Gå til innhold

SB4 er i Public Beta!


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

"Better late than never, they always say.... The public beta of SquawkBox 4 is out and ready for your enjoyment. For those of you still on Flight Simulator 2002 or 2004, it will work just like SquawkBox 3. But for those of you that have moved on to Flight Simulator X, you can now fly online on the VATSIM network. Go get it!."

 

Det har vært annonsert for lenge siden at SB4 IKKE har noen nye funksjoner.

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kanskje litt i utkant av tråden men det er ju et spørsmål om SB4.

 

Jeg har brukt FSInn til nå og syns vel det har fungert helt greit, utenom at jeg fortsatt ikke har pejling på hvordan jeg endrer callsign fra "default" til et som bedre passer det fly jeg flyr. Nå spør jeg, hva er forskjellen på FSInn og SB4 sånn i store trekk? Burte jeg skifte eller ikke? Kikket litt på SB4 i dag og har lest litt i manualen (SB3) men når jeg testet så fikk jeg feilmelding om headsetet som virker fint i FSInn. Selvfølgelig er jeg vant til FSInn og syns SB4 ikke virker "nybegynnervennlig" har jeg fel eller rett? fint hvis dere kunde komme med innspill.

 

 

Jack J Jackson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installerte SB4_beta i går og hadde en tur.

Etter å ha fulgt med på forumet på squawkbox de siste dagene, var jeg spent på om det fulgte med mye tweaking etter å ha lest om mange feilmeldinger.

Installasjonen gikk smertefritt og man blir enkelt og greit tatt gjennom innstillinger med loggin, navn, hjemmeflyplass mm.

Selve modulen ligger i FSX menyen under addon (trykk Alt inne i simmen)

Første gang jeg startet opp gikk det få sekunder før FSX kjasja med to feilmeldinger (756/757 ?). Gikk da inn i utforsker og ga SB4 fulle rettigheter under ..egenskaper/security på alle brukere.

Vet ikke om det var dette som gjorde susen, men fikk i alle tilfelle fullført en flight uten noen problemer etter dette.

SB4 er akkurat slik vi kjenner SB3.x og er enkelheten selv i bruk. Som et tips fra gammelt av anbefaler jeg å fjerne tastefunksjonen E i FSX. Hvis du skal skrive noe i SB men ikke har husket å klikke på SB vinduet først og du trykker E, slukker motorene... eller var det SHIFT+E? Har uansett hendt meg mange ganger.

Tar et par flighter til i kveld for å sikre at programmet er stabilt.

Dette er nok litt tynt til å kalle review, men ville bare få sagt at SB4 ser ut til å fungere akkurat som den skal. Enkelt og oversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installert SB4 selv, og ser ut som det fungerer utmerket, hatt 3 fly turer med SB4 uten noen problemer.

 

Synes med FSinn så vises ikke alle navne taggene på flyene, men under SB4 gjør de det?????

 

Og igjen SB4 enkelheten selv som Geir Ø. sier noe jeg liker, mens FSinn er ikke og forakte men kommer til og kjøre SB4 utover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...