ingeniører i USA tro?

 

.....?? Det kan muligens andre svare på. F-86 kom jo hakk i hel med F-80 (og andre i samme klasse), som var konstruert i sluttfasen av WW2. Disse var rettvingete fly, og USA fikk jo tak i flere tyske flyingeniører som hadde vært med å konstruere Me-262, som hadde pilformede vinger, samme som F-86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....?? Det kan muligens andre svare på. F-86 kom jo hakk i hel med F-80 (og andre i samme klasse), som var konstruert i sluttfasen av WW2. Disse var rettvingete fly, og USA fikk jo tak i flere tyske flyingeniører som hadde vært med å konstruere Me-262, som hadde pilformede vinger, samme som F-86.

 

Sabren var vel i utgangspunktet kontruert med rette vinger, og tar jeg ikke helt feil var det med samme vingetype som P-51 hadde.

Vingene ble byttet ut til bakovervendte etter anskaffelse av som tidligere nevnt tysk ingenørkunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...