Gå til innhold

Gran Turismo/ FS


Marius Stedjan

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen som har prøvd Gran Turismo 3 til PS2?

Min bror fikk seg PlayStation2 til jul med dette spillet, Gran Turismo 3.

Jeg må si at grafikken er helt RÅ! [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

Noen andre som har vært borti dette?

Jeg må si at MS kan da ikke ha gjort det de kan med FS som gjør at de kan kalle det, "As real as it gets!". Er det et triks fra MS for å få oss til å kjøpe FS om to år igjen at de ikke gjør dette bedre, eller?

Jeg mener ikke at hver eneste flyplass skal være detaljert til hver eneste stein, men sånn som vann, refleksjoner, farger og liksom sånne allround ting kunne da vært MYE bedre..

Noen som har noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var på FlightSim.Com tidligere i dag. Der fant jeg mange add-ons for å gjøre Flight Simulator enda bedre. Og til FS2002 fant jeg der en "Environment Upgrade" på FS2002-Miscellaneous området.

Jeg er enig i at Gran Turismo 3 har en enormt bra grafikk, men nå gjenspeiler Flight Simulatoren hele verden, mens Gran Turismo bare gjenspeiler Storgata, og noen andre kvartaler i Chicago.

 

Train Sim minner mer om et bilspill enn et flyspill, selv om dette spillet også gjenspeiler hele verden. Men det gjelder jo bare der det går togskinner da, og man må satse mer på bakkegrafikk på et bakkespill enn det man må i et flyspill. Det er lagt til mer detaljer rundt flyplassområdet enn det det er i områder der flyene er i 30.000 fots høyde, og rundt flyplassen er bakkegrafikken også bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jo bare kjøpe PS2!

Har også kjøpt Gran Turismo 3 og Grand Theft Auto III.

Begge disse spillene har en helt utrolig grafikk, som er bedre enn FS.

Men, FS er da langt i fra dårlig det?

(Kommer jo helt ann på hvordan pc du har også.)

Grunnen til at disse spillene er bedre, er jo

fordi PS2 er bygget på en helt annen måte.

Hvis vi ser på de spesifikasjonene her;

(PS2)

128 bit Emotion Engine

Klokkefrekvens på 294,912 MHz

16 KB hurtigbufferminne

32 MB minne

MPEG-dekoderGraphics Synthesizer

Klokkefrekvens på 147,456 MHz

75 millioner polygoner i sekundet(maks).

Det som også er fint, er at den har en

digital (optisk) Audio

utgang med surround(DTS).

Reagerte litt på det usle (32MB) minne!?

Har du 32 MB på PC'n (i Ram/Skjermkort)

så vet vi jo resultatet av det.

Så da er det jo helt tydelig at PS2

ikke har så mye annet å håndtere enn selve

spillet.

Mens PC har OS'en, og alle drivere som er satt opp

på en helt annen måte.

Det som blir litt spennende å se, er når disse spillene

Gran Turismo 3 og Grand Theft Auto III, kommer på PC!

Det BØR jo ikke bli så mye dårligere enn på PS2!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Noen som har prøvd Gran Turismo 3 til PS2?

>Min bror fikk seg PlayStation2 til jul med dette spillet, >Gran Turismo 3.

>Jeg må si at grafikken er helt RÅ!

>Noen andre som har vært borti dette?

Jeg har prøvd GT3, men at det er så revolusjonerende som enkelte skal ha det til, det er meg uforståelig. Grafikken er forbedret ja, men ikke så veldig i forhold til 2 ern , som jeg spilte endel.

 

>Jeg må si at MS kan da ikke ha gjort det de kan med FS som >gjør at de kan kalle det, "As real as it gets!". Er det et >triks fra MS for å få oss til å kjøpe FS om to år igjen at >de ikke gjør dette bedre, eller?

>Jeg mener ikke at hver eneste flyplass skal være detaljert >til hver eneste stein, men sånn som vann, refleksjoner, >farger og liksom sånne allround ting kunne da vært MYE >bedre..

>Noen som har noen synspunkter?

Ja, for det første lurer jeg på hvilken pc du har? Vann er jo nydelig i fs2002. Refleksjoner finnes det nok av, bare du har ett grafikk-kort som støtter det. Nå kommer det jo masse addon som gjør at det grøsser nedover ryggen min, ta Bremen f.eks, så jeg kjenner meg rett og slett ikke igjen her, og det du sier kunne ha vært "mye bedre".

Så var det en kar som forteller at train-sim har MYE bedre grafikk enn fs2002? Dette må da være en spøk? Jeg har jo selv train-sim, den er kjempebra, men grafikken er ikke i nærheten sammenlignet med fs2002, så nok en gang spør jeg, hvilken pc har du testet det med? Det er jo også temmelig ulogisk å sammenligne disse to, da det er to helt forskjellige simulatorer, tog som er basert på bakkenivå, og fs2002 som er beregnet for fly i luften.

Hadde jeg hatt den grafikken i train-sim som det er på fs2002 i f.eks alaska, da hadde jeg vært lykkelig gitt [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

T.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...