Gå til innhold

Super Tucano!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Midt oppe i aerosoft F-16 ”hysteriet” så har Tim Conrad kommet med en ny godbit til FS, helt gratis! Nemlig Embraer 314/A-29 Super Tucano. Kanskje ikke så mange som har hørt om dette flyet, men det er et spennende nytt turboprop kampfly bygget av Embraer i Brasil for angrep og ”Counter Insurgency” oppdrag. Flyet har avansert avionics med HUD, MFD etc, stor motorkraft, god våpenlast og turboprop motoren gir lang rekkevidde. Disse egenskapene gjør flyet godt egnet til oppdrag i Amazonas området i Sør Amerika som et forholdsvis bilig kampfly med god ytelse.

 

Ca 150 fly er allerede bygget og markedet for slike fly er stigende ettersom eldre fly som A-37 og OV-10 Bronco begynner å bli pensjonert i luftforsvar i Sør Amerika og Asia.

Som en kuriositet kan det også nevnes at Blackwater USA (kjent eller var det beryktet… amerikansk firma som driver med privatiserte militære oppdrag som VIP close protection og opptrening av militære styrker etc) har kjøpt inn en slik maskin for ”trening”.

 

Her kommer noen bilder av Tim’s A-29B fløyet ut fra Boa Vista AB nord i Amazonas regionen i Brasil.

 

scrshot3622.jpg

 

Scrshot3392.jpg

 

Scrshot3642.jpg

 

Scrshot3042.jpg

 

Scrshot4062.jpg

 

Scrshot3182.jpg

 

Scrshot3232.jpg

 

Scrshot4022.jpg

 

scrshot3262.jpg

 

Scrshot3782.jpg

 

Scrshot3982.jpg

 

Scrshot4072.jpg

 

Scrshot4102.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

....og Super presentasjon! Virkelig nerve i disse bildene. Noe skal flyet (og modellen) ha æren av, med et slikt krigersk utseende. Men du vet å finne de rette vinklene, og det rette lysforholdet. - Har fulgt spent med på utviklingen av modellen hos Tim, og var snar å hente meg en kopi da den ble ferdig. Uheldigvis kom den samtidig med F-16, så den blir nok stående i hangaren ei stund til, men den skal få luftet seg etter hvert. Ser ut som den er som skapt for tett formasjonsflyvning :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tucano er et fly som skal ha kortbane egenskaper (flyet har vesentlig kraftigere motor enn gamle Tucanoen). Jeg mistenker at det er litt lite motorkraft på denne fs modellen, men flyet bruker ikke lange rullebanen nå heller. Jeg driver å testet ut litt forskjellige forandringer i aircraft.cfg fila for å få opp gufsen i turbopropen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tucano er et fly som skal ha kortbane egenskaper (flyet har vesentlig kraftigere motor enn gamle Tucanoen). Jeg mistenker at det er litt lite motorkraft på denne fs modellen' date=' men flyet bruker ikke lange rullebanen nå heller. Jeg driver å testet ut litt forskjellige forandringer i aircraft.cfg fila for å få opp gufsen i turbopropen. [/quote']

 

Heisann Jens-Ole.

Sitter med akkurat samme følelsen her.

Si gjerne ifra hvis du finner ut hvordan man får "trimmet" den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...