Gå til innhold

Steffen Mork

Members
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Steffen Mork

  • Bursdag 14. aug. 1987

Steffen Mork's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Takk til alle som bemannet frekvensene! Mer moro har jeg ikke hatt det i cockpiten hittil i karrieren, selv om jeg bare rakk to flights. Enda en barriere brutt som nybegynner. Skål!
  2. NAX9650(96J) ENAL-GCLP B738, på descent FL160 akkurat nå. 172 sjømenn og andre sunnmøringer som var drita fulle før vi passerte bergen, på vei til sydenferie i anledning påske. Ellers en fin tur. God medvind stort sett hele veien på FL370.
  3. Kule bilder! Jeg nyter hvert øyeblikk med denne falken selv De skyene dine, er det Flight Environment X? med Hi-def skyer også? Nick Churchill brukte de i demobildene sine av F-16, og det er garantert de peneste skyene å se på. Men er det de mest realistiske? Jeg synes nesten de ser litt tegnet ut. Akkurat som om de har et omriss. Jeg har Xgraphics/ActiveSkyX nå, og noen av skytypene (stratus/cumulus) ser veldig naturtro ut synes jeg. Men jeg vurderer å gjøre alvor av å kjøpe FEX fordi skyene ser så fordømt lekre ut. Vannet også tar jo helt kaka. edit: srikveleif
  4. Se der ja! Dette må jeg se nærmere på. Takk for linken.
  5. Hei. Dette gjelder forsåvidt alle jagerfly, og andre fly som ikke passer i turfly/rutefly kategorien. Hva synes dere garvede online-piloter og kontrollere om å ha jagerfly flygende rundt i og utenfor bemannede luftrom? Nå har jo drømmen min og mange andres kommet i oppfyllelse med release av Aerosoft sin F-16, med flere lekre norske liveries. Er dere "med på leken" om et F-16 fly vil opp i luften og patruljere litt? Finnes det spesielle regler for denne typen flyvning i så fall? F.eks, fartsgrensen på 250kts under 10000ft vil nok være vanskelig for mange med kløe i throttle-hånda, men jeg skal klare å holde meg hvis regelen er sånn. SID/STAR for jagerfly? F-16 har ikke FMC, og en heller begrenset autopilot slik jeg har forstått det, så da må en i så fall få konkrete vektorer å følge. Hvordan ville det blitt mottatt? Merk; jeg spør ikke om dette for å få fly forbi tårnet i 1,5 mach 20 meter over bakken, og "lekeslåss" med ruteflyene som passer sine egne saker. Jeg er interessert i å leve meg litt inn i virkelige F-16 operasjoner. Selvfølgelig, hvis en 747 er interessert i å være med på leken, så kan jeg godt være eskorte noen mil. Så lenge begge har crash detection slått av, bare i tilfelle.
  6. Får jeg komme og fly VFR i nye F-16 Falcon? Kystpatrulje må man ha!
  7. "(Ja okey. Jeg klarte ikke vente med å utforske mount everest med min F-16, så jeg quita.. hehe)" Hvilken F-16? Jeg sitter og tripper og venter på at Aerosoft skal slippe sin. Det er vel ikke den du har?
  8. Det er vel noe lignende disse som blir brukt tipper jeg. http://www.qxl.no/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=549086254&Catg=11449&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=2 Man får lett kjøpt lasere på nettbutikker med styrke på flere watt, og disse er skremmende kraftige! Koster fra tusenlappen og opp mot 20.000,- om ikke mer. Rart at de er tilgjengelige for offentligheten.
  9. Litt fakta om flyplassen: Flyplassen heter faktisk Tenzing-Hillary. Den ble omdøpt til det i år(fra Lukla) til minne om de avdøde Sir Edmund Hillary og Sherpa Tenzing Norgay som var de to første som besteg Mt. Everst helt til topps. På en vanlig dag har flyplassen omtrent 24 flyvninger, med opptil 53 i høysesongen! Det er mye på en flyplass med fire parkeringsplasser og ett stk rullebane på 1730x66ft eller 527x20m. Det er ikke tull det Aerosoft skriver om at det er en travel flyplass. De har ingen tekniske duppeditter på terminalen, så passasjerer oppfordres til å møte opp 2-3 timer i forveien for å rekke å komme gjennom sikkerhetskontrollen som består av at det lokale politiet graver gjennom innholdet. ATS styres fra Katmandu, men de har egen AFIS/ATIS. Rullebanen har forøvrig en slope på 11,75 grader. Over snittet kan man vel trygt si. Selskapene som flyr dit regelmessig er: Air Dynasty, Hsree, Nepal Airways, Yeti, Sita Airlines, Fishtail Air, Gorkha Airlines og Agni Air. De planlegger å bygge ut flyplassen med en ekstra parkeringsplass, noe som vil øke trafikkapasiteten med 20%. All infoen er fritt skrevet av fra bladet Airports of the World som jeg kjøpte i en kiosk på gardermoen for noen timer siden og leste nysgjerrig gjennom på vei til Amsterdam. Som forøvrig er et beist av en flyplass. Jeg har også nylig vært på CDG og Frankfurt, og jeg vil tro de er større, men denne ga tydelig inntrykk av å være svær. Enorme åpne rom og 23(!) bagasjebånd. Bladet var veldig interessant synes jeg. Det fulgte også med en plakat i A2-format med bilde av en A340 på final til St. Marteen i det den flyr over strandlinja. Ganske kult. Hilser fra Gold Tulip hotell i Rotterdam.
  10. Var det en twin otter mon tro? Vet ikke om "Yeti" har andre fly.
  11. Jeg fikk ikke med meg at han allerede hadde fått klarsignal. Det var der det stoppet litt opp for meg. Jeg så for meg at han uansett hadde stoppet før rullebanen og kommunisert med tårnet før han fortsatte. Da er jeg med på at det var en alvorlig situasjon.
  12. Helt strålende. Gleder meg til å prøve. Jeg har: FSX Deluxe (uten Acceleration) SP1 SP2 Ultimate Terrain X Europe (ikke installert enda!) Norway quality mesh Norway scenery X Airports FSX Norway (ATN_Airports. uten vigra) Bør jeg slette noen av disse for å forsikre kompatibilitet, eller tror du det vil gå bra?
  13. Kapteinen hadde da vel uansett stoppet og sett seg rundt og forhørt seg med tårnet før han kjørte ut på rullebanen? Det jeg ikke forstår er hvorfor SAS går med på at dette var en nesten-ulykke når de heller kunne betrygge folk med at dette var under full kontroll. Men jeg er ingen ekspert på flyplass-reglene, så ikke vet jeg. edit: Ikke SAS såklart. "Havarikommisjonen". De er vel mer likegyldige til hvor trygge folk føler seg.
  14. Du kan godt få mitt også mot porto. Jeg vet hvor jeg har det, men jeg kommer ikke så lett til det akkurat nå bare. I morgen eller søndag skal jeg kunne få fatt i det, og kikke nærmere på det. Det er godt brukt fra 2002 og til 2005, da jeg kjøpte meg 6800 Ultra AGP til 4900kr Teknologien har gått frem og prisene har gått ned gitt. Kortet har aldri vært overklokket, og støvet som har samlet seg skal jeg prøve å fjerne. Sist jeg prøvde å fyre opp den gamle traveren i fjor en gang fungerte det helt fint.
  15. Mange flotte bilder tatt av en kaptein fra Portugal. Begynner du nederst så er han styrmann. http://picsfromtheoffice.blogspot.com/
×
×
  • Opprett ny...