Gå til innhold

Interresse for Aerodeck Engineering sin Flightsim?


Christian Andrè Todal

Anbefalte innlegg

AP1000a.jpg

 

 

Kom over denne siden her forleden.

http://www.aerodeckengineering.com/Products/products.php

 

Hvordan vil interressen være for at det blir kjøpt inn en sånn flightsimulator hit til Norge? Hva ville folk betalt for å sitte 5 timer i denne?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal sjekke mulighetene for en investering i akkurat denne komplette flightsimulator. Men kostnaden er ganske høy.

 

Er det noen andre som har satt seg grundig inn i hva dette produktet leverer i forhold til kvalitet osv.

 

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Selskapet har et litt frynsete rykte for å si det pent. Det er ikke sikkert at det kommer noe derfra i det hele tatt.

 

Men produktene ser flotte ut de. Og de som faktisk har fått produktene de har kjøpt og betalt er fornøyd så vidt jeg vet.

 

Men det er nok av de som har kjøpt og betalt og ikke hørt så mye mer enn tvilsomme unnskyldninger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil et slikt prosjekt noen gang gå i pluss da?

Om den brukes til utdanning flittig og betales godt, så kanskje.

 

Så vidt jeg har fått med meg koster slike simulatorer skjorta og litt mer. Tviler på så veldig mange privatpersoner er villige/har råd til å betale mange tusen kroner per time.

Om så man får noen privatpersoner her og der, vil det da dekke kostnadene for simulator, strøm, vedlikehold, oppdateringer og eventuelle andre utgifter?

 

Nå har ikke jeg totalt oversikt over kostnadene til en slik simulator da, så jeg skal ikke skrike høyest.

 

Hadde aldri hatt noe i mot å betale en god slump for noen timer i den der, men om prosjektet vil gå i pluss tviler jeg litt på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har maila endel med sjefen der. Virket som en hyggelig og seriøs fyr, men når jeg gikk firmaet nærmere etter i sømmene, så ble det fort slutt på mailene i den rettningen.

 

Er enig med Ivar Hestnes. Har ikke det beste ryktet i bransjen nei. Ser man rundt på div. forum, så sitter det en del fortvilte simbyggere uten noen deler, men veldig mye blakkere..

 

En annen ting man bør merke seg. Er at du simpelthenn ikke finner noe telefon nummer du kan nå dem på. (ikke når jeg sjekka sist ihvertfald)Jeg prøvde ved flere anledninger og oppfordre dem til og ta kontakt pr. telefon eller sende meg telefon nummeret demmes.(null respons)

 

Det er nå min erfaring med dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner. Det måtte være en hake ved dette ja.

 

Det var ingen tanke at dette skulle være et prosjekt som skulle gå i pluss. Men at det kunne komme tilbake noen kroner for å dekke noen av utgiftene og ikke minst driftsutgifter ved leie av lokale + strøm.

 

Hadde forespeilet meg rundt 2000,- kroner for 5 timer flytid. Opplæring 1 timer inkl.

 

Men det ser da ut til at dette ikke er noe å satse på uansett, så da er det ikke mer å tenke på.

 

Takk for svar folkens ;)

 

Christian

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt mail om dette spørsmålet, men har ikke fått noe svar ennå. Når jeg tittet på alle produktene og regnet sammen hva alt ville koste kom jeg fram til 266 000,-. Men siden jeg syntes det var litt vel billig så sendte jeg en mail til de og spurte om pris på komplett simulator med hydralikk. Men uansett virker det som det kan være uaktuelt hvis de ikke er seriøse.

 

Og som sagt målet er ikke å få dekt alle kostnader, verken ved egen bygging eller kjøp av en komplett simulator. Det ville være til å dekke noe av kostnadene + å dekke leie av plass å ha den på og driftsutgifter.

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sjekket dette for en tid tilbake. Da regnet jeg ut en pris på ca kr 750,000.- og det med en 2 akse platform. En 6 akse plattform som vist på bildet koster ca kr 500,000.- bare i seg selv. i tillegg var ikke den nye video-skjerm modulen tilgjengelig.

 

Skal man investere en mill, gjør man ikke dette på internett. Man tar en eller flere turer over dammen for å forsikre seg om at produktet blir satt sammen slik man ønsker, samt at det blir sendt. I tillegg kan man låse kjøpesum slik at det ikke blir overført til leverandør før varen er mottatt.

 

Men de har en rimelig begynner pakke med selve cockpit modulen kan kjøpes for $ 14,500.-. (Uten paneler, elektronikk osv).

 

Ragnar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe rundt der jeg selv mente prisen måtte ligge. Jeg regnet bare sammen de priser jeg klarte å finne på siden. Godt mulig jeg ikke har vært innom alle pris informasjons sider godt nok. Men anyway, det virker uansett uaktuelt pga flere meninger her + at jeg ennå ikke har mottatt noe svar.

 

Det er lite trolig at jeg kommer til å dra dit for å sjekke opp mere rundt dette.

 

Takk for alle svar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...