Jens-Ole Kjølberg Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hei, Som det kanskje er mulig å tolke fra tittelen så kommer det noen bilder av F-16 fra Midt Østen, nærmere bestemt Israel og Egypt. Israel var blandt de første landene utenfor USA som tok i bruk F-16. I dag har IAF ca 350 F-16 i mange forskjellige utgaver, inkludert 102 av den nye "super" varianten F-16I Sufa. F-16C Block 30, IAF 117 skv, Ramat David AB. F-16C Block 40, EAF 79 skv, Jiyanklis AB. Egypt har hi vis day glo felter på vinger og skrog for å gjøre flyene mer synlig for egne styrker (slik at de ikke skal bli tatt for å være Israelske.....). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Mork Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kule bilder! Jeg nyter hvert øyeblikk med denne falken selv De skyene dine, er det Flight Environment X? med Hi-def skyer også? Nick Churchill brukte de i demobildene sine av F-16, og det er garantert de peneste skyene å se på. Men er det de mest realistiske? Jeg synes nesten de ser litt tegnet ut. Akkurat som om de har et omriss. Jeg har Xgraphics/ActiveSkyX nå, og noen av skytypene (stratus/cumulus) ser veldig naturtro ut synes jeg. Men jeg vurderer å gjøre alvor av å kjøpe FEX fordi skyene ser så fordømt lekre ut. Vannet også tar jo helt kaka. edit: srikveleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Urkh.. likte ikke texturene på IAF'n.. Ikke noe med p/s eller flyet å gjøre, men noe med landet! Boikotter dem på det sterkeste og må bare kommentere det når jeg ser sånne bilder.. Men ellers så var dette veldig flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Ja man kan si mye om Israel, men sammenlignet med resten av landene i regionen så er det vel med få unntak det eneste demokratiet etter vestlig standard. Og ingen andre land har så stor erfaring med F-16 i luft til luft operasjoner, mener å huske at Israelske F-16 har skutt ned flere enn 44 Syriske Miger bare i løpet av 80-tallet. F-16 ble også brukt i 1981 for å bombe atom reaktoren til Saddam utenfor Bagdad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det første der kan nok stemme ja, blir hvertfall ikke Libanon! Har vell skytt ned mer enn 100 til sammen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_Andre Martinussen Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ble ikke Migene skutt ned av Israelske Mirage ? EDIT: Ser at Mirage III var i bruk mot Egypt. F15 mot syriske MIG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Israel har siden 1948 skutt ned sikkert nærmere 1000 arabiske fly i luftkamp. Bare under 6 dagerskrigen skal vistnok IAF ha skutt ned 450 fly. Mirage III og Nesher (ulisensiert kopi av Mirage V) flyene har forsynt seg godt av den totalsummen med 397 kills frem til 1974, men siden starten av 1980-årene er det F-15 og F-16 som har sørget for luftherredømme. Det var under "Operation Peace of the Galilee" i 82 at F-16 skøyt ned 44 av de 100 Syriske Migene som ble skutt ned av IAF. De resterende var det F-15 som stod for. Giora Epstein er den jet piloten med fleste confirmed kills i verden med 17 kills, alle i perioden fra 6 dagers krigen i 67 og til Yum Kippur krigen i 74 mens han fløy Mirage IICJ og Nesher. Han fly faktisk F-16 helt frem til han fylte 60 år i 1997. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg beundrer folk som sitter inne med slik fakta! Var ikke overaskende at det var Israel som hadde mest kills nei.. blir vel aldri fred nedi der! Vil du se action som jagerflyger, så drar du dit ned! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. oktober 2008 Premium Medlem Del Skrevet 30. oktober 2008 Råsterk presentasjon av begge utgavene F-16. Er jo vant med mye bra fra den kanten, men jeg må si du har fått grafikken opp på et tykjebra nivå!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Takker! Mener å huske at du er sterkt involvert i at grafikken min er slik ut hehe Jeg hadde nesten gitt opp FSX før dine råd gjore susen! Og FEX er jo heller ingen dum investering... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.