Gå til innhold

EasyJet bestiller 25 stk. A320


Ole Sannes Riiser

Anbefalte innlegg

Da ser det ut som om A320-maskinene easyJet arvet fra GB Airways var lønnsomme...

 

Ikke helt riktig... ex-GB maskinene er faktisk så lite lønnsomme at vi kommer til å fase dem ut før opprinnelig planlagt tid (sammen med at vi fremskynder utfasingen av 737'ene).

 

Vi har lenge vurdert å omgjøre A319 ordre til enten 320 eller 321 mtp ruter med konstant høyt belegg (Gatwick og Paris). Det inngikk i den opprinnelige avtalen med Airbus da de første maskinene ble bestilt at vi skulle kunne omgjøre opsjonene til større maskiner. At dette skjer etter overtagelsen av GB er rent tilfeldig.

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ryktes rute fra Milano til Gardermoen, men jeg tror det ikke før jeg får se det...

 

Det har vært mange rykter opp igjennom årene om ruter til flere Skandinaviske destinasjoner utover den ene vi har (København), men det går som regel i dass på grunn av latterlig høye priser og avgifter.

 

 

Hilsen T

 

PS! Det som er litt artig (og kanskje bensin på bålet) er at både Stavanger og Gardermoen har ligget i FMS databasen (SID, STAR, approacher og rullebanedata) en stund... Men ingen andre flyplasser i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke... men jeg tviler selv. Vi setter en del fokus på å dra til sentrale flyplasser og hovedsteder, og dessverre tror jeg Rygge er altfor langt ute i ødemarken til at det blir aktuelt. Beklager hvis utsagnet fornærmer de som måtte bo der, men det er slik selskapet ser på det.

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...